Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

kråkflickan skrev 2012-07-08 17:45:43 följande:
    finns det någon annan det också går lite segt för med vikten? -6kg på 3 månader... det kanske kommer.? 
    0 kg på ett år!

Har nog tappat ett par kg fettvikt och lagt på mig muskler. Körde intervallträning på löpbandet på gymmet idag. Vilken ork jag hade!!! Varvade 10 och 13 km i timmen i 5 km. Körde rygg, axlar och triceps också. Uuuuuuuuunderbart!!!  
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-07-08 19:14:24 följande:
    Jag siktar på -20 kg tills 31a maj 2013. Jag har förstått att det kommer gå segt för mig så nu har jag ett långsiktigt mål. Jag önskar -10 kg till nyår, men vi får se. ;)

Halvliberal LCHF (3 mål/dag) där jag tillåter många grönsaker, samt bär. Och jag skjuter inte mig själv om det råkar slinka ner chips nån lördag, för som någon skrev så handlar det inte om hela påsen längre. Och så PW minst 1 mil 3 ggr/vecka, samt intervallträning 2 dagar/vecka.
    Intervallträning är bra! Chocka kroppen så att den inte blir "bekväm" med träningen. Låter som du har ett bra mål och kör på bra!
  • Martina 76

Såg att det var någon här som skulle till parken zoo imorgon - jag med!!! Mitt tips är att ta med egen mat. Maten där är helt fruktansvärt dålig och dyr, oavsett om man kör LCHF eller carbar.

• Martina 76
    Glass skrev 2012-07-20 22:59:23 följande:
    Jag sörjer lite idag...
    Jag saknar idag....

Jag saknar att kunna köpa en stooor påse med godis, en stor chokladkaka och en stor påse ostbågar och bara äta en massa framför tv:n   
    Jag saknar känslan av att få äta hur mycket jag vill, av att ha massor som är så gott så gott.
    Jag saknar att njuta och att vräka i mig allt det där som jag tyckte vad så gott.

Jag vet, det är kanske inte lika gott längre, men jag saknar det ändå, för det var ju så gott!

Jag har inget som jag tycker är sådär skitgott längre. Jag äter maten, jag gillar den, jag äter chokladen och jag bakar ibland, men det är inte superduper gott. Det är gott, men inte alls så gott som jag minns att en del av det andra var.

Det är tråkigt, jag vill ha något så supergott och jag vill äta massor av det!

Jag vet att det är min gamla ätstörning som talar nu, den som tycker att godis är en belöning, en tröst, mysigt och ungefär allt annat som gör att man kan motivera att man "får" äta det.
    Jag vet att jag tänker fel och att jag kanske aldrig kan få uppleva det igen, det där goda, att vräka i sig, att bara frossa i det godaste av alls...
    Nej, jag är faktiskt lite ledsen över det, ungefär som en alkoholist som blivit nykter,kan sörja sin alkohol... 
    Trist... Själv älskar jag mitt nya, starka hälsosamma jag. Vetskapen om att jag inte göder min kropp med socker och stärkelse som driver diabetes, fetma och cancer. Vetskapen om att jag är så viktstabil att jag kan äta nästan vad som helst utan att gå upp i vikt (LCHF då alltså). Vetskapen om att jag har ork och energi som en häst även om jag inte äter på ett dygn. Vetskapen om att jag är starkare och mer vältränad än någonsin, att jag sprang milen på fastande mage och trots det hade sån energi att jag var tvungen att sprinta sista km för att känna att jag tog ut mig. Vetskapen om att jag får äta mycket av allt det göttiga - såser, ostar, rödvin, grädde, kött - och att det är helt inom ramarna.

Jag känner verkligen hur min kropp mår bra och blir stark av den mat jag äter. Jag är aldrig sjuk. Jag är (nästan) aldrig trött. Jag har mindre sömnbehov. Jag har lättare att bygga muskler, få bättre kondition. Noll sötsug. Detta är verkligen det bästa jag gjort i hela mitt liv!!!  
  • Martina 76
    burehed skrev 2012-07-20 16:36:01 följande:
    Godis: fläsksvål som finns på Willys innehåller 0 kh!
    Dom smaskar jag på när jag e sugen på något gott :)
    Haha! Fläsksvål som godis är verkligen hardcore!
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-07-21 08:19:54 följande:
    Känner faktiskt också igen mig till viss del. Det är helgmyset jag saknar en hel del. Unnar mig och äter vissa saker ibland, men nej, det är inte så gott som det en gång var.
    Maten är god men det finns inget wow i den.
    Men att äta grillad ryggbiff med bea, sallad med mozarella och tomater och en god dressing. Efter det en god cheesecake med lite nötter och bär. Rödvin och ostar. Det är verkligen wow!
  • Martina 76
    Postis skrev 2012-07-21 18:11:00 följande:
    Ja, det tror jag också egentligen, men det tar emot att äta mer än vanligt eftersom jag vill gå ner det jag gick upp efter midsommar.
    Lita på din kropp. Men det innebär också att du ska hoppa över mål om du inte är hungrig. Ät när du är hungrig och strunta i vad klockan är!
  • Martina 76
    Momalicious skrev 2012-07-21 18:42:37 följande:
    Åh, LCHF-pizza när man är lite bakfull.. Fy bubblan vad gott det var!
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-07-21 21:03:48 följande:
    Så där gjorde jag några gånger. Var inte hungrig efter jobbet där jag ätit lunch vid ca 15-tiden. Vaknade på natten och var skithungrig. Efter några dagar insåg jag att jag fick äta något litet ändå....
    Jag brukar hoppa frukost och lunch, bara äta ett par ägg, lite kokosfett. Sen äter jag på kvällen. Numera är jag aldrig hungrig på dagarna. Skönt att slippa äta hela tiden.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**