• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

SweetNilam skrev 2011-05-14 15:54:51 följande:
    Offcourse. Kanske inte skrivit tidigare,men brukar hålla koll

Jag har också plugg, men ska flytta ut datorn till TV:n. ESC bara måste jag kolla på. Är ingen nörd eller så, men kul kvällsprogram helt enkelt!  
    Jag har datorn ca 2 dm från tv:n så jag behöver inte flytta mig långt. Men jag är rädd för att det krävs lite för mycket fokus för att jag ska kunna multitaska med ESC. Däremot tänkte jag multitaska med en OIP och sen SMT (OT för alla LCHFare, men ytterligare ett bra användningsområde för kokosfett är håret )
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-05-14 16:06:41 följande:
    Siaglass: Mjölk, grädde, glukossirap, hallonsylt (10%)(socker, hallonpuré, stabiliseringsmedel (pektin), surhetsreglerande medel (citronsyra), konserveringsmedel (kaliumsorbat), arom, färgämne (karmin)), vasslepulver, socker, druvsocker, emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av veg fettsyror), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl), färgämne (rödbetsjuice), naturlig arom.

Österhagens: Upptining:  45 min  i  kyltemp.   Ingredienser:  vispgrädde*, socker*,  ägg*  och  cacao*. *=ekologiskt. Fett/100 gr: 21 gr, Innehåll: ½ liter. Förvaring: -18°c eller kallare. www.osterhagenglass.com, 0503-141 11 
    Linda1976 skrev 2011-05-14 16:08:09 följande:
    Ok, SIAs eko är bättre Mjölk*, grädde*, socker*, naturlig vaniljarom, äggula*, stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl).
    * KRAV-godkända råvaror

Men stabiliseringsmedlet.... hua. 
    Har aldrig hört talas om Österhagens förut faktiskt. Ok, SIA är inte perfekta (men det är inte B&J heller ), men jag är nog även lite lokalpatriotisk Tycker även de är duktiga på att inte ha konstgjorda färgämnen och sånt.
    Sen så tycker jag att det får väl gå an med tillsatser och sånt ibland, hade jag ätit glass till middag varje dag hade jag valt så ren som möjligt, men när man ändå äter det för att det är gott och inte för att det är nyttigt så tycker jag det är okej.
  • Denebola

Jag struntar blankt i kokböcker, Google is my friend

• Denebola
    helene306 skrev 2011-05-14 17:23:30 följande:
    Ska du göra Pones? Jag hade inet Kesella hemma en gång så jag tog creme fraiche.

Idag blev jag stolt över mig själv! På Maxi hamnade jag framför lösgodiset, jag tog en påse, öppnade och satte skeden i byttan med Lys melk och skulle bara ta liiiiite. Sen tänkte jag: "Vad fan ska jag ta lite för? Då behöver jag det inte alls" Påsen och skeden sattes tillbaka och jag gick därifrån. Istället hade de erbjudande på Lindt för 10:- så jag tog en 85% och en 90%. Smakade båda till kaffet och mja, de var ju inte vräka-i-sig-mängder-goda men precis lagom till kaffet. Och det lilla godissuget jag hade försvann. Inte ens Tobleronen som låg bredvid tog jag av
    Well done!
  • Denebola
    Bordeaux skrev 2011-05-14 17:42:46 följande:
    Först gjorde jag glass och bytte ut 1dl florsocker mot lite assugrin och sen när jag läste det så rördes tankarna ihop. Men jag tyckte det lät mycket och på gränsen till det förbjudna även om dr dahlqvist tycker att <100g kolisar/dag är lchf. Man ska inte tänka så mycket på onödigheter
    Denebola skrev 2011-05-14 17:19:41 följande:
    Jag struntar blankt i kokböcker, Google is my friend
    Jag med, men jag fick kokboken av mamma eftersom det var hon som "satte" mig på dieten. Hon tog reda på info om rosacea och såg att lchf var en bra ide och så tänkte jag att jag provar. Eller så ville hon bara vara snäll Får se om den finns här, annars finns det säkert andra märken men en liten låter som den tar lagom plats i skåpet
    Hur mycket glass rymmer den?
    Ah, det är en annan grej om man får presenter

Den här glassmaskinen är det http://www.obhnordica.se/Default.aspx?ID=941&ProductID=PROD663 
  • Denebola
    Bordeaux skrev 2011-05-14 18:21:11 följande:
    Fraise är jordgubbar på franska och/eller spanska cream betyder grädde på franska. Tror inte turkiskyoghurt är så lik grädd jordgubbar
    Mmmm jordgubbar med grädde.... *drool*
  • Denebola

Jag ska äta stekt lax med avokadoröra med lime och lite CF (inspo från Maddisen!) och rostade solrosfrön.

• Denebola

Haha Fick just reda på att det inte är något fel på mig

Nä, men för ett tag sen så började mitt kiss lukta konstigt, så jag funderade på allt möjligt, typ UVI och allt. Men nu kollade jag på "Hemma hos Jamie" och där sa han att sparris kan göra att den lukten uppstår. Och visst, jag hade ätit mycket sparris just då

• Denebola
    Joddan skrev 2011-05-14 22:19:01 följande:
    Finns det högfeta produkter som är lactosfria???
    Min dotter (2v) har sån grym magknip o "de" vill att jag provar helt mjölkfritt. Hur går det ihop med lchf?
    Laktosfritt eller mjölk(protein)fritt?
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-14 22:26:29 följande:
    Sparris är gott, men det där tror jag aldrig jag har märkt av... :-P
    Det berodde tydligen på ens DNA. Så jag har en sparris-får-mitt-kiss-att-lukta-illa-gen
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**