• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mandel skrev 2011-05-14 06:29:56 följande:
    Igår bakade jag, igen. Fast denna gång bara LCHF-vänligt.
    Tycker dock att det är lite märkligt att jag kan äta 86% choklad rent direkt ur förpackningen och tycker att det är väldigt gott och när jag har den i bakning tycker jag att det är beskt trots att jag har sukrin i smeten. Why?

Igår gjorde jag olika påsar med rabarnermuffins och småkakor med rabarer på och gick/cyklade och delade ut till anställda så de hade till eftermiddagsfikat.

Eftersom jag inte kan gå så många meter innan jag får ont i min fot kan jag inte följa med på VM i plöjning idag. Då surade jag ihop... Fast skönt med lite tid för sig själv eftersom maken tar med sig barnen. Bäst att passa på att ut på långpromenad, men det går ju inte. Kom på den smarta idén att jag kan snöra på mig mina cykelskor och ge mig ut på en cykeltur. Så nu får inte blåsten öka mer för jag avskyr motvind!

Sedan vill jag till stan och köpa mig en glassmaskin. Någon som har det och vilken sort? Använder ni den och blir det bra?
    Jag har inte någon glassmaskin, men jag snubblade över den här i en blogg, och jag tycker att den verkar rätt liten och smidig (jag har noll plats och bor ensam så jag behöver ingen megastor). Man kan göra1,7 dl glass som minst i den, så det behövs inte några stora satser varje gång. Sen om man har stor familj kanske man vill ha en störrre (men man kan göra 2*3,2 dl i den).
    http://www.obhnordica.se/Default.aspx?ID=941&ProductID=PROD663
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-05-14 10:11:56 följande:
    Den fick bra omdöme i Allt Om Mat, för ett tag sen Och den är snygg också!
    Det låter ju bra Tror Anna Skipper hade den i ett program också, till en glassoman.
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-05-14 12:04:06 följande:
    Funderar på att beställa de där shira.... wtf de nu heter - nudlarna....

Vågar jag?  
    shi-ra-ta-ki Nästan som shitakisvamp, men inte riktigt

Jaaaaa köööööp! I dig them!
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-05-14 11:42:36 följande:
    Antar att du syftar på nåt inlägg i nån tråd - jag har ingen aning om vad du menar eller förstår ironin. Tyvärr.
    Jag äter ju glass ibland, men anledningen till att jag äter vanlig är ju för att den är "unik" - det går helt enkelt inte att göra Phish food hemma. Jag har gjort egen glass och den blev jättegod, men väldigt hård (hence fundering över att skaffa glassmaskin). Sen är jag glassnobb så det blir antingen SIA eller B&J, annars kan det vara. Har alltid älskat glass och vill inte vara utan det - däremot måste jag inte äta det varje vecka, och när jag väl äter det är det planerat och inte för att jag faller för sötsug.
  • Denebola
    Mandel skrev 2011-05-14 12:25:50 följande:
    En sådan jag ville ha och som nu skålarna står i frysen
    Härligt! Vad blir det för förstaglass?
  • Denebola
    Nallebjörnis skrev 2011-05-14 12:21:59 följande:
    mmmm B&J nu blev ja sugen haha
    Nu tänker jag inte uppmana till fusk, men glass är bättre än många andra fusk, eftersom det (riktig glass alltså) innehåller grädde och ägg
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-05-14 12:32:45 följande:
    men SIA har ju en massa skit i sin också?

Haägen Dasz och Österhagen diggar jag också. OCH B&J

Vet ni en sak: Jag har köpt en tidig födelsedagspresent som ligger i skåpet och väntar: Marabous nya choklad med kokos&banan. Har glömt namnet.... Jag fyller ju år 1 juni, och känner jag att jag vill äta den då, så ska jag tillåta mig. Men nu ska den ligga i skåpet i 2,5 vecka till som en liten utmaning  
    Vad för skit? Som de andra inte har alltså. De har ju riktiga råvaror i alla fall.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-14 13:27:59 följande:
    Gaaah jag går runt och inbillar mig massa saker >.< att jag kissar mera, att jag är supertrött, allting luktar mkt mera, äcklas av tanken att slurpa i mig te med grädde nu >.< BLÄÄ!!! >.<
    Om detta verkligen var mensen vart den konstig. Den varade i två dagar typ (brukar ha i 7-8 dagar), jag känner mig inte vattnig och pluffsig och det "drar" därnere hela tiden >.<
    Jobbigt att det är så konstigt för dig. Frågan är ju om det är inbillning eller om det verkligen är så. Hur var det de två gångerna du var gravid? Känns det liknande nu?
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-05-14 15:43:37 följande:
    De är bra att man kan fuska till sig med glass ibland men jag tänker inte göra de i helgen.
    Alltså, det är ju inte bra att fuska med glass! Däremot är glass ett bättre val än till exempel smågodis, som bara är rent socker medan glassen innehåller en del saker som man även blir mätt av (och detta gäller ju bara riktig gräddglass med ägg i!). Bättre betyder alltså inte bra.

Det allra bästa är självklart att göra egen LCHF-glass utan socker överhuvudtaget. Här är ett jättegott recept, satsa på det istället för vanlig glass om du blir sugen på glass någon gång: http://phlox.blogg.se/2011/january/langre.html

Bra att du inte tänker fuska i helgen!

Jag har ju ingen vikt jag vill bli av med, så jag kan ju vara lite friare med kolhydraterna. Jag har heller ingen sockerberoendeproblematik, så äter jag något sött så "riskerar" jag inte lika mycket som andra här i tråden (försöker inte utpeka mig som bättre på något sätt, vill bara belysa skillnaderna och varför just jag äter som jag gör).
  • Denebola
    SweetNilam skrev 2011-05-14 15:37:22 följande:
    Ska ni titta på Eurovision ikväll?

Vad lyxar ni till det med? Funderar på om jag ska unna mig ngt extra eller nöja mig ed getost (+ en tsk god sylt på) 
    Men hej Är du här?

Jag ska inte kolla ESC, har massa plugg att göra (och så är jag inte så intresserad, skulle kunna slökolla på det om jag inte var busy). 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**