• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Men - ni stackare som har det värre än barnen i Afrika - varför inte bara använda ren rapsolja då?

• Denebola
    yena89 skrev 2011-05-10 20:03:19 följande:
    Godare med smör juu Oskyldig eller vrf inte steka i kokosfett?
    Fast kokostfettet får man ju också ta med sked Jag i alla fall, det blir lite flytande men mest bara jättemjukt i rumstemp.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-10 20:07:24 följande:
    Jaa fast den glider av från skeden mkt lättare än vad smör gör så man slipper bli kladdig på fingret o orka ta fram en annan sked för att få ner smöret i pannan
    Men ha smöret framme också då Det klarar det (ett tag i alla fall). Eller skär med kniv och peta av det mot kanten av pannan Skål
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-10 20:12:06 följande:
    nej OLJA kan kan ju inte använda!!!
    *intalar mig själv att det BARA är smör i den där jäkla flaskan jag har*

Jag får nog ge upp och försöka bli bättre på riktigt smör... Fan då... :-P Ni LCHF-fanatiker ska alltid gnälla när man inte följer reglerna!!!!!!  
    *gnäll gnäll*  Solig
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-10 21:17:22 följande:
    Ja men då måste man ta fram paketet, låta det stå, och sen öppna pappret och det blir kladdigt och det tar tid...enklare o bara ta fram flaskan o öppna locket o spruta på
    Ska man vara lat så ska man
    Nej nej, du kan ju ha allt smöret framme, det blir inte dåligt såpass fort, utan kan stå i några dagar (längre kanske?) i rumstemp.
  • Denebola
    Mandel skrev 2011-05-10 22:00:11 följande:
    Skärp till dig människa! Nu köper du dig en smörbytta. Det duger åt mig så då duger det åt dig med. Sluta vara en sådan överklasssnobb!
    Spruta hit och spruta dit. Det är ingen p-rulle som ska spelas in, det är matvaror som ska stekas.
    Hahaha
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-10 22:05:43 följande:
    OK "Mamma" Oskyldig
    JAndersson skrev 2011-05-10 22:01:39 följande:
    Aj, aj det finns ganska stor risk/chans för graviditet då. Fast såklart beroende på hur lätt man har för att bli gravid oxå.
    Jag har nog normalt lätt för o bli med barn. Däremot är det svårare att få gå genom en hel graviditet. Haft två missfall innan så.. Så även om jag skulle råka bli/vara med barn nu är risken stor att det blir missfall igen.
    Två missfall är väl inte onormalt, så det behöver inte betyda något (är väl först vid 3 st som man börjar utreda?). Men om du inte vill vara gravid nu så hoppas jag att du inte är/blir det. {#emotions_dlg.flower}
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-10 22:08:40 följande:
    Fast dagen efter pillret är ju inget abortpiller. Det skjuter fram ägglossningen och den har jag ju haft nu så det är försent för det :/
    helene306 skrev 2011-05-10 22:04:51 följande:
    Spermier överlever ju några dygn de små rackarna och känner du av äl så är ägget redan på väg ner. Risken finns alltid. Man vet aldrig. Jag har tidig äl (fick jag konstaterat när jag var på utredning) och när jag hade känning dag 12-14 efter mens hade jag redan haft äl men jag fick som mensvärk runt dag 12.  
    Jag har ingen regelbunden cykel. Det kan variera med allt från 28-60 dagar mellan mensen :/
    Får väl se dom närmaste dagarna. Men nu när jag går runt och är orolig lär ju inte mensen komma ändå. Och sen kanske jag till o med går runt o inbillar mig massa. Men har jag itne fått mens om 1 vecka kan jag väl ta ett test. Eller kanske till o med bör vänta 2 veckor..Även om jag får mens. har hört att folk haft mens men vart gravida endå.
    Tror det är två veckor du behöver vänta. Men skulle du bli jättenojig så kan man väl kolla med VUL också, fast först lite senare (v.8-9?).

Fast jag kanske inte är den som ska ge råd om graviditeter, jag som aldrig varit med om någon    
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-10 22:10:14 följande:
    Sant. Får testa med smör då, bara det inte blir dyrare ^^ Kan ju ha i nån skvätt rapsolja med ^^
    Har ingen koll på priset. Men det lär i alla fall vara mer prisvärt än den färdiga blandningen
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-10 22:14:31 följande:
    inte vill och itne vill. Klart man vill ha ett barn men det skulle bara inte passa så bra just nu när man pluggar. Samt att det är med gubben isf, han är väl visserligen 32 men lite "ung" av sig så. Jag får helt enkelt tar det som det kommer. Är bara rädd att han ska sticka som förra killen om det skulle bli så :/
    Känns som att det är mitt fel. Han trodde väl att jag tog piller. Men egentligen vet jag ju att det är bådas ansvar och det var ju han som särade benen på mig haha. hmm....nu blev det allt lite awkward pinsamt x)
    Fast han har ingen rätt att anta något. Visst, det var slarvigt gjort av er båda att ha sex utan att diskutera (hehe, stämma av kanske låter bättre) p-medel, men inte mer slarvigt av en av er om man säger så.

Ta det som det kommer och prata av dig här när du vill och behöver  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**