• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Joddan skrev 2011-05-14 22:27:53 följande:
    Hmmmm

Det vet jag inte... Men det är väl laktosen som bebis kan reagera mot? Måste kolla upp igen vad hon sa.

Broccoli blomkål kål etc etc som JAG äter kan också ge magknip.

Men redan på bb så fick hon mat via sond och då fick hon mycket luft i magen som de då kunde "suga" tillbaka för att hindra magknip. Så antagligen är det bara luft och att hon ammar med för mycket luft i sväljen.
    Bröstmjölk innehåller massor av laktos, så laktosintoleranta bebisar skulle jag tro är extremt ovanligt.
  • Denebola
    Joddan skrev 2011-05-14 22:29:14 följande:
    Jaha är det mjölkproteinet. Så då är det rätt kört mao.
    Ska prova sempersmagdroppar också och hoppas de fungerar bättre än minifomdroppar
    Men alltså, LCHF ≠ mejeriprodukter! Det går utmärkt att äta LCHF utan mejeri!

Kött, fisk, fågel, ägg, grönsaker som vanligt

Fetter:
    Koksfett
    Olivolja
    Rapsolja
    Ghee (smörolja, fritt från mjölkprotein)
  • Denebola
    Joddan skrev 2011-05-14 22:33:42 följande:
    Denebola

Ok. Jag bara antog att det var laktos. För jag har varit känslig mot laktos under mina graviditeter nämnligen.
    Ska ringa och kolla närmare.
    Men då är det kokosfett jag får köra på i så fall?
    Se mitt inlägg ovan.

I stället för gräddsåser kan du köra på majonnäs, bea och den typern av såser. 
  • Denebola
    Bordeaux skrev 2011-05-15 12:27:34 följande:
    Det är florsocker 0.5-1 dl i ett glassrecept till 4 portioner. Det måste väl ändå bli ganska många kolisar även om man äter liberalt.
    Denebola skrev 2011-05-14 21:53:31 följande:
    Haha Fick just reda på att det inte är något fel på mig

Nä, men för ett tag sen så började mitt kiss lukta konstigt, så jag funderade på allt möjligt, typ UVI och allt. Men nu kollade jag på "Hemma hos Jamie" och där sa han att sparris kan göra att den lukten uppstår. Och visst, jag hade ätit mycket sparris just då
    Japp och äter du rödbetor kan du kissa rött
    Japp, men rödbetor äter jag ju inte
  • Denebola
    Enensammamma skrev 2011-05-15 17:51:28 följande:
    Jag vågar inte kombinera så mkt fett med kolhydrater :-/ Jag vill gärna köta lchf eftersom jag vet att jag är kolhydrat beroende men om jag inte får träna mår jag så dåligt. Vet varken ut eller in
    Denebola skrev 2011-05-13 10:15:23 följande:
    Jag fick hjärtklappning av att gå en trappa ner och kolla postlådan, så jag förstår vad du går igenom. Men när jag hade tagit mig igeom det så var/är det inga problem.

Jag håller även med om det Probably och Jucea skriver. 
    Hur länge?Jag bajsade inte på 10 dagar. Testa microlax?
    Minns inte exakt, upp till en månad? Inte lika illa hela tiiden dock.
  • Denebola
    FrökenDecember skrev 2011-05-15 20:02:09 följande:
    Kastar mej in i tråden!

Ibland tjuvläser jag här. Ibland äter ni Lind't, nåt godis av nåt slag... vad är det för något?

Och, innehåller det liiite kolhydrater?
    Lindts mörka chokladkakor (minst 70%, helst 90 % ) är okej som LCHF-godis (dvs inget man vräker i sig men kan unna sig då och då).

Lindts kulor är fusk  
  • Denebola

Om jag börjar göra Bountys nu, kan jag räkna med att hinna äta dem i kväll?

• Denebola
    Denebola skrev 2011-05-15 20:10:42 följande:
    Om jag börjar göra Bountys nu, kan jag räkna med att hinna äta dem i kväll?
    Och är det alltså att hälla chokladen i smeten som är den nya grejen? Ska man fortfarande kyla och frysa dem då?
  • Denebola
    Nallebjörnis skrev 2011-05-15 20:17:28 följande:
    vadå har ni gjort om receptet?? hmmm spännande!!
    Det var inte jag! Inte mitt fel!

Men jag tror någon rationalierade bort chokladdoppningen och blandade chokladen rätt i smeten.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-05-15 20:30:57 följande:
    Jag hade i kakao nu och lite kaffe och det smakar som chokladbollar. Orkade inte rulla bollar så äter med sked. Det är gott. Men är inget chokladfan så det ska inte göras om.

tror inte du hinner med bounty ikväll. det ska ju typ kokas och sen ställas kallt och bli så fast att du kan rulla bollar och sen in i frysen så :/ Men låter du det svalna lite och ställer det i kylen eller frysen gåre nog snababre. och dom behöver itne va i frysen en timme. jag hade i mina typ 20-30 min bara :)
    Jag började på en sats i alla fall. Men alltså, koka? Hur får man en jättetjock smet att koka? Var ju rädd att jag skulle bränna botten på den bara. Så det blev inte så mycket sånt :P Körde ner den i en ugnsform och ställde i frysen direkt a la Linda. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**