ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-20 13:10:01 följande:
Nja, lättirriterad vet jag inte om jag är. Eller.. jag är nog ganska lättirriterad när det gäller mannen, om han gör nått "opassande" eller vad man ska säg. Eller jag vet faktiskt inte, sitter här å funderar å det är helt svart i huvet "vem är jag? vad gör jag här?" typ, haha.
Kan ju bli såhär med i o me att jag går runt å är ständigt nervös. Nervös när jag ska till jobbet, nervös när jag är ledig för att jag är orolig för att dom ska ringa in mig osv, osv. Kroppen är inte riktigt van vid det..
Vet dock inte hur jag ska hantera det. Jag kan ju inte riktigt bara säga till kroppen att ge fan i å va nervös.
Oj, oj, vilka i-landsproblem man har..
Någon som vet om mensen kan utebli pga av stress eller som för mig "ständig nervositet"?
Har skickat ett privat meddelande till dig innan :)
OK, det låter ju mer som att du har en oros-problematik i botten då. (Det har jag med, jag började med social fobi) Sedan kommer depressionen när oron tar överhand så att säga och man inser att livskvaliteten har minskat, eller att den hindrar vissa specifika saker som man vill ska vara annorlunda.
Och precis som du säger, det går inte bara att säga till. Jag har med riktigt hårt egenarbete blivit kvitt ca 80% av min sociala fobi skulle jag säga. Ändå så är jag så hindrad av den i min vardag att jag inte har hittat någon annan som förstår mina tankar.
Mensen kan absolut utebli.
Förlåt att jag är kort, men jag ska ut och slänga mig i poolen nu! DÄR kan jag tänka ifred.