**Den stora feta LCHF-tråden**
absolut minst 1 gram protein per kg kroppsvikt (normalvikt - obs inte drömvikt!! haha) medan jag brukar rekommendera 1.5 gram per kg och själv äter jag ibland mer än så.
Det handlar inte bara om att ösa på med så mycket fett man kan, utan man brukar tala om en fördelning på ca 75E% fett, 20-25E% protein och 0-5E% kolhydrater. Du ligger helt galet i fördelning just nu! Fettet är bra, men för mycket fett ger för mycket kalorier trots allt, och kan absolut hindra viktnedgången. överdrivet mycket fett tror jag inte heller är optimalt för hälsan, precis som inget i för hög dos är bra. för lite protein gör att om du väl går ner i vikt så är det med stor sannolikhet muskeltapp, och du har inte tillräckligt med protein för att bygga upp och laga kroppen om något händer.
till 90 gram protein, ska du äta ca 120-130 gram fett för rätt fördelning.
Det du skrev här ovan ger den här fördelningen:
Totalt antal kalorier: 120 + 1800 + 24 = 1944
E% protein 6%
E% fett 93%
E% kolh 1%
Att öka proteinet utan att öka fett är ju jättelätt. mer fisk, kyckling, fläskfile osv. även fett kött hjälper ju till att öka proteinet men ökar ju fettet också. det jag undrar är mer hur du lyckas få i dig 200 gram fett utan att få i dig protein och kolhydrater. äter du smör med sked??

LCHF handlar inte om att ÖSA på obegränsat med fett, utan att välja rätt fett och rätt sorts produkter.