• Cilas25

inte ok!

Min sambos 13 åring har sådana attitydsproblem.. Säger åt henne att lägge ner attityden i mitt hem och hon svarar med : håll käften din jävla bitch! och jävla hora! Jag tar då hennes dator (hennes käraste ägodel), och hon blir oxtokig och jag får höra de ena efter det andra b.la att jag är en äcklig fitta m.m jag svarar med att hon får tillbaka datorn när hon har bett om ursäkt för sitt beteende..

Har två små barn som måste höra detta.. och det är inte ok!

Vad tycker ni? har ni varit med om något liknande?
    (Jag har fortfarande datorn och viker mig inte en tum)

Krrraaaam C

• Svar på tråden inte ok!
  • Marnet

Om de nu e så fräckt att ta någons saker, så kan man ju ta bort modemet då om hon inte står för de själv!?

• puss
    Marnet skrev 2011-03-13 17:27:51 följande:
    Om de nu e så fräckt att ta någons saker, så kan man ju ta bort modemet då om hon inte står för de själv!?
    vad är det för idiotförslag? vad blir bättre av det? kommer de att få en bättre relation då tror du? eller har du snöat in på att det är straff som är målet?
    up yours
  • mion
    puss skrev 2011-03-13 17:21:08 följande:
    verkligen förbluffande att så många i tråden inte ser att ts beteende funkar inte.
    vad är poängen att fotsätta med nåt som inte blir bra?
    Ts beteende?  Hur vet du hur dom har det där hemma förutom det hon skrivit här?? Jag tycker hon verkar vara en tålmodig person med ett hjärta i kroppen!   O en TROTSIG tonåring o ta itur med! Vilket INTE är det lättaste! Jag tror hon gör vad hon kan,o hon skulle kanske behöva mer hjälp av barnet föräldrar....  Barnet förtjänar ingen dator whatsoever som hon beter  sig....  jag hoppas bára dom får den den o det stöd dom behöver....
  • puss
    mion skrev 2011-03-13 17:40:11 följande:
    Ts beteende?  Hur vet du hur dom har det där hemma förutom det hon skrivit här?? Jag tycker hon verkar vara en tålmodig person med ett hjärta i kroppen!   O en TROTSIG tonåring o ta itur med! Vilket INTE är det lättaste! Jag tror hon gör vad hon kan,o hon skulle kanske behöva mer hjälp av barnet föräldrar....  Barnet förtjänar ingen dator whatsoever som hon beter  sig....  jag hoppas bára dom får den den o det stöd dom behöver....
    kan hon inte bättre borde hon få hjälp. alltså ts. det är väl inte så svårt att fatta.
    up yours
  • mion
    puss skrev 2011-03-13 17:18:47 följande:
    blir resultatet inte bra har man agerat fel. det är bara att fatta det och ändra sitt beteende till nåt sm funkar.
    fast du kanske tycker att de verkar ha det mysigt?
    Seriöst vem är du o vad håller du på med?? Har sett dig o dina idiotiska inlägg o trådar länge o jag tror du är ute endast efter o provocera!  Inget du säger är vettigt!

Hur hade du tänkt att resultatet skuylle bli då att hon skulle göra en helomvändning o ge sig el???   Näe du för att få henne o förstå så måste ts nu visa  att hon menar allvar... annars är allt bortkastat...  Saker o ting bblir inte lösta på 2 röda du vet!
  • puss
    mion skrev 2011-03-13 17:44:12 följande:
    Seriöst vem är du o vad håller du på med?? Har sett dig o dina idiotiska inlägg o trådar länge o jag tror du är ute endast efter o provocera!  Inget du säger är vettigt!

Hur hade du tänkt att resultatet skuylle bli då att hon skulle göra en helomvändning o ge sig el???   Näe du för att få henne o förstå så måste ts nu visa  att hon menar allvar... annars är allt bortkastat...  Saker o ting bblir inte lösta på 2 röda du vet!
    läs min pres
    fö hoppas jag du kan hålla GOD TON I TRÅDEN.
    up yours
  • puss
    mion skrev 2011-03-13 17:44:12 följande:

vad är vitsen med att dra igån en maktkamp? tror du inte ömsesidig respekt och att satsa på en bättre relation skulle funka bättre? är det procoverande för dig?
    up yours
  • mion
    puss skrev 2011-03-13 17:47:01 följande:
    vad är vitsen med att dra igån en maktkamp? tror du inte ömsesidig respekt och att satsa på en bättre relation skulle funka bättre? är det procoverande för dig?
    Men ge dig nu!  Maktkamp?? Hur vet du vad som hänt mer än det som står här? Du vet inge om hur det är o leva i dne familjen med detta barn,kanske detta var droppen,jag hade aldrig i helvetet accepterat att bli kallad hora i mitt eget hem!  Ts Gjorde helt rätt!  O nu får hon visa att hon står för det hon säger oxå.  O kanske 13åringen fattar nånstans att,hm det här kommer jag inte undan med" Detta funkar inte,Varför funkar det inte.. ..?  Jag hopppas verkligen att dom får rätt hjälp o att detta löser sig...
  • puss
    mion skrev 2011-03-13 17:52:44 följande:
    Men ge dig nu!  Maktkamp?? Hur vet du vad som hänt mer än det som står här? Du vet inge om hur det är o leva i dne familjen med detta barn,kanske detta var droppen,jag hade aldrig i helvetet accepterat att bli kallad hora i mitt eget hem!  Ts Gjorde helt rätt!  O nu får hon visa att hon står för det hon säger oxå.  O kanske 13åringen fattar nånstans att,hm det här kommer jag inte undan med" Detta funkar inte,Varför funkar det inte.. ..?  Jag hopppas verkligen att dom får rätt hjälp o att detta löser sig...
    men varför så hätsk ton? och jag kan tro att detta började långt innan denna händelsen.  har man en dålig relation borde man försöka göra den bättre, och det är den vuxnes ansvar, och det blir inte bätttre av att ta folks saker och försätta dom i en hopplös situation som bara leder till mer osämja.

märkligt att du finner det så provocerande.
    up yours
  • puss

tänk om ts kunde visa lite god vilja, hur skulle det tas emot? om ts skulle börja jobba för att få en bra relation och LYSSNA på ungen och se vad HON tycker funkar och inte funkar, och hur HON tycker att de ska hantera de saker som inte funkar.

klart bättre än att ta datorn. det leder ju inte till nånting bra alls.

up yours
Svar på tråden inte ok!