• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • L86
    emelielj skrev 2011-03-31 09:15:40 följande:
    Grattis till lägenheten Jenjen! Va roligt :) Själv är jag fortfarande uppe i varv efter våran flytt ( flyttade in i Lördags ) och vi har kommit iordning helt och hållet nu :)

Inatt vaknade jag av extrema sammandragningar som bara avlöste varandra, jättelänge och krampaktigt. Varför blir det så när man ligger still som stenen och sover? Skitläskigt.. Har ju mycket problem med sammandragningar på dagarna när jag jobbar, men på nätterna, så starka så jag vaknar av det..
    Någon annan som känt det?
    Oj, så jobbigt att vakna av dom! Jag brukar få när jag anstränger mig, går i trappor och sådär. Har bara hänt nån gång att de kommit när jag legat i soffan. Min bm sa att man inte behövde oroa sig om sammandragningarna försvann vid vila. Man bör även se upp med alla former av regelbundenhet. Om jag var du så skulle jag ringt bm och pratat med dom. Alltid skönt att bli lugnad av dom som kan! Är säkert ingen fara, men ring om du är orolig!
  • emelielj
    Fru R skrev 2011-03-31 09:21:31 följande:
    Herregud, flyttade ni in i lördags och allt är i ordning!?!? Förvånad Vi flyttade in i november och har fortfarande en drös kartonger som inte har packats upp!
    Ja! Det var så roligt för vi flyttade ju till dubbelt så stort, och jag bar ju inga lådor eller så..
    Jag och min mamma var i nya lägenheten och packade upp, ställde iordning allt och så, medans Pappa, sambon och hans förä'ldrar åkte framotillbaka med alla lådor, så det gick faktiskt fort! Sen har vi väl inte så mycket saker antar jag. Men det är skitskönt att vara iordning! Jag jobbar ju mindre nu med så har väl haft lite tid :)
    L86 skrev 2011-03-31 09:22:11 följande:
    Oj, så jobbigt att vakna av dom! Jag brukar få när jag anstränger mig, går i trappor och sådär. Har bara hänt nån gång att de kommit när jag legat i soffan. Min bm sa att man inte behövde oroa sig om sammandragningarna försvann vid vila. Man bör även se upp med alla former av regelbundenhet. Om jag var du så skulle jag ringt bm och pratat med dom. Alltid skönt att bli lugnad av dom som kan! Är säkert ingen fara, men ring om du är orolig!
    Ja, jag har aldrig känt av dom så mycket men inatt när jag vaknade var dom liksom krampaktiga och ihålliga så ska nog ringa och rådfråga. Ska jag ringa 1177 eller mvc? jag har ett nr till min barnmorska men hon jobbar bara två dagar i veckan så hon är lite svår att få tag på.
    Det är samma sak som jag hört, att de ska försvinna när man tar det lugnt, men när jag sover kan jag ju inte ta det lugnare liksom! haha Skrattande
  • lillahumla84
    Grattis till lägenheten Jenjen! Va roligt :) Själv är jag fortfarande uppe i varv efter våran flytt ( flyttade in i Lördags ) och vi har kommit iordning helt och hållet nu :)

