Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

LokesMammi skrev 2012-08-03 18:21:54 följande:
    Tror min kropp inte vill gå ner i vikt mera! Jag vill ner 2kg till.
    För två veckor sen vägde jag 57.0kg, förra veckan 57.7 o idag 57.6........... Blä! Magmåttet står också stilla....
    En riktig lättviktare ju!!! Hur lång är du?
  • Martina 76
    LokesMammi skrev 2012-08-03 18:24:14 följande:
    Ja, jag är nöjd över att väga under 60kg. Minns inte när jag gjorde det sist! =)
    Jag är pytteliten. 157.7cm kort!
    Jag är en amason!!! 175 cm lång och nästan 70 kg! Haha!
  • Martina 76
    Tessa606 skrev 2012-08-03 18:58:34 följande:
    Jag gilla verkligen Anna Hallen

www.annahallen.se/pang
    Kan väl till viss del båda känna igen mig och hålla med. Men att äta 3 ggr per dag med LCHF är faktiskt inte nödvändigt. För mig känns det bara jobbigt och onödigt.
  • Martina 76
    NollÅtta skrev 2012-08-03 20:01:54 följande:
     Man ska ändå inte ge Lchf till barn då det hämmar deras tillväxt, dvs de blir kortare som vuxna.

Tror barn behöver äta av allt och det får vår son (2 år) ,i matväg alltså, han äter i stort sett aldrig godis och läsk får han inte dricka än. När han blir äldre kommer han få lite lördagsgodis, om han vill ha alltså
    Var har du läst att det hämmar barns tillväxt? Jag tror att alla barn skulle må bra av lågkolhydratskost, men kanske inte så "extremt" som LCHF. Barnen idag äter alldeles för mycket socker och stärkelse.
  • Martina 76
    Agnesmamma skrev 2012-08-03 20:32:02 följande:
    I denna tråden hoppar jag gärna in:). Började med LCHF för en dryg vecka sen. Det går förvånansvärt bra. Det som jag saknar är den där bullen eller kakan till kaffet som man är så van vid. Jag vet att man kan baka muffins och annat med LCHF men jag hatar verkligen deras socker och mjöl. Vedervärdigt, så då blir det att jag istället hoppar över kakan till kaffet.
    I matväg så funkar det väldigt bra. Visst man blir ju lite begränsad när man inte kan äta allt men då hoppar jag bara över kolhydraterna istället och äter det andra. Som pasta och köttfärssås utan pasta,funkar alldeles utmärkt:).

En fråga: Kan man äta jordgubbar och vattenmelon med LCHF? Eller innehåller det för mycket fruktsocker?
    Jordgubbar och vattenmelon är ok. Men jag räknar det som "godis", dvs något jag unnar mig då och då.
  • Martina 76
    Agnesmamma skrev 2012-08-03 20:43:33 följande:
    En fråga till er alla: Hur länge har ni hållt på med LCHF och hur mycket har ni gått ner?*nyfiken*;)
    Sen jan 2011. Tyvärr mätte jag mig inte när jag började. Jag gick ner lite i början, sen gick jag upp ett par kg och nu ligger jag stilla. Men jag har lagt på mig muskelmassa och blivit "tightare" i kroppen. Jag började inte med LCHF primärt för att tappa i vikt.
  • Martina 76
    hoppitossan skrev 2012-08-04 08:47:12 följande:
    Hej! Hoppas jag får hänga med er ;) började i måndags och hoppas på hyfssat resultat trots att jag inte är överviktig utan "bara" vill gå ner några trivselkilon
    Såklart du får! Du kommer att nå oanade resultat och kommer om några veckor må bättre än någonsin förr! Lycka till!
  • Martina 76
    hoppitossan skrev 2012-08-04 09:02:02 följande:
    Härligt! Men en sak bekymrar mig, jag har blivit så hård i magen ( ursäkta detaljerna) hoppas att det är övergående besvär. Som det är nu börjar jag dagen med lactulos :(
    Vanliga övergångsbesvär. LCHFare brukar aldrig ha problem med magen. Det ger sig nog snart.

Tips: Ta lactulosen på kvällen innan du lägger dig så slipper du "gå och vänta" utan då är det full fulle på morgonen. Tog det själv varje dag under mina graviditeter och fick till en viss rutin!  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**