Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Klart att LCHF är hälsosamt OCH för alla! Förstår inte alla som ifrågasätter. Kolisar är farliga - inte fett.  Tids nog kommer folk att fatta. Om 10 år tror jag att vi har LCHF-glass, LCHF-bröd etc på hyllorna i större utsträckning. Produkter med färre kolisar, mindre processade livsmedel etc. 

Jag har tillbringat några dagar i Köpenhamn och förbluffas av hur mycket tjocka människor det finns! Unga som gamla, kvinnor som män. De sitter på café med en coca-cola och en jättemuffins och bara glufsat och jag vill ställa mig upp och skrika "SLUTA ÄT!!!". De äter ju ihjäl sig! Vader tjocka som timmestockar. Magar som gungar i takt med deras sakta lunk. Hövva!!!! Något måste ju göras annars kommer nästa generation att äta ihjäl sig!

Måste dock poängtera vad skönt det är att vara ute och resa som LCHF-are. En rejäl hotellfrukost och sen står man sig hela dagen. Knatade runt hela CPH, 30000 steg på stegräknaren, fortfarande belåtna efter frukosten och fulla av energi. Uuuuuuuunderbart!!!

• Martina 76

Och idag efter hemkomst blev det gym och intervall på löpbandet. Även det efter bara en hotellfrukost, 12 timmar tidigare i magen. Uuuuuuunderbart!!!

• Martina 76
    NollÅtta skrev 2012-08-02 23:24:47 följande:
    Förstår bara inte varför folk ska bli provocerade av det...jag menar varför irritera sig över hur andra äter? Varför bry sig liksom..
    Fast jag blir själv provocerad av vad andra äter. När folk vräker i sig läsk, godis och skräp. Kan inte låta bli att bry mig när folk blir fetare och fetare, sjukare och sjukare. Man undrar ju var det ska sluta...
  • Martina 76
    huldaskarin skrev 2012-08-03 10:01:16 följande:
    Jag blir ledsen när jag ser feta barn. Jag var själv tjock som barn och blev alltid retad för det. T o m när jag gick ner i vikt och var smal efter sommarlovet så kallades jag tjockis.
    Jag kommer alltid att vara mentalt tjock, även om jag blir så fit att jag får magrutor. Jag var inte tjock som tonåring, men lång och lite kraftig. Stor jämfört med mina kamrater. Idag är jag lång, relativt slank men blir aldrig nöjd och tycker aldrig jag blir smal. Att ha barn som är runda och blir retade kan ge konsekvenser hela livet.

Min pojkar är slanka. Deras pappa ger dem mycket skräp, bullar kl9 på morgonen, halvfabrikat, oboy etc. Jag försöker vara striktare. Hade jag haft dem på heltid hade jag dragit ner på kolisarna och satt dem på någon slags halvliberal lågkolhydratskost. 
  • Martina 76

Läsk är totalförbjudet. Det är väldigt lätt att dricka sig tjock. Mina barn har aldrig fått läsk hemma. På sin höjd lite saft. Men de gillar bubbelvatten.

• Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-08-03 11:30:51 följande:
    Är det något nytt påhitt, aldrig hört det förut? Och så blir jag nyfiken på vad drycken heter om det är tillsatt socker i?
    Nä, det är gammalt. Juice får inte innehålla tillsatt socker. Då brukar det heta typ "fruktdryck" e.d.
  • Martina 76
    Suri skrev 2012-08-03 11:24:50 följande:
    Jag är så glad idag, måste bara få dela med mig! Har, efter 4 v med LCHF, idag cyklat!!! Jag har inte kunnat cykla på 13 år pga ledvärk! Så himla lycklig, fattar det knappt?! Helt otroligt och det trodde jag aldrig!!
    Uuuunderbart!!! LCHF har så många positiva biverkningar!
  • Martina 76

En annan positiv biverkning jag har märkt är att min hud och hårbotten är helt problemfri. Tidigare provade jag en massa olika shampon, fick något steroidlösning på recept etc för att min hårbotten var torr, kliade och skorvade. Nu kan jag använda vilket shampo som helst - min hårbotten är helt problemfri! Och håret växer som aldrig förr! Visst är det fantastiskt?!

• Martina 76
    tiiitti skrev 2012-08-03 12:29:37 följande:
    Jag har kommit på vad min kropp är känslig mot. Grönsaker! Nu äter jag bara kött, fisk, fågel, ägg, majonäs, ost. Å då rör sig vågen neråt. Väldigt tråkig mat i längden kan jag tänka, men får stå ut till överkilona är borta, å hoppas på att jag kan föra in grönsaker vid jämnvikt. Undra om kroppen tål mejeri? Typ turkisk yoghurt å grädde?? Vågar inte prova för är så trött på att se vågen röra sig uppåt.
    Men då får du inte i dig allt kroppen behöver. En kortare period kan du köra så, men inte i långa loppet. Alt. ta vitamintillskott.
  • Martina 76
    LokesMammi skrev 2012-08-03 18:10:22 följande:
    Jag äter inte grönsaker. Tycker sånt är "mindre gott"! =) Klarar inte av det. Får kväljningar av bara lukten när man kokar. Så jag måste ta ngt tillskott, men inte börjat gjort det ännu.......
    Men käka råa grönsaker då! Tomater, gurka etc är ju gott och fräscht!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**