• Skehamn2012

Varför väljer man frivilligt bort barn?

Alltså varför vill man inte ha barn?

Vad tror ni?

För mig är det så svårt att förstå. Att skaffa barn för mig är lika självklart som att jag andas, äter, dricker, sover. Ett behov som jag aldrig skulle kunna avstå frivilligt.

Jag VET att vissa inte vill ha barn och jag accepterar det men jag behöver inte förstå det. Likaväl som det finns dom som inte förstår varför jag ville ha barn mer än allt annat på hela jorden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?
  • poirot

Hittills, för att jag inte har velat dra in ett barn i min livssituation Möjligen kan jag tänka mig att skaffa barn i framtiden om jag  känner att jag har tillräckligt att erbjuda ett barn, fram till dess är jag barnlös och anser att jag lever ett lika bra liv för det.

• älskarlivet81
    puss skrev 2011-02-27 09:15:59 följande:
    de som jag känner som inte vil ha barn är egoistiska.
    de vill resa, äta ute, ha myskvällar, ett stiligt frächt hem, sovmorgon osv.

och fan, det vill väl alla egentligen? fast vissa kan tänka sig att avstå etttag, alt jobba mer för det.
    Fast vi har barn och vi reser, äter ute, har mysiga hemmakvällar etc..
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Här har jag skrivit en del av det, även om det är skrivet när jag var lite arg så finns ändå mina skäl någorlunda klargjorda där och även andra har förklarat varför de inte vill ha barn.

Precis som det finns olika skäl till varför man vill ha barn så finns det olika skäl till varför man inte vill ha barn. Det är dumt att utgå från att alla vill ha barn, även om det är normen och det "naturliga" så är vi fria varelser som själva bestämmer.
    Any truth is better than indefinite doubt
  • Esther M

Svar på ts: jag väljer bort barn för att jag inte vill ha några. På samma sätt som du väljer att bo i en by i Norrland och jag väljer att inte göra det. 

Det finns säkert saker jag har i mitt liv som du inte har eftersom du inte har valt dem. 

• HejaFreja
    puss skrev 2011-02-27 09:15:59 följande:
    de som jag känner som inte vil ha barn är egoistiska.
    de vill resa, äta ute, ha myskvällar, ett stiligt frächt hem, sovmorgon osv.

och fan, det vill väl alla egentligen? fast vissa kan tänka sig att avstå etttag, alt jobba mer för det.
    Jag kan inte se nåt egoistiskt i det.
  • Esther M
    HejaFreja skrev 2011-02-27 12:51:13 följande:
    Jag kan inte se nåt egoistiskt i det.
    Egoism måste inte vara något negativt. Det är att tänka på sig själv, vilket alla har rätt till. De som skaffar barn är också egoistiska, de gör det de vill. Det är bra att tänka på sig själv och göra som man vill, särskilt när det inte skadar någon.
  • Eisa

Man förstår ju inte heller vad kul det är att ha barn. Det är omöjligt att veta innan. Att ha barn är i huvudsak skratt och humor.

• fucktard

Jag vill inte. Så enkelt är det.

Jag har absolut inget emot barn, jag älskar barn.
    Men jag vill ändå inte ha några.

• Joual

Jag har aldrig längtat efter barn. De intresserar mig inte, helt enkelt. Vi är olika som människor och jag tror inte att det är allas grej att ha barn. 

• Polly S
    Passionsfrukt skrev 2011-02-26 21:13:44 följande:
    Vilka sjyssta alternativ du har skrivit. De formligen osar av förakt. Tror du någon faktiskt vill svara ärligt då du redan färdigt hackat ner på dem sådär?
    håller med.
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?