• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • 4ungar

Linda du kanske har skrivit det tidigare, men är graviditeten spontan eller har ni fått hjälp ? Du behöver såklart inte svara om du inte vill Skäms tycker bara det är lite spännande

• spattanjansson

Linda28: wow! va häfigt. Jättegrattis :)  Tänk...3...det är ju ändå rätt ovanligt. En kompis kompis fick 3 och dom tog en tvillingvagn, en urban tror jag och la dom på tvären...det funkade ett tag :)  Men har sett trillingvagnar..
    finns ångon sida som heter pingpong-online.com där tyckte jag mig ana sådana :)
    Men du...nu när det kommer 3 får du väl lite hjälp från kommunen oxå :) Alltså jättegrattis..verkligen superhäftigt! 

• gellabella
    Linda Så häftigt -supergrattis!!! Förstår att du är i chock... Men det blir säkert underbart! Skrattande
  • Frila2
    spattanjansson skrev 2011-05-27 16:04:06 följande:
    Linda28: wow! va häfigt. Jättegrattis :)  Tänk...3...det är ju ändå rätt ovanligt. En kompis kompis fick 3 och dom tog en tvillingvagn, en urban tror jag och la dom på tvären...det funkade ett tag :)  Men har sett trillingvagnar..
    Men du...nu när det kommer 3 får du väl lite hjälp från kommunen oxå :) Alltså jättegrattis..verkligen superhäftigt! 
    Tyvärr får man inte automatiskt hjälp från kommunen när man får trillingar. Det beror på var man bor och hur mykcet man orkar bråka för att få igenom hjälpen. En släkting till en släkting fick trillingar för något år sedan och de fick ingen hjälp alls. Vet inte om de bor i Göteborg eller om det är längre söderut, typ Halland eller Blekinge.
  • Linda28
    4ungar skrev 2011-05-27 14:25:30 följande:
    Linda du kanske har skrivit det tidigare, men är graviditeten spontan eller har ni fått hjälp ? Du behöver såklart inte svara om du inte vill Skäms tycker bara det är lite spännande
    Hej hej, Det är naturligt 100%

Har till och med bara en fungerande äggstock så är helt jävla otroligt :P
  • Linda28
    4ungar skrev 2011-05-27 14:19:14 följande:
    Ohhh JISSES !! kära nån, va häftigt är min spontana känsla... hur känns det ? Förutom omtumlad och chockad ? Vad glad jag blir för eran skull, har ni några barn sen tidigare ?
    Nej inga barn sen tidigar utan det här var dessutom oplanerat :P
  • Linda28
    Frila2 skrev 2011-05-27 13:53:03 följande:
    Hittade denna sida åt dig också Linda. Verkar riktigt bra. www.trillingar.se/

Ska du gå på ännu tätare kontroller nu? Eftersom det är enäggstvillingar som delar moderkaka är det väl UL varannan vecka men sedan då? Blir det något extra nu eftersom det är tre?
    Ska inte bombardera dig mig frågor, antar att du inte riktigt har landat i detta ännu
    Nej det blir lika täta kontroller som för en enäggstvilling grav vilket är varannan vecka från nu.

Vi ska tydligen få träffa en professor som är expert på flerlingar här i Göteborg som ska göra nästa Ultraljud om två veckor. Och det blir planerat kejsarsnitt absolut inte vaginalt sa de och i v33-34.

Bomba på :P
  • Linda28
    spattanjansson skrev 2011-05-27 16:04:06 följande:
    Oki bra tips!! Tack :)

jo jag hörde nått om att man kan få hjälp av komunnen men det skiljer sig tydligen lite från kommun till kommun så jag ska kolla med min i nästa vecka
  • JohannaOMikael
    Linda28 skrev 2011-05-27 17:37:15 följande:
    Oki bra tips!! Tack :)

jo jag hörde nått om att man kan få hjälp av komunnen men det skiljer sig tydligen lite från kommun till kommun så jag ska kolla med min i nästa vecka
    se till att strid om det. Man kan få natthjälp och annat. :) Vet att min svägeska fick strida en hel del, men de lyckades till slut.
    ♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008 ♥ Gravid med tvillingar ♥
  • 4ungar
    Linda28 skrev 2011-05-27 17:27:32 följande:
    Hej hej, Det är naturligt 100%

Har till och med bara en fungerande äggstock så är helt jävla otroligt :P
    Jäklar va coolt, snacka om mirakel =)
Svar på tråden tvillingar i höst?