frupoulsen skrev 2011-03-13 10:35:27 följande:
Nu får jag väll många emot mej , men , jag tycker inte att du ska dallta med henne , visst hon mår säkert dåligt men det är ingen ursäkt att betee sej som ett svin mot andra oavsett ålder eller anledning.
Du skriver ju att du har pratat och försökt förmedla vad du tycker om hennes beteende utan att skrika och gapa åt henne och det går inte in , eller hon vill inte lyssna.
Du tog hennes dator , det skulle jag också ha gjort utan att tveka.
Angå att en ursäkt inte betyder nåt om den är framtvingad är ju sann , men att man får betee sej hur man vill utan konsekvenser är ännu värre.
Det är ju självklart att man ska ha förståelse för någon som uppenbarligen inte mår bra , men man ska ALDRIG ha så mycket förståelse att man själv eller andra (dina mindre barn) blir lidande av det.
Säg ifrån och gör det NU.
Även om hon inte menar att kalla det hora , fitta och allt du skrev så gör hon det , och det är fel oavsett om hon menar det eller inte.
Varför är vi så noga med att lära barn fel och rätt när vi ändå tvekar över om vi gör rätt när vi "straffar dom" för dom gjort ett uppenbart fel?
Lycka till och hoppas det ordnar sej och att hon blir att må bättre lika som du och resten av er familj
Jag tror tvärtom du får många med dig.. Jag tycker snarare det är tvärtom, att många straffar utan att tänka speciellt mycket på vad dom kommer att få ut av det. Straff kanske hjälper för stunden, men för att man komma till stånd med riktig förändring så krävs respekt och förståelse. Det krävs en
ömsesidig respekt!
Självklart ska du som sagt säga ifrån när hon kallar dig fula ord, men försök också se bakom!! Vad är det som får henne att säga så??