• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-05-10 22:19:19 följande:
     ljus á la Lindor lindt svart, dvs typ 60% 
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-10 22:35:25 följande:
    Jo jag vet men det gick ju så fort liksom, man hann inte tänka (snacka om klassiska ursäkten).
    Tänker iaf inte berätta nåt för han förrän jag vet. Det skulle bara förstöra relationen om man oroar sig i onödan. Kräks jag om en vecka är det nog ett dåligt tecken då jag bara kräks när jag har magsjuka :P
    Tror det är en bra taktik. Ingen mening med att disktutera problem innan de finns.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-10 22:49:08 följande:
    När ja vet :/ Gubben säger själv att han har haft dålig erfarenhet med tjejer. Även typ alla hans tjejer har varit otrogna, precis som mina killar. Men han säger att han inte kan hålla på o skylla deras beteende på andra. Så jag kan ju inte gå o misstro att han kommer bete sig som en idiot :P O gör han de, tja, inte mkt o göra åt :P

Nä, jag får vänta och se. försöka o inte tänka på det och ta testet om 2 veckor :) Han ska ändå till Pite i två veckor nu så då slipper jag träffa han o tänka på de

Tack ni som lyssnar {#emotions_dlg.flower}
    Får se om du har en överraskning till honom när han kommer tillbaka då Nä, nu var jag kanske elak.

Nä, tror som Lättja skrev innan, att (även om det är svårt) fösöka lägga det andra bakom dig. Han är en ny person, och om han själv har upplevt samma svek får man ju hoppas att han inte skulle utsätta någon annan för det. Visst, man ska inte vara godtrogen, men för misstänksam mot andra är inte heller bra. Samtidigt, när det gäller känslor vill man ju inte bli bränd, så då kanske man drar sig mer för att lämna ut tilliten.
  • Denebola
    Faile skrev 2011-05-11 08:44:04 följande:
    Men en nidblödning får man väl när ett befruktat ägg fäster i livmodern, så det borde det ju kunna vara? Inte för att skrämma dig men..
    Men fäster det så snabbt då? Om ÄL var igår lär det inte fästa idag väl?
  • Denebola

Vad imponerad jag blir av er som stickar! Själv kan jag väl sticka lite hjälpligt, har inte gjort det på flera flera år men har alltid tyckt att det varit roligt med olika sorters handarbete och att sy (lätt hänt med kvinnorna i släkten som alltid haft något sådant i händerna ). Det skulle vara kul att komma igång igen, men det blir nog inte än på ett tag. Även virka skulle jag vilja kunna/göra.

• Denebola
    yena89 skrev 2011-05-11 10:20:24 följande:
    Jag hade oskyddat sex 42 timmar innan ÄL.Jag har läst att dagen efter piller är onödigt om man redan haft sin ägglossning. Och jag har redan tagit pillret 3 gånger tidigare och man ska ju inte ta det ofta.
    Nu kanske jag är en gnällkärring, men hur kommer det sig att du inte (verkar inte) använder preventivmedel?

*försöker fråga snällt*
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-05-11 10:22:53 följande:
    Intressant diskussion om att se/värdera/döma andra människors val av mat.

Särskilt intressant blir det i förhållande till ens barn. Det kanske är en helt annan diskussion men detta är vad jag associerar till.

jag blir jättearg på min man och även min svärmor ibland när de slänger ur sig saker inför barnen som att problemet med att äta mycket godis och skräpmat är att man blir "tjock". (Kanske för att min mamma är överviktig och att jag själv har kämpat hela livet med en bild av mig själv som "mullig".)

Jag vill absolut INTE att mina barn, och speciellt inte min dotter, ska förknippa sunda matvanor och en aktiv livsstil med ekvationen smal = snygg.

Därför tjatar jag hela tiden om 1. tandhälsan (att det är för tändernas skull som man bara ska äta godis på lördagar) och 2. följande ramsa:

Av dålig mat och godis blir man trött, sjuk, sur och svag.
    Av bra mat bli man pigg, frisk, glad och stark.

Orden "tjock" och "smal" vägrar jag att ta i min mun när det gäller sund livsstil!

Jag tror benhårt på att det är bättre för hälsan att vara LITE rund och i bra form (typ som jag själv när jag är igång och tränar ) än att vara mager och sitta still och röka cigaretter.

För oss kvinnor är det dessutom bevisat att lite extra hull som sitter på rätt ställen ("päron" - inte "äpple") förlänger livet, minskar risken för benskörhet och inte minst minskar behovet av anti-rynkprodukter!

Så gärna normalviktig, pigg, glad och med bra kondis - men inte supersmal bara för att det är "snyggt"!

K
    Amen! Själv kommer jag ju från "supersmal" och det var ju inte snyggt att vara benranglig, jag håller med dig till punkt och pricka!
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-11 10:28:37 följande:
    Ja men...man glömmer ju bort i all hast och kåthet Skäms Men det har bara hänt 3 gånger jag inte använt det. En av gångerna blev jag gravid. Andra gången jag blev det hade vi kondom och såklart vart jag tvungen o ha sån otur att den måste vart sönder så.
    Piller tar jag inte för BM sa att jag vägde för mkt för det typ sen så vill jag helst inte hålla på med sånt sålänge jag inte är i ett förhållande iaf och då blire nog hellre p-stav.
    Okej Jag förstår absolut att du inte har något när du inte är i förhållande! Annars kan jag rekommendera kopparspiral, det behöver man inte "komma ihåg" och det är hormonfritt.
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-05-11 10:36:45 följande:
    Ja, fast dina före-bilder kan ju jag bara sucka över och i hemlighet önska att jag kunde närma mig om jag bara tänker utseendemässigt - dock är jag tillräckligt gammal och förståndig nu för att tycka att "efter" ändå är mycket snyggare och bättre!!!

Jag menar naturligtvis inte att de som är "naturligt" smala måste "äta upp sig" så de blir lite mulliga (som vi andra, he he), utan att det är viktigt - och inte minst för barnen - att vi inser att alla är olika och att de som av naturen är lite rundare kanske mår bäst av att lägga ribban för idealvikten några kilo högre än att sträva efter ett fotomodellsideal som väldigt få kan uppnå utan att svälta sig och förstöra kroppen.

K
    Absolut. Alla måste inte vara likadana för att vara snygga eller för att må bra.

Nej, jag såg inte hemsk ut, men det vara för smalt även för min smak Särskilt när jag jämför rumpan och brösten, lol
  • Denebola
    Nallebjörnis skrev 2011-05-11 15:18:28 följande:

jag gjorde ett i måndags... hur länge har man den här HEMSKA huvudvärken?? ligger ja ner är det ingen fara men såfort ja gör nåt.. går och kisar el ska hämta nåt att äta blir det helt svart och huvudet bara dunkar :(

jeng skrev 2011-05-11 15:08:57 följande:
    Ja, hon fick göra ett Ryggmärgsprov för ett par dagar sedan, och mår jättedåligt efter det med mycket huvudvärk och illamående! Och ännu inga svar på vad som kan vara fel!

du är guld värd vet du det!! {#emotions_dlg.flower}

Får man inte huvudvärk om ryggmärgsvätskan läcker? Men det ska gå att fixa med en blodpatch eller vad det heter.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**