• Cilas25

inte ok!

Min sambos 13 åring har sådana attitydsproblem.. Säger åt henne att lägge ner attityden i mitt hem och hon svarar med : håll käften din jävla bitch! och jävla hora! Jag tar då hennes dator (hennes käraste ägodel), och hon blir oxtokig och jag får höra de ena efter det andra b.la att jag är en äcklig fitta m.m jag svarar med att hon får tillbaka datorn när hon har bett om ursäkt för sitt beteende..

Har två små barn som måste höra detta.. och det är inte ok!

Vad tycker ni? har ni varit med om något liknande?
    (Jag har fortfarande datorn och viker mig inte en tum)

Krrraaaam C

• Svar på tråden inte ok!
  • kokos

TS låter som jag betedde mig när jag var i samma ålder... Mådde skit! Skilda föräldrar med nya respektive varav jag kände mig bortglömd..... Ta in BUP!

• Cilas25

Ja fast det har ju inte varit bråk! Jag har inte skrikit eller nått åt henne utan,. jag tog hennes dator för att markera att beteendet inte är OK! Och när det inte går att prata med henne.. Som synd är.. så kanske det biter på henne att inte anv dator..

• La Lola

Jag skulle oxå bli skitarg om nån tog min dator....o jag är 37 år.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cilas25

Ja jag skulle oxå bli arg.. men man kanske tar sig en funderare då av hur man har handlat och förstår att dessa konsekvenser blir det.. Och beter sig kanske inte lika illa nästa gång..

• La Lola
    Cilas25 skrev 2011-03-13 07:30:52 följande:
    BUP redan inne!
    Det kanske du ska uppdateria i trådstarten.....
  • kokos
    Cilas25 skrev 2011-03-13 07:30:52 följande:
    BUP redan inne!
    OK bara läst TS. Vad säger hon på möten med dom då? Öppnar hon sig någopt??
  • La Lola
    Cilas25 skrev 2011-03-13 07:32:15 följande:
    Ja jag skulle oxå bli arg.. men man kanske tar sig en funderare då av hur man har handlat och förstår att dessa konsekvenser blir det.. Och beter sig kanske inte lika illa nästa gång..
    Fast hon är bara 13 år.
    Hon står med en fot i barnvärlden o en i vuxenvärlden....

Det är inte alltid så himla enkelt då.....
    Det minns man ju själv.
  • Cilas25

Nej det är klart det inte är enkelt,. men man hjälper henne inte direkt med att låta henne göra som hon vill.. snarare själper.. och vi vill ju att det ska gå bra för henne!

De säger att hon ska regler och tydlig gränssättning
    Det är svårt när det motarbetas från mammans håll.. mycket synd tycker jag och jag kan förstå att det är förvirrande för henne..

• kokos
    Cilas25 skrev 2011-03-13 07:37:22 följande:
    Nej det är klart det inte är enkelt,. men man hjälper henne inte direkt med att låta henne göra som hon vill.. snarare själper.. och vi vill ju att det ska gå bra för henne!

De säger att hon ska regler och tydlig gränssättning
    Det är svårt när det motarbetas från mammans håll.. mycket synd tycker jag och jag kan förstå att det är förvirrande för henne..
    Vad säger HON på mötena? Är hon inte med eller??
Svar på tråden inte ok!