• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Lilith Dark

Vad är det som upprör så mycket känslor med pojkar i klänning? Här har ni något att gnälla på för enligt er kommer han aldrig att bli "en riktig man" även om nån aldrig kan svara på vad det innebär.

• linas fina
    Lilith Dark skrev 2011-03-12 17:15:16 följande:
    Vad är det som upprör så mycket känslor med pojkar i klänning? Här har ni något att gnälla på för enligt er kommer han aldrig att bli "en riktig man" även om nån aldrig kan svara på vad det innebär.

Den där munderingen ser ju inte på något sätt annorlunda ut än om det varit en flicka som bar den.
  • Lilith Dark
    linas fina skrev 2011-03-12 17:16:50 följande:
    Den där munderingen ser ju inte på något sätt annorlunda ut än om det varit en flicka som bar den.
    Nej men han är ju pojke, och det vet ju alla att pojkar får inte ha klänning.
  • Veladis
    Lilith Dark skrev 2011-03-12 17:21:57 följande:
    Nej men han är ju pojke, och det vet ju alla att pojkar får inte ha klänning.
    Det är ju t o m så att pojkar inte kan ha klänning, eftersom det är en tjejplagg. Så antingen är det ingen pojke, eller så är det ingen klänning, för om en pojke har den måste det per definition heta något annat... Obestämd
  • Lilith Dark
    Veladis skrev 2011-03-12 17:27:37 följande:
    Det är ju t o m så att pojkar inte kan ha klänning, eftersom det är en tjejplagg. Så antingen är det ingen pojke, eller så är det ingen klänning, för om en pojke har den måste det per definition heta något annat... Obestämd
    Och sen är han ju kränkt också om man läser TS. Konstig son jag har som kränker sig själv i såna fall.
  • linas fina
    Lilith Dark skrev 2011-03-12 17:31:12 följande:
    Och sen är han ju kränkt också om man läser TS. Konstig son jag har som kränker sig själv i såna fall.
    Det där med kränkningen tycker jag är ett helt sjukt uttalande. Varför i helsike har vi sådana extrema plagg på våra små barn som gör att det ena könet kränks om det skulle bära samma som det andra könet. Helt otroligt.
  • Lilith Dark
    linas fina skrev 2011-03-12 17:39:29 följande:
    Det där med kränkningen tycker jag är ett helt sjukt uttalande. Varför i helsike har vi sådana extrema plagg på våra små barn som gör att det ena könet kränks om det skulle bära samma som det andra könet. Helt otroligt.
    Undrar om min dotter känner sig kränkt när jag ger henne ett par byxor att ta på sig?
  • linas fina
    Lilith Dark skrev 2011-03-12 17:42:06 följande:
    Undrar om min dotter känner sig kränkt när jag ger henne ett par byxor att ta på sig?
    Nej för det vet väl alla att det är en kränkning att som pojke förknippas med en tjej. Men som tjej är det helt okej att ha "killattribut".
  • Lilith Dark
    linas fina skrev 2011-03-12 17:45:27 följande:
    Nej för det vet väl alla att det är en kränkning att som pojke förknippas med en tjej. Men som tjej är det helt okej att ha "killattribut".
    Ja just ja det glömde jag. Då kan jag alltså fortsätta att låta henne  ha byxor, men genast plocka bort alla klänningar ifrån min son eftersom att han blir kränkt när han själv väljer att ha det på sig, vilket på sikt kommer att leda till djupa problem hos honom som vuxen eftersom att han blev kränkt som barn.
Svar på tråden Pojke i klänning?!