**Den stora feta LCHF-tråden**
Ååh, som jag har saknat fläsklägg o rotmos - fast idag blev rotmoset på blomkål, morot o yttepyttelite kålrot (mest för att få smaken) :) MUMS!
Ååh, som jag har saknat fläsklägg o rotmos - fast idag blev rotmoset på blomkål, morot o yttepyttelite kålrot (mest för att få smaken) :) MUMS!
Mitt godissug (lösgodis!!) är också helt bortom kontroll ikväll...
AmmiK82: grattis!! :D
Tror ni att man kan "detoxa" en hel dag på enbart mbc/mbt?? Jag föll lite hårt för frestelsen igår, och känner att jag måste få en kickstart bort från alla "goda" kolhydrater.....
Mbt till frukost (1 msk kokosfett, ca 25 gr smör), en mbc till lunch med min mamma nu (som tycker att det låter knepigt med näringslära ;)) och så får vi se hur dagen går.
Jag la in en mbt i shape up o den ger ca 25 gr fett och ca 300 kcal/styck (om jag inte missminner mig) vilket då ger mig "råd" med ca 4-5 st idag, för att inte hamna i svält.
Jag vet inte ens om detta är bra för mig, men jag känner att jag måste bryta på något sätt, så varför inte såhär?
Mbc/mbt har iaf fixat min mage också, jag behöver inte ta Movicol längre (har ätit det i flera år!). Jag tror dock att jag har mindre fett i än vad man bör, men jag vill inte riskera att vara mätt i 5-6 timmar och "bara" äta 2 ytterligare mål mat - då panikbromsar min kropp.
Jag har svält (heter det så i den formen) mig själv mycket förut, så om inte min kropp får något i sig regelbundet (typ var 3-4 timma) så släpper den inget. Så jag äter fler små mål med inte så mycket fett istället :)
Martina, jag tänkte bara köra så en dag för att liksom kicka igång maskineriet. Sedan vet jag att jag går ner bäst i vikt på ca 20-30 gr kh/dag ;)
Jag har iaf gjort en fläskfilélasagne till kvällsmat nu, jag känner att mbc-fasta i all ära, men något o tugga på behövs, annars åker onyttigheterna ner i kväll :P
Nähe, hörni. Jag kan konstatera att efter typ en hel dags MBC-ande o med ett kvällsmål riktig mat så kom mitt KH-sug som ett brev på posten.
Jag behöver spärras in. Jag har så sjuuukt låg självdiciplin. Fy, vad jag mår illa.
Åh, ikväll blir det pizza med en nykomponerad pizza otten! Jag tycker att alla pizzabottnar jag testat hittills har varit så... pajskalslika i koncistensen, och jag är ute efter mer... brödlikt. Håll tummarna för att det här blev bra! ;)
I lvrigt har dagen faktiskt gått okej, men jag bävar för kvällen eftersom jag är ensam hemma och mitt gammla matbetéende än "det ingen annan ser att jag har ätit, har jag inte ätit" typ....