• Cilas25

inte ok!

Min sambos 13 åring har sådana attitydsproblem.. Säger åt henne att lägge ner attityden i mitt hem och hon svarar med : håll käften din jävla bitch! och jävla hora! Jag tar då hennes dator (hennes käraste ägodel), och hon blir oxtokig och jag får höra de ena efter det andra b.la att jag är en äcklig fitta m.m jag svarar med att hon får tillbaka datorn när hon har bett om ursäkt för sitt beteende..

Har två små barn som måste höra detta.. och det är inte ok!

Vad tycker ni? har ni varit med om något liknande?
    (Jag har fortfarande datorn och viker mig inte en tum)

Krrraaaam C

• Svar på tråden inte ok!
  • Marnet

O om jag fattat de rätt har hon ju gjort de!? Om inte de funkar vad tycker du man ska göra då??

• puss
    Marnet skrev 2011-03-13 18:22:35 följande:
    O om jag fattat de rätt har hon ju gjort de!? Om inte de funkar vad tycker du man ska göra då??
    då gör man det igen, och frågar vad ungen behöver för att saker ska bli bättre.
    nu är du ute och svajjar, jag kan inte ge exakta svar på diffusa frågor.
    up yours
  • Marnet

Mm har läst alla o de går en röd tråd genom hela inlägget...

• Yildirim
    puss skrev 2011-03-13 18:27:11 följande:
    jag är trevlig. du är inte det. läs dina egna inlägg.
    Jag tror hon själv vet vad hon skrivit.

Jag undrar hur det kommer att gå för dina tonåringar.... Dom lär ju käfta som fan.

Konstigt då att JAG aldrig har käftat och vara elak med mina föräldrar trots att jag varit tonåring. Mina föräldrar var otroligt kärleksfulla, DOCK stränga och man måste fan sätta gränser.....
  • puss

skit samma, jag anser iaf att det är beklagligt att folk har sån ovilja att samarbeta.

jag har lämnat min syn på saken och förslag på lösning.

vill ni gnälla vidare så gör det, jag får inte ut nåt av att lyssna.

*kram*

up yours
  • puss

ps skönt att mina barn uppför sig väl iaf!
    hur nu det kommer sig.

up yours
  • MimmiL

Jag betedde mig ungfär likadant mot min pappas nya, och har som vuxen (efter psykologistudier samt terapi) förstått vad det handlade om i mitt fall.

Har inte läst hela tråden, men hur gammal var 13-åringen när du och hennes far blev sambor? Kan det kanske vara en helt vanlig "skilsmässokonflikt" det rör sig om.

Flickan kanske känner att hennes far svikit sin familj och du får ta skiten för att det lättare att vara arg på en "utomstående"?

Bor hon hos er på heltid? I så fall kan det skapa problem att du pratar om det som "ditt hem". Hon kanske inte känner sig inkluderad i familjen och svarar med att ta ytterligare steg ut ur gemenskapen.

Hon är tonåring och revolterar. Återigen lättare att ta ut sina aggressioner på en "utomstående".

Tror som någon sa att du har allt att vinna på att fokusera på de positiva minutrar hon antagligen uppvisar ibland, än på de negativa. Annars finns familjeterapi där du, flickan och fadern kan prata med varandra ihop med en medlare. Kanske kan pappan och flickan hitta egentid tillsammans (gå på bio, åka bort...) för att på så vis markera att hon är viktig del av familjen och inte behöver konkurrera med dig om hans kärlek.

• JagOchDu2

Men ofta det funkar på en arg tonåring med sprudlande hormoner?! Att tvinga henne till att be om ursäkt till sin pappas sambo?! Låt henne vara bara och ignorera lite då brukar dom oftast komma fram själva sen.. Ist för att ta hennes data och låta henne få en anledning att verkligen kalla dej för diverse fula ord och bli fly förbannad.. Låt papppan ta dom värsta striderna ist..

• 2underbara
    puss skrev 2011-03-13 17:14:20 följande:
    skuld är ointressant.
    de har en dålig relation ch det är den vuxnes ansvar. att trycka ner folk ger inte bra samarbete och ts borde skuta genast.
    klart ungen obstruerar om hon blir förtryckt.
    "De" har ingen dålig relation, det är barnet som är tvär och där går "de" bort och blir "barnet"

Trycka ner?
    Är uppfostran att trycka ner så förstår jag att du har problem med situationen.
    puss skrev 2011-03-13 17:16:21 följande:
    eller så borde ts få hjälp med sina "ledaregenskaper".  et är trots allt ledaren som ska leda och ta ansvar för gruppen. eller hur?
    Ja, TS borde faktiskt inte vara den som behöver ta ansvaret för ett barn som inte uppfostrats av sina föräldrar såvida honinte är anställd att just ta hand om detta problemet vilket jag inte tror att hon är.

Så ja, TS borde verkligen få hjälp med ett problem som inte är hennes, föräldrarna borde verkligen ta sig i kragen och sköta uppfostran bättre.

TS borde få ha en bra hemmamiljö och även hennes barn som verkligen inte borde utsättas för att behöva höra den här typen av kränkningar i hemmet mot deras egna mor.

Pappan får ta sitt ansvar, det är helt och hållet hans barn och går det till det yttersta som det gjort nu så är det helt okej för TS att sparka över bollen till den som borde spela.
  • Marnet

Men de kanske funkar för dig o dina barn!! Men man kanske ska tänka på att alla inte e lika dana o funkar på olika sätt!! Eller har jag fel??? En sak som funkar toppen på en del kanske har motsatt effekt på en annan!! O sen kanske du inte ska jämföra dina biologiska barn med hennes bonusbarn. Jag tror att många barn utnyttjar den situationen barn e smartare än man tror!! Men man måste ju ändå lära sig att visa respekt tycker jag!!!

Svar på tråden inte ok!