• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

MatsAtari skrev 2011-03-15 08:05:04 följande:
    Ja, det är möjligtvis på mödravårdscentralen eller hos gynekologer man får det.
    Tror dock inte att ensamma killar går dit för att testa sig...
    Nej, det finns andra ställen som lämnar svar oavsett om det är positivt eller negativt. Många ställen har ju visserligen principen att bara höra av sig vid positivt svar men det händer att de gör undantag vid misstänkt smitta.
  • Anonym
    Mr x skrev 2011-03-15 13:39:13 följande:
    TS........du valde väl att vänta lite med att säga till din sambo att du fått pos svar?

Hur kan han då ha hunnit att testa sig samma dag som dom ringde dig?
    Testade du dig dagen efter du fått pos?

Jag förstår inte om du är så säker på honom varför han mörkar såna banala saker?

Sedan undrar jag vad du gjorde på hans jobb medans dom ringde honom om provsvaret?
    Eller var ni hemma den dagen båda?

När man lämnar urinprov (som TS sambo troligen gjort) är det ju också viktigt att man inte kissat på visst ett antal timmar annars blir testet negativt även om man är pos......
    Lite att fundera på där ja.
  • Anonym
    Anonym (siga) skrev 2011-03-15 14:11:46 följande:
    Trådstartaren hade varit inne på ons fm och på torsdagen runt 1 skriver hon att hennes man bestämt sig för att testa efter jobbet..

om jag inte minns helt fel.

Något som inte stämmer är ju klart
    Håller med om att nåt inte verkar stämma här.
  • Anonym
    Anonym (Frida) skrev 2011-03-15 14:47:39 följande:
    Dom ringer aldrig om negativa svar. Jag har testat mig närmare tio gånger och har bara varit smittad en gång. Och dom har endast ringt mig en gång. Dom andra nio gångerna var det negativt och då ringer dom inte!
    Jag har också testat mig ett par gånger, för olika könssjukdomar. Mina provsvar har alltid varit negativa och det har hänt att dom ringt mig trots negativt svar.
  • Anonym

Men va ni ska hålla på, jag är inte nåt troll!

Jag säger det han sagt, och JA de ringer visst det eftersom vi bad dem om det så vi inte behöver gå och undra längre än nödvändigt.
    HAN sa att han testade när han stack iväg, sant eller inte vet jag inte, men jag säger bara vad han sa. När mitt svar kommer så får jag veta om det han sa är sant eller inte. Jag är inte dum, visst fan kan han ha ljugit, det är inte första gången, men om nåt sånt här? Det har jag svårt att tro.

• Anonym
    MammaHela skrev 2011-03-15 15:26:22 följande:
    Men du.. om han för vana att ljuga, hur kan du då vara så säker på att han inte har varit med någon annan?

Jag har levt med en man som ljög för mig upprepade gånger, jag hade svårt att lita på honom, men att han skulle vara otrogen när vi hade hus och tre barn det trodde jag inte...

Men det var han, i flera års tid hade han ett förhållande bakom min rygg, med en präst...
    Nu ska de gifta sig i maj..

Så hur kan du vara så säker på att han är trogen om du vet att han brukar ha för vana att ljuga?
    För han brukar aldrig ljuga om så stora saker. Det är inte han helt enkelt. Men jag är trött på att spekulera. Jag litar på honom, men kommer mitt test tillbaka pos så får jag ta det då.. Tänker inte fundera över det innan för det är så orealistiskt..
  • Anonym
    Anonym (hoppas) skrev 2011-03-15 15:31:35 följande:
    Allvarligt talat så tror jag inte ett dugg på att det var de som ringde, han bad nog någon annan göra det för att lura dig. Bra sätt att spela oskyldig på sen när ditt nya positiva test kommer.

Ring upp dem och fråga om han verkligen har testat, är det tystnadsplikt så slår du numrt åt din man och lyssnar medan han ber dem skicka hem testresultatet skriftligt....
    Det tanken har inte ens slagit mig, men jag kände inte igen rösten iaf och jag känner de flesta av hans kompisar.. Men men.. Bara vänta o se.
  • Anonym
    Anonym (siga) skrev 2011-03-15 15:47:31 följande:

men är de verkligen bara att gå och göra ett test??

om han testa sig senare borde ju du fått ditt nu

Han gick på en öppen mottagning sa han, alltså inte gyn som jag.

Jag orkar inte svara på fler såna här frågor nu, jag säger till när mitt svar har kommit.
  • Anonym
    TS, kan du inte uppdatera ditt första inlägg med vad som hänt såhär långt, det är så träligt att vaska igenom alla dessa inlägg som handlar om hur säkra testerna är och spekulationer om huruvida din partner varit otrogen eller ej.
  • Anonym

Han var hemma och sjuk dagen de ringde. Jag vill inte tro på att han skulle ha gjort nåt sånt, men jag har det ändå i bakhuvudet.. Men en sak som många i tråden skrämmer MIG med är att så många inte tror att ett test kan visa fel.. Stackars era partners om det skulle hända er..

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!