• Cilas25

inte ok!

Min sambos 13 åring har sådana attitydsproblem.. Säger åt henne att lägge ner attityden i mitt hem och hon svarar med : håll käften din jävla bitch! och jävla hora! Jag tar då hennes dator (hennes käraste ägodel), och hon blir oxtokig och jag får höra de ena efter det andra b.la att jag är en äcklig fitta m.m jag svarar med att hon får tillbaka datorn när hon har bett om ursäkt för sitt beteende..

Har två små barn som måste höra detta.. och det är inte ok!

Vad tycker ni? har ni varit med om något liknande?
    (Jag har fortfarande datorn och viker mig inte en tum)

Krrraaaam C

• Svar på tråden inte ok!
  • Heja Lule

Bra att flickan redan får hjälp!

Du gör helt rätt. En 13-åring är stor nog att lära sej respekt och ta konsekvenser av sitt handlande. En 13-åring är ingen bebis! Viktigt är väl att ni som vuxna agerar som vuxna och förklarar varför det blir som det blir på ett lugnt och bestämt sätt.

Alldeles för många som har problem med gränserna som det är!

• Gummsan

Även om hon skulle må dåligt och ha det jobbigt så är det INTE ett OKEY beteende från hennes sida. Så säger man inte. Bra att du markerar. Hoppas hon mår bättre snart och att det lättar mellan er.

• Cilas25

Det hoppas jag också verkligen! det blir ohållbart här hemma och alla runt omkring blir lidande, och så vill man ju inte ha det :(

• Heja Lule

Jag tror att barn och ungdomar som mår dåligt behöver såna vuxna omkring sej som faktiskt sätter ner foten och visar vad som är rätt och fel. Även om de naturligtvis inte själva anser det...  

• Cilas25

Det tror jag med.. och i slutändn kommer de nog förstå att det är för deras eget bästa, och att man faktiskt lr sig något av detta,, neg handling- neg konsekvens. pos handling- pos konsekvens.. Och respekt förvxna människor är mkt viktigt tycker iaf jag.

• puss

iblan kan det hjälpa att vara snäll mot folk. provat det?

up yours
  • Munchies

Vad tycker hon är lämpliga regler hemma då? Och vad anser hon att det ska finnas för konsekvenser?

Svar på tråden inte ok!