• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-30 11:18:45 följande:
    Yogastart imorron!! Och jag som bara blir snörvligare och snörvligare.... typiskt..... men lite yoga kanske rensar näsan Drömmer
    När/var tycker ni att vi ska ses imorgon??Åh fy ja, dessa jädra mardrömmar..... jag var ett nervvrak innan UL men jisses så skönt det känns nu, kommer gå bra ska du se. Glad Skulle ni ta reda på könet??
    Nej mardrömmarna hade jag lätt kunnat klara mig utan! Men det finns väl ett syfte med dem också. Inte för att jag för livet kan komma på vilket syfte men ändå... Vi vill inte veta könet. Jag gillar överraskningar!

TantKerstin: Det låter som om bebisen är en riktig akrobat!! Roligt, det får ni skriva in i bebisboken.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric
    Tack alla som hållt tummarna för oss - vi fick lägenheten som vi önskade och skriver kontrakt på fredag!!!! SkrattandeKänns fantastiskt skönt... två månader till inflyttning. Det blir en dubbel hyra, men det kan vi leva med :) Även om det fortfarande känns jobbigt att bo kvar i området, så underlättar vetskapen om att vi snart ska flytta därifrån snart.

Greta: Kul att ni hittat en vagn ni gillar! Det är verkligen en djungel... jag har en fråga; en arbetskamrat till mig har en Emmaljunga Season från 2001, som vi ev. kan få köpa väldigt billigt. Jag vet ju att Emmaljunga är ett känt märke, men läste någonstans att det kom "säkerhetsregler" 2003. Är det osmart att köpa en som är så pass gammal. Kollegan köpte den ny och hon har haft två barn i den.

Grattis till alla lyckade RUL, så himla kul :) TantKerstin - vår tjej hade också fötterna upp över pannan i en fin "yoga-pose" på en av bilderna! Hahaha...

Apropå yoga - jag har läst förslag om 16.45 utanför stället imorgon. Jag kommer att stå där då! Det verkar som att det ska regna lite på eftermiddagen, så då kanske jag står innanför... Flört Jag ser nästan ut som på min bild på hemsidan, fast lite mer sliten... Tungan ute Sedan förra måndagen har jag helt plötsligt börjat kräkas varenda morgon... det första jag gör när jag vaknar. Phuuu... jobbigt.
  • L86
    Jenric skrev 2011-03-30 15:54:55 följande:
    Tack alla som hållt tummarna för oss - vi fick lägenheten som vi önskade och skriver kontrakt på fredag!!!! SkrattandeKänns fantastiskt skönt... två månader till inflyttning. Det blir en dubbel hyra, men det kan vi leva med :) Även om det fortfarande känns jobbigt att bo kvar i området, så underlättar vetskapen om att vi snart ska flytta därifrån snart.

Greta: Kul att ni hittat en vagn ni gillar! Det är verkligen en djungel... jag har en fråga; en arbetskamrat till mig har en Emmaljunga Season från 2001, som vi ev. kan få köpa väldigt billigt. Jag vet ju att Emmaljunga är ett känt märke, men läste någonstans att det kom "säkerhetsregler" 2003. Är det osmart att köpa en som är så pass gammal. Kollegan köpte den ny och hon har haft två barn i den.

Grattis till alla lyckade RUL, så himla kul :) TantKerstin - vår tjej hade också fötterna upp över pannan i en fin "yoga-pose" på en av bilderna! Hahaha...

Apropå yoga - jag har läst förslag om 16.45 utanför stället imorgon. Jag kommer att stå där då! Det verkar som att det ska regna lite på eftermiddagen, så då kanske jag står innanför... Flört Jag ser nästan ut som på min bild på hemsidan, fast lite mer sliten... Tungan ute Sedan förra måndagen har jag helt plötsligt börjat kräkas varenda morgon... det första jag gör när jag vaknar. Phuuu... jobbigt.
    Grattis till lägenheten!! Så kul!

Jag kommer också stå där (utanför eller inne) och se förvirrad ut kl 16.45! Hoppas att vi hittar varandra! Tungan ute
  • Blondie82

Att ses där vid 16.45 låter som en toppenide så vi kör på den!!

Grattis så mycket JenJen till lägenheten! Gud vad skönt det msåte kännas att det är klart och ni har ett datum då ni får flytta Glad

TantKerstin skrev 2011-03-30 12:59:40 följande:
    Vilket underbart ultraljud!! Och jag fick en sån underbar barnmorska, helt fantastiskt!

Allt såg bra ut med bebisen, en riktigt akrobat. Armar och ben var överallt på samma gång. Fick en sån himlans cool bild också när bebisen ligger på rygg med benen över huvudet, värsta yogaställningen (plogen innan benen går ner i marken)

Tänkte även joina mig till BF den 21:e augusti  
    Härligt att det gick så bra! Tog ni reda på könet eller ville den inte visa upp sig??
  • Greta

16.45 låter bra imorgon. Jag ser också ut som på hemsidan Glad

Jenric skrev 2011-03-30 15:54:55 följande:

Grattis till lägenheten, vad roligt! Vi kollar också lägenhet nu, men ska köpa. Vi har precis ändrat oss från att köpa hus till lägenhet. Så som vanligt är man otålig och vill hitta något med en gång.

Angående vagn så vet jag inte hur det är angående att den är såpass gammal. Det viktigaste antar jag är att man själv ser att den ser säker ut och är i bra skick. Att det inte är några uppenbara fel på den. Alla barn som har åkt vagn innan 2003 verkar ju ha klarat sig bra Glad Men visst är det skönt att köpa en begagnad och spara en slant. Jag hade haft lite mer ångest om vi hade varit tvungna att lägga ut runt 10 000:-.

Fy med kräkningarna, hoppas det går över snart!

Ni har ju pratat så mkt om Vero Moda så svängde förbi där en snabbis efter mitt BM besök i förmiddags. Det var ju garanterat ett upplyft från HM's mammaavdelning. Dom hade en hel del jeans och chinos som såg bra ut. Däremot så förstår jag verkligen inte vitsen med dom så kallade mammatopparna. Dom ser ju likadana ut och har samma former som alla andra toppar. Modet ser ju ut så nu att allt likaväl kunde vara mammakläder. Möjligtvis att skjortorna är lite mer maganpassade. Provade dock ingenting.
  • inda

JenJen80: Grattis till lägenheten!!!

Någon av er som kan rekommendera någon bra gravid massage? Blir allt mer och mer stel i nacke och rygg och känner att jag är i behov av lite avkoppling och avspänning...

Ullared låter lockande =) Capa du får berätta om utbudet när du väl varit där, har för mig att de kan ändra i sitt sortiment relativt ofta...

• lillahumla84

Fy så underbart. En och annan tår vart de ju av lycka.
    Hade oxå en som inte riktigt ville hålla sig lugn.
    Vi vart flyttade en dag så bf blir 25 aug Skrattande

Lägger upp bilder på min sida om någon vill se Flört

• Fru R

JenJen: STORT grattis till lägenheten!!! Va skönt att ha den vetskapen, snart är ni inne i erat nya!!
    Ang vagnen så känner inte jag att jag har en susning om vare sig säkerhets regler eller ändringar. Sorry.

lillahumlan: härlig bild!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Jenjen: grattis till lägenheten!

Jag är också utanför yogastället 16:45. Byter ni om innan eller där?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011