Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

ollebulle86 skrev 2012-07-26 07:50:15 följande:
    89,8!!!! 0,9 kg ner nu på två dagar
    Undrar om det blir varannan vecka det händer grejor för mej 2 ner för förra veckan, helt still förra, och nu 0,9 på två dagar.
    Härligt - heja heja!
  • Martina 76
    Kattdamen skrev 2012-07-26 09:47:32 följande:
    När blir männen gubbar egentligen?
    Det är nog mer en attityds- än åldersfråga. Min 40-åring är enastående viril och sexig och definitivt ingen gubbe!
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-07-26 20:39:25 följande:

Är det någon här som enbart äter en gång per dag?
    Hur fungerar det? 

Jag äter ett huvudmål om dagen. Utöver det blir det kaffe med äggmjölk, ett par ägg, lite kokosfett under dagen. Funkar fint. Är jag hungrig äter jag, men kroppen har ställt om sig till att bara äta middag. Så himla skönt att slippa laga mat flera ggr per dag!
  • Martina 76
    NollÅtta skrev 2012-07-26 20:48:45 följande:
    Nästan samma för mig, åt lite äggröra kl 09 och sen en burk makrill kl 13 och sen riktig mat 17.30. Inte varit hungrig..konstigt det där.
    Kolhydraterna stör mättnadskänslorna och får oss att äta trots att vi inte borde vara hungriga. Insulinpåslag - blodsockersvängningar - mer hungerkänslor - mer mat - insulingpåslag osv, osv. När man inte äter kolhydater blir man hungrig på ett naturligt sätt. Det är väldigt lite med hunger som har med en tom mage att göra. Mycket styrs av receptorer och hormoner som fungerar som de ska om man inte äter kolhydrater.

Jag märker själv att jag kan känna att magen är rätt tom efter några timmar utan mat utan att jag för den delen är särskilt hungrig. Mycket intressant tycker jag!!!
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-07-26 21:06:53 följande:
    Så har det blivit för mig den senaste veckan. Ett kokt ägg på förmiddagen och sen middag som vanligt.
    Är pigg, har energi och är inte hungrig. Så det borde väl vara ok då trots att det blir relativt lite mat?
    Äter du kokosfettet rakt av? 
    Japp! Kokosfett rakt av!

Klart att det är ok trots att det är lite mat. Din kropp säger till om den behöver mat. Är du inte hungrig är kroppen nöjd!  
  • Martina 76

Tillbaka hemma efter en härlig helg i Berlin. Jag trodde jag var vältränad, men gårdagens dryga 32.000 steg känns onekligen i vaderna. Men vilken härlig stad!!! Och carbade gjorde jag inte heller!

• Martina 76

Vad härligt att det verkar gå så bra för alla! Heja heja!

Var på ett härligt spinningpass idag på fm, efter det 30 min tung styrketräning. Har fortfarande inte ätit mer än kokosfett och kaffe med grädde och är full av energi och ork. Jag kommer aldrig slutas fascineras av att man inte måste äta flera gånger om dagen för att orka, bygga muskler, kondition och må bra! Fantastiskt!  

• Martina 76
    standby skrev 2012-07-30 16:19:11 följande:
    Martina 76 - skicka över lite styrka till mig tack, jag är en riktig klenis :D
    Har iaf kommit igång med att träna och jogga, alltid något.
    Mitt nästa projekt är att börja träna på gym, måste se till att boka en instruktör det var så längesedan att jag glömt vad man ska tänka på.
    Tips: 100 g paranötter, Coops eget märke typ 13/14:- påse. Jättegoda och bara 3 g kh/100 g.
    Det ger sig själv när man väl kommit igång. Jag formligen älskar att träna!!!

Måste du kontra med att tipsa om pecannötter som jag köpte på Pressbyrån igår. 4g kolisar och suuuuuupergoda!!! Lättrostade och saltade. Godaste nötterna jag smakar so far... 
  • Martina 76
    EnsamMammaTillTvå skrev 2012-07-30 17:14:37 följande:
    Tryckte i mig pastasallad på stranden idag utan att tänka mig för, gick av bara farten. Hemskt dåligt samvete.
    Ingen idé att grämas över vad som redan är gjort. Bara att ta nya tag!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**