• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma
    JohannaOMikael skrev 2011-05-10 17:21:10 följande:
    ååååh Grattis, myspys :)
    Vi ska på UL den 9Juni. Evighet tills dess juuue {#emotions_dlg.flower}
    Tack!
    Du ska se att tiden går rätt fort ändå
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • sofflan82

Grattis busungarnas mamma! Vad härligt med ett lyckat rul och två små flickor också! Hjärta

Vi ska på rul på fredag och jag längtar grymt mycket dit, även om jag samtidigt är supernervös! Vi kommer inte ta reda på könen, mig kvittar det, men sambon vill absolut inte veta. Har ingen direkt känsla för vad det är heller...

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 16/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • gellabella

Tack för välkomnandet och för tipsen! Det där med sjuksrivningen var intressant. Mår rätt bra nu (illamåendet har nästan försvunnit även om jag spydde häromdagen och det gör inte superont än av foglossning eller vad det nu är...), men jag ska höra med bm på tisdag vad de har för rekommendationer här.

Nu ska jag återgår till ikappläsandet av tråden innan det blir lite plugg gjort... Flört Det gäller att prioritera!

• gellabella
    Frila2 skrev 2011-05-09 19:18:32 följande:
    gellah: Välkommen hit och grattis! Häftigt att få veta det på RUL först. Måste ni verkligen köpa ny bil då? En 7-sits borde väl räcka? Ja, du kan vara sjukskriven även om du är arbetssökande. Det är inga problem. Har hört att många är sjukskrivna redan från v 25.
    Tack Frila2! Ja, jag märker att många här fått veta tidigare än på RUL... Men det var nog lika bra för min del, för annars hade plugget nog gått sämre ännu tidigare. Flört 

Angående bilen så har vi en Toyota Corolla Verso. Den har två bonussäten längst bak i skuffen, men är inte såna där ordentliga utan just extrasäten. Bilen är lite av ett mellanting mellan kombi och minibuss... Men lyckas vi få in en tvillingvagn bredvid det ena extrasätet (på det nedfällda som bildar golv) så ska vi behålla den ett tag i alla fall och så får vi väl stoppa liftar och sånt i takboxen... Hoppas, för att köpa ny bil blir snordyrt!! Inte själva bilinköpet men skatten och bränslet som garanterat kommer att öka eftersom vår nuvarande drar lite och därför inte är så dyr i skatt heller. