• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • LillAnnie
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-25 20:49:10 följande:

Jag är antingen eller.

Tror det beror på järntabletterna, för det började i samband med dem.

Jag är hård i magen/förstoppad i två dagar, sedan magknip och lös i två dagar.

Vet inte hur jag ska få bukt med det...

Fräscht samtalsämne

fiberrik mat o extra mkt mat. :) skit när du måste skita , vänta inte :D
  • sofflan82

För mig hjälpte det att dricka massa vatten ihop med fiberrik mat när jag var som mest förstoppad. Kiwi är ett hett tips! Nyttigt, gott och lätt laxerande!

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • spattanjansson

Kiwi har jag ätit massor, älskar Kiwi...både grön och gul...hjälper nada :( äter väl iofs inte så mycket fiber...är inte riktigt min smak tyvärr...lite knäckebröd möjligen men bröd tex äter jag inte...

• Linda28
    Sjejn skrev 2011-05-25 15:33:13 följande:
    SKönt med varannan vecka. Jag tyckte läkaren på specmvc som jag träffade pratade om TUL var tredje vecka för mig, mina enäggare delar också på en moderkaka och yttre fosterhinna. Jaja, det lär visa sig, jag tror de kommer lägga upp en liten plan för det på RUL, kanske lite beroende på hur det ser ut med livmoderhalsen som ska mätas igen då också.
    För mig sa de redan i v12 att efter RUL så var jag inplanerad att gå på UL varannan vecka till v30 sen efter det var 4ev och i förra veckan så fick jag veta att det är för att det är enäggstwins och att det var standard att göra så i Göteborg och att det bara är mellan v20 och v30 som det är stor risk för TTS
  • Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-25 21:00:25 följande:
    Busungarnas mamma: haha ja det är ju inte alltid man pratar nr två med "okända" människor :)
    Själv får jag typ en gång i veckan sätta mig på toa och inte gå därifrån förrens jag tvingat ut lite!
    Haha
    Nej, det gör man ju inte så ofta precis

Det värsta med att vara hård i magen är att jag får sammandragningar när jag sitter där och tar i för kung och fosterland...
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • Busungarnas mamma
    LillAnnie skrev 2011-05-25 22:15:28 följande:
    fiberrik mat o extra mkt mat. :) skit när du måste skita , vänta inte :D
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • Sjejn
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-26 08:21:28 följande:
    Haha
    Nej, det gör man ju inte så ofta precis

Det värsta med att vara hård i magen är att jag får sammandragningar när jag sitter där och tar i för kung och fosterland...
    Jag vågar inte ta i det allra minsta eftersom jag dessutom har framfall, så här är det hålla magen icke-hård som gäller. Flört
    Linda28 skrev 2011-05-25 23:21:17 följande:
    För mig sa de redan i v12 att efter RUL så var jag inplanerad att gå på UL varannan vecka till v30 sen efter det var 4ev och i förra veckan så fick jag veta att det är för att det är enäggstwins och att det var standard att göra så i Göteborg och att det bara är mellan v20 och v30 som det är stor risk för TTS
    Dumma Uppsala som envisas med andra rutiner då.... Eller också hörde jag fel, får se på RUL nästa fredag - nerräkning...
  • Frila2

Ett gnällinlägg från mig.
    Hur orkar ni jobba ni som gör det? Jag har ju pluggat senaste året och därför haft mycket egna studier. Idag har jag varit iväg hela dagen, först en presentation och plugg, sedan en promenad på stan. Därefter hämtat dottern på förskolan. Vi bor långt från förskolan och åkte buss hem. Åkte från stan vid 14:10, hämtade dottern vid 14:40 och vi var hemma ungefär15:40. Jag är helt slut! Dessutom har jag skitont. Har fått foglossning och går långsamt och försiktigt.
     Men alltså, hur gör ni som jobbar? Jag är själv hemma med lilltjejen idag eftersom maken arbetar ikväll och jag skulle bara vilja lägga mig och sova. Grejen är att jag ska börja jobba om 1½ vecka. Visst, bara 3 veckor innan min semester, men nu börjar jag fundera på om jag kommer klara det. Har ett aktivt jobb, är sjuksköterska och går och står mycket. Jobbar från 7:30 till 16:30, med restid innebär det att jag gå hemifrån 6:40 och kommer hem 17:30. Jag känner mig nästan lite panikslagen. Hur ska jag fixa detta? Jag är i v 16+6 idag så det är ju inte ens så att jag är långt gången. Skäms

Svar på tråden tvillingar i höst?