• BejbyBoo

Syskon i november/december 2011!

Äntligen!
    Efter ett års försök har vi äntligen fått ett positivt test. Går allt vägen kommer vårt andra barn i december 2011.

Är det fler som väntar syskon i  november/december som vill följas åt på vägen?!

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Svar på tråden Syskon i november/december 2011!
  • Agnes och Ville

Köper ni vinterkläder till bebisen till denna vinter? Vad har ni köpt då?

• Fjärilslarven
    Agnes och Ville skrev 2011-07-16 23:14:21 följande:
    Jag måste köpa en till overall, men har en ullfrottéoverall och en i velour än så länge. Sen ska vi ha åkpåse, så det behövs inte världens tjockaste overall men dock en som lillebror kan ha över ullfrottéoverallen riktigt kalla dagar och som sen kan användas enbart när det töar. Tänkte mig Molos lurvoverall i stl 62. Struntar totalt i stl 56 när det gäller overall för storebror passerade det så fort så jag tänkte att först får den vara jättestor så växer han i den sen. Har även köpt lite ull och fleece att ha under, för lillebror kommer vara tvungen att hänga i lekparken och vara ute med hunden längre stunder. Måste hitta bra tossor som håller värmen, så har ni några att rekommendera tar jag gärna emot tips. Förra vintern hade jag svårt att hålla storebrors fötter varma. Har köpt en ullfrottémössa och en mössa fodrad med fleece som jag kan kombinera när det är snorkallt.
    Pjatt skrev 2011-07-16 20:47:26 följande:
    har slängt ut massor med kläder från stl 68 upp till 164 det mesta är tjej kläder sen är det även lite damkläder för den som är nyfiken.... inboxa mig vid intresse så kan ni få adressen
    Jag la ut lite på FB igår, och ska lägga ut mer ikväll, men väntar med Tradera tills efter att vi har varit på semester och lägger ut det som inte har sålts då. Det jag lägger ut nu kan jag ha med mig på semestern och skicka efterhand. Har massor med damkläder att lägga ut också, körde en drive i våras men hittade lika mycket till igår - det tar ju aldrig slut! Lycka till med dina försäljningar!
  • Lillajag1979

Själv vågar jag inte köpa vinterkläder än... Vet ju inte hur stor denna bebis hade tänkt att bli... Storebror var ju rätt stor och fick gå på 62 direkt..... :-S

• Fjärilslarven
    Lillajag1979 skrev 2011-07-17 08:03:38 följande:
    Själv vågar jag inte köpa vinterkläder än... Vet ju inte hur stor denna bebis hade tänkt att bli... Storebror var ju rätt stor och fick gå på 62 direkt..... :-S
    Har jag köpt för små kläder så säljer jag dem... köper inte dyrare än att jag kan sälja dem och gå plus minus noll. Men jag är rätt kräsen med kläder så det jag vill ha brukar ta slut snabbt, även det en anledning till att jag är ute i god tid. Vill inte gå ut och handla heller det första jag gör när bebisen har kommit, och vägrar skicka maken! Då vill jag få vara i min bebisbubbla och bara mysa, så var det iaf med storebror, då var jag glad att vi hade allting vi behövde när han kom.
  • Lillajag1979

Min man är även han kräsen så jag har inga problem att skicka honom att handla. Det fixade han galant förra gången och jag skulle göra det igen

• Mari78 m pojktriss
    Agnes och Ville skrev 2011-07-16 23:14:21 följande:

Kommer troligen köpa en fodrad fleeceoverall, i övrigt ingenting då tanken är att vi skall bära bebisen i sjal mesta möjligt (kommer avvakta med vagn). Då kommer det räcka med vanliga kläder på bebisen sedan stoppas henom ju i sjalen (mycket tyg omkring) och därefter kommer min/makens jacka omsluta båda. Det enda som verkligen kommer behövas är ordentliga huvudbonader och varma tossor.
    Mamma till Rasmus-03, Robin-05 & Rikard-07
  • Songs from the wood

Åh vad kul att gå igenom alla gamla bebiskläder. Det måste jag också göra. Vi har alla ute i vårt förråd nu, men jag får ta in dem om några veckor och gå igenom dem. Det mesta är könsneutralt. Det är egentligen inte förrän nu då sonen själv har fått bestämma kläder som vi köpt typiskt pojkiga kläder. Visst, lite skjortor, byxor och slipsar för pojkbebis har vi, men annars är det kläder i alla möjliga färger. Det som var mest slitet har vi gett bort eller slängt så det mesta är i bra skick. Är också grymt kräsen!

Men, jag har faktiskt också redan handlat en hel del. Sonen är ju född i slutet av april så det är mycket kortarmade bodys vi har och korta byxor. Har därför kompletteraat med en del långarmade bodies, koftor och långbyxor. Har också köpt en liten klänning på Lindex =)  Blir nog någon klänning till! Svårt att låta bli =)

Vi ska också köpa en vinteroverall. Vi har två overaller som passar höst och tidig vår men dessa är  förmodligen inte tillräckligt tjocka.

• Agnes och Ville

Vi fick en bra overall av våra vänner som deras bebis växt ur! Sen har vi lite andra overaller i större storlekar så jag tror vi klarar oss
    Funderar på att köpa en ny åkpåse...har en Mammut knott junior sovsäck men den är dotterns så vi får se om vi köper en ny'

• Lois81

Fjärilslarven; vi köpte fårullstofflor till dottern när hon va liten, kanonbra! Hon var aldrig kall om fötterna

• Fjärilslarven
    Lois81 skrev 2011-07-17 21:24:27 följande:
    Fjärilslarven; vi köpte fårullstofflor till dottern när hon va liten, kanonbra! Hon var aldrig kall om fötterna
    Bra tips! Det borde man ju kunna hitta på nån av alla de otaliga marknader som är nu på sommaren.
Svar på tråden Syskon i november/december 2011!