• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-05-11 16:33:51 följande:
    De som fått ryggbedövning, EDA, (vissa kan få det med spinalbedövning också, sk spinalhvudvärk) under förlossning tex kan få huvudvärk efteråt och det är för att det läcker ryggmärgsvätska. Åtgärd är som du skriver, blodpatch.
    Ja! Det var det jag tänkte på. Visste väl att jag hade läst något om något sånt här på FL
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-05-11 16:58:34 följande:
    Hej ja precis annars bruka jag få ta sömntablett
    Märker inte din sambo av att du mår bättre? Förstår han inte att det är bra när det händer positiva saker för dig, även om det inte är just vågen som visar mindre vikt?
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-05-11 17:23:35 följande:
    Hej nä han märker aldrig nåt han märker knappt  att man har diskat
    Vad tråkigt, det låter jobbigt att han verkar vara mer negativ än positiv.
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-05-11 18:23:42 följande:
    Såna uppskattningar blir man lipfärdig av! Snäll kille du har. Ett förhållande är ett givande och tagande tycker jag. I ett förhållande är man två och man ska lyfta varandra, stötta, ge råd, finnas där som bollplank eller vad som. Man hjälper varandra framåt. Inte bakåt. Sen anser jag att beröring är otroligt viktigt. Både för att hålla liv i kärleken och för bekräftelse. Min förra kille tog aldrig i mig. Han tog aldrig initiativ heller. Det var jag som rörde vid honom. Man behöver självklart inte hångla upp varandra även om det kan vara trevligt men en klapp eller strykning på ryggen, hand om höften, en kyss i förbifarten eller mitt på stan osv. Att bara röra vid sin kärlek är viktigt. Sånt gör mer än vad man tror!

Jag anser att det är illa med pollen i år. Jag som har tagit en allergispruta och brukar må bra efter den och inte ha några symtom mår inte alls så bra i år. Ögonen kliar, jag nyser och näsan rinner, det kittlar och kliar i munnen. Går jag utomhus börjar näsan med en gång. hur jag hade varit utan sprutan vill jag inte veta. Idag satte bredvid barnen, gjorde något i gräset och kliade mig senare i ögat. Dumt. Jag fick gå in ganska omgående och tvätta/skölja för det kliade något ofantlgt!
    Det där med beröring håller jag verkligen med om! Särskilt när man har distansförhållande, då gäller det att passa på när man får chansen (så blir det att man går till överdrift i stället ).
  • Denebola
    Stor kram till alla som har det kämpigt med vikten, kolhydratträsk, sjukdom, sjukvårdspersonal, allergi, parters och allt vad det nu är {#emotions_dlg.flower} Och alla andra i tråden förstås! {#emotions_dlg.flower}
  • Denebola
    The Kittycats skrev 2011-05-11 22:48:43 följande:
    Du skriver klokt, och sätter ord på mycket som jag känner men inte riktigt lyckas formulera just nu.
    Förhoppningsvis har jag nått botten nu, och kan börja kravla upp istället (precis som du beskriver).

Det där med sambon... det är mycket min egen stolthet... jag är till ytan en stark person (kort beskrivet). Och det är ju ett misslyckande, och det är dessutom ett misslyckande när det gäller en väldigt känslig OCH viktig sak för mig. (men det som skrämmer mig lite är ju att jag delvis allara innerst inne inte vill att han ska veta för att jag då förlorar mitt "svängrum" att fuska eller vad man ska kalla det)

Ska iaf göra mitt bästa för att sluta med klandret. Det är jag alltför bra på. Tänk att den biten alltid ska vara lättast....
    Jag känner så väl igen det där med stoltheten. Men, det är en styrka i sig att kunna erkänna att man är svag. Jag försöker ständigt jobba med (eller mot kanske det blir) min "starka fasad", för jag har märkt att den inte är bra i längden. Visst, man känner sig darrig som en geléråtta när man ska bryta igenom fasaden och "avslöja det stora hemska", men efteråt så känns det faktiskt bättre. Och oftast uppfattar de omkringen inte det som så hemskt som man själv gör.

Stolthet må vara bra, men inte när det går till överdrift. Som sagt, jag kämpar fortfarande med detta, men när man väl har vågat och har någon att dela och diskutera problemet med så känns det mycket bättre.
  • Denebola
    IsaCMoJs skrev 2011-05-12 16:47:54 följande:
    Vart köper man fiberhusk??
    Brukar stå i glutenfria hyllan i mataffären.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-12 17:27:29 följande:
    Nån som vet om rökning påverkar LCHF negativt? Förutom att det är dåligt för kroppen? x)
    Är ju trots allt ett gift med och tänkte om det har liknande effekt som alkohol? Fast det borde det ju inte egentligen men bara tänkte?

Ananr är det en depp dag...vart glad imorse. Städa lite och fick bli av med matta och lampor jag hade kagt ut på blocket så rummet ser mkt ljusere ut utan den där svarta äckliga mattan.
    Men sen bara slog det över :(
    Och jag lekte med tankar att gå tillbaka till soppa med ris...har ingen matlust men ska trycka i mig kycklingsoppan som är kvar i kylen sen förrgår. Gubben är borta men ska bara va borta en vecka så inte så farligt.
    Men jag får ångest över att bli sårad igen. Även fast jag lugnat mig och insett att jag inte har starka känslor för han ännu så är jag skiträdd att han ska gå o skaffa sig en tjej fast han säger han inte vill ha förhållande. Det brukar bli så när ja träffar nån. Min enda tröst är att jag får börja jobba snart och tänka på annat och inte sitta och ruttna på mitt rum 24/7...pengar får man en månad i efterskott så dom första pengarna trillar inte in förrn slutet av juli...tur man har hyresfria månader så hyran ska betalas sista juli igen...
    Sen ligger det massa skräp (alltså itne skräp utan kartonger och påsar med saker jag inte använt senaste månaderna så får ta o rensa ut lite så kanske det känns bättre. Och fixa förrådsnycker så man blir av med alla flyttkartonger i köket så man kan sitta där och plugga eller nåt...

NÄ USCHA! Kände att jag ville skriva av mig...
    Känner även att jag vill ringa och beställa en pizza...inte för jag är hungrig men bara för jag vill trycka i mig och trösta mig med nåt...och ner till ica och köpa en stor bytta glass och massa chips vill jag också :(
    Kram och pepp!!
  • Denebola
    http://svorskan.se/2011/may/lattlagad-lchf-veckomatsedel.html

Har bara skummat igenom det snabbt, är hungrig nu (varför fick jag för mig att det var smart att äta chokladmandelpaj istället för mat innan?), men jag hoppas det är vettigt

Nu håller jag på med någon slags grönkålssoppa/stuvning/tjohejsan med ägg till, hoppas det blir gott! 
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-05-12 21:42:19 följande:
    Precis vad jag satt och tänkte när jag skrev inlägget! Vad fan kunde jag inet tagit det för istället för att göra som alla andra och mula i mig skit? Onödigt, onödigt.
    Men nu har du lärt dig något till nästa gång!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**