Inatt vaknade jag av extrema sammandragningar som bara avlöste varandra, jättelänge och krampaktigt. Varför blir det så när man ligger still som stenen och sover? Skitläskigt.. Har ju mycket problem med sammandragningar på dagarna när jag jobbar, men på nätterna, så starka så jag vaknar av det..
    Oj, de låter inge kul alls. De med sammandragningar på jobbet har jag med. Men så på natten låter ju inte så bra kanske?!. Kolla med din BM.
    Hur blev de med ditt schema föresten? Vart de bra nu när du fick pratat med din chef?
  • Fru R
    emelielj skrev 2011-03-31 09:29:13 följande:
    Ja! Det var så roligt för vi flyttade ju till dubbelt så stort, och jag bar ju inga lådor eller så..
    Jag och min mamma var i nya lägenheten och packade upp, ställde iordning allt och så, medans Pappa, sambon och hans förä'ldrar åkte framotillbaka med alla lådor, så det gick faktiskt fort! Sen har vi väl inte så mycket saker antar jag. Men det är skitskönt att vara iordning! Jag jobbar ju mindre nu med så har väl haft lite tid :)
    Ja, jag har aldrig känt av dom så mycket men inatt när jag vaknade var dom liksom krampaktiga och ihålliga så ska nog ringa och rådfråga. Ska jag ringa 1177 eller mvc? jag har ett nr till min barnmorska men hon jobbar bara två dagar i veckan så hon är lite svår att få tag på.
    Det är samma sak som jag hört, att de ska försvinna när man tar det lugnt, men när jag sover kan jag ju inte ta det lugnare liksom! haha Skrattande
    Jätteskönt för er att vara i ordning. Du är välkommen till oss och packa upp om du får tråkigt!

Ang sammandragningarna så hade jag nog också ringt BM. Även om inte just din BM är där så måste du ju kunna få råd av någon annan. Det fick jag via min MVC i förra veckan. Visst, man har inte samma relation, men det är skönt att få fråga någon.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    emelielj skrev 2011-03-31 09:29:13 följande:
    Tycker helt klart att du ska ringa din MVC!! Min bm jobbar bara deltid och är aldrig i tjänst när jag ringt men det har aldrig varit något problem att prata med någon annan. Ring och hör, kommer kännas mycket bättre sen Glad
  • emelielj

Jo jag försökte ringa. Just nu är jag på jobbet, börjar jobba nu kl elva och deras tekefontid är mellan 11-12 så jag kommer omöjligt ifrån för att ringa dom nu! Helkasst.. Får ringa dom imon och rådfråga, känns ju lite läskigt att man ska vakna av så starka sammandragningar när dom knappt känns på dagarna :(

• Capa
    emelielj skrev 2011-03-31 10:57:56 följande:
    Jo jag försökte ringa. Just nu är jag på jobbet, börjar jobba nu kl elva och deras tekefontid är mellan 11-12 så jag kommer omöjligt ifrån för att ringa dom nu! Helkasst.. Får ringa dom imon och rådfråga, känns ju lite läskigt att man ska vakna av så starka sammandragningar när dom knappt känns på dagarna :(
    Men ring Östra då, dit vänder man sig ju efter man varit på ultraljud. Obehagligt om du dessutom ska gå och känna stressad pga detta ju Rynkar på näsan
  • L86
    emelielj skrev 2011-03-31 10:57:56 följande:
    här får du numret till antenatalenheten på östra som man kan ringa till efter rul. 031-3434130

Hoppas de kan lugna och hjälpa dig!
  • Blondie82

Jag har samma problem Rynkar på näsan Har ungefär en i timmen och på kvällarna kan de komma ännu oftare. Var hos BM på rutinkoll idag och då sa hon att vi måste kolla det. Fick en tid nästa vecka och fram tills dess tyckte hon att jag skulle vara hemma från jobbet helt. Jag borde nog gått hem redan idag men jag har bara imorrn också på mig att gå igenom allt på det nya jobbet innnan han jag tra över för går hem så jag fick jobba imorrn bara jag tog det lugn och lyssnade på kroppen.

Så nu blir det lugn och vila som gäller. Kvällarna skulle spenderas i soffan och inga längre promenader eller aktiviteter som han göra sammandragningarna värre. Hur man blir faktiskt lite uppstressad och nervös av allt. Rynkar på näsan hon sa att om det blir värre så måste vi pka in akut. Nu tycker jag mig ha haft ont och värk hela förmiddan på jobbet... vet inte om det är för att jag stressar upp mig så mycket och bara borde ta det lugnt istället... eller om det är tecken på att jag bör åka till gynakuten och kolla Rynkar på näsan
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011