• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Frila2
    spattanjansson skrev 2011-05-09 21:13:54 följande:
    Londa28: läste det jag oxå...blev skitnervös då jag vill jobba fram till nedsläpp. Har frågat två olika barnmorskor på två olika ställen om det och dom sa att så funkar det inte...du blir inte sjukskriven om du inte behöver vara det...oavsett vilken vecka du är i...jag jobbar på kontor och om allt flyter på så finns det ju ingen anledning att gå hemma och drälla!
    Så skönt om man kan jobba hela vägen. Man sparar ju bra med pengar på det. Själv jobbar jag som sjuksköterska på en cytostatikamottagningen och det finns tyvärr inte en chans att jag kan jobba så mycket. Vi brukar alltid söka och få beviljat havandeskapspenning dessutom och det är ju 60 dagar innan BF men min BM och en läkare har redan nu sagt att jag inte ska räkna med att jobba tills dess. Min dotter föddes ju 80 dagar innan BF så jag hann aldrig ta havandeskapspenningen förra gången. Just nu pluggar jag och sedan ska jag jobba 3 veckor innan midsommar, sedan semester. Jag räknar med att kunna jobba tre veckorna iaf.
  • mumama
    Frila2 skrev 2011-05-10 07:44:38 följande:
    Så skönt om man kan jobba hela vägen. Man sparar ju bra med pengar på det. Själv jobbar jag som sjuksköterska på en cytostatikamottagningen och det finns tyvärr inte en chans att jag kan jobba så mycket. Vi brukar alltid söka och få beviljat havandeskapspenning dessutom och det är ju 60 dagar innan BF men min BM och en läkare har redan nu sagt att jag inte ska räkna med att jobba tills dess. Min dotter föddes ju 80 dagar innan BF så jag hann aldrig ta havandeskapspenningen förra gången. Just nu pluggar jag och sedan ska jag jobba 3 veckor innan midsommar, sedan semester. Jag räknar med att kunna jobba tre veckorna iaf.
    låter lite som min plan.. jag har ist för att jobba i sommar bestämt mig för att plugga., sen hoppas jag att jag kan jobba ett par veckor o sen gå på gravidpenning,,,, men det återstår väl att se... med tanke på hur jag mår ligger jag väl döende tills nedsläppKräks
  • Busungarnas mamma

Klockan 13 idag är det dags för rul
    Åhh, nervööööös nuuuuu...

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • Frila2
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-10 08:30:56 följande:

Lycka till! Skrattande
  • Frila2
    mumama skrev 2011-05-10 08:29:29 följande:
    låter lite som min plan.. jag har ist för att jobba i sommar bestämt mig för att plugga., sen hoppas jag att jag kan jobba ett par veckor o sen gå på gravidpenning,,,, men det återstår väl att se... med tanke på hur jag mår ligger jag väl döende tills nedsläppKräks
    Nej, nu får vi hoppas att du snart blir bättre och inte mår kass hela tiden. Det borde ju vända tycker man ju. KUB imorgon? Då kanske du får lite positiv energi när du sett dina små igen
  • sommar

Här är en till som jobbar som personligassistent. Är i v 14 och känner av foglossning, yrsel och är allmänt trött. Inget jätte farligt men man undrar hur länge man ska orka. Inte hjälper det att ha arbetskollegor som anser att man inte ska se nåt negativt utan bita ihop och jobba så länge som möjligt. Då går dom med enlingar. Ibland blir man så ledsen på oförstående människor i sin omgivning. Känns som om det e lika bra att sluta gnälla och jobba röven av sig hela sommaren för att tillfredsställa andra på sin arbetsplats. Till saken hör att jag varit sjukskriven 2veckor på 2år då jag fick inflammation i ryggen. Har ett barn hemma som är 10 år och vabbat en handfull gånger och inte ens det. Så nu fick jag gnälla av mig. Kram till er

• mumama

Jag har oxå märkt att "folk" gärna jämför enling med tvillinggraviditet.. Suger!! Man får lära sig att snäsa ifrån, vilket jag har blivit jättebra på med alla hormoner i kroppen =D Håller med om att jag snart får må bättre ! Imon kub och födelsedag så då vill jag ha positiva svar på kub!

• FamJ
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-10 08:30:56 följande:

spännande :)
  • spattanjansson

Jag tycker tvärtom att många säger...klart det är annorlunda för dig som väntar två!
    Sen vet dom flesta att vi försökt så himla länge så folk ja ha inte bara min man
    Ed mig i denna gravitet...utan en massa andra oxå :)

• Busungarnas mamma

Ultraljudet gick jättebra Solig
    De är exakt lika stora, våra... FLICKOR Hjärta Hjärta

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
Svar på tråden tvillingar i höst?