solrosen81 skrev 2011-04-15 12:24:06 följande:
Jag är 164cm och väger 67kg. Jo jag vet att kroppen kanske vill annorlunda men det vill ju inte jag acceptera.
Jag har använt mig av sukrin en gång och sen har jag faktiskt gjort glass med sukrin i tills ikväll

annars har det inte varit ngt sådant alls. Men en del mejeri blir det ju. Ganska mycket grädde och cf i maten och kaffet. Och sen har jag ju ost varje morgon på mitt sesambröd men det är ju typ inga kolisar i osten jag har.
Samma BÅT vi sitter i då. (Ja, jag har lärt mig nu att det är en BÅT man sitter i ihop. För ett tag sen skrev jag POTTA!

)
Jag hade 68-69 kg till mina 168 cm. Nu har jag iofs fått 2 barn tätt, så hormonellt är kroppen inte normal än. Jag hade ju ocks mycket problem i graviditeterna så min kropp är i väldigt dålig form fysiskt. Det påverkar absolut! Nu har jag valt en mer GI-aktig version, och drar ner kalorierna. Det är inget jag rekommenderar, som du säkert har sett, men jag har testat det mesta och kände att jag var tvungen att prova att få igång kroppen.
Börja med att försöka begränsa mejeri (grädde och cf. ost räknas inte) till ca 2 dl per dag, om du vill göra nåt. Prova att få ner fettet till ca 130 gram istället för dina 150-160, och om du tycker att det funkar kan du få ner kolhydraterna närmre 10 än 20. Och sedan är det bara att ha tålamod! Om inget har hänt om ytterligare minst 3 veckor (efter de här ändringarna) och du fortfarande känner att det är viktigt att få bort kilona, då är nästa steg mer drastiskt, och då kan vi ta den diskussionen då!
Som vi säger, det kan ta lång tid innan kroppen förstår sig på det nya tänket. Speciellt du som säger att du är sockerberoende har nog en del jobb framför dig för att normalisera alla hormonella nivåer osv.
Lycka till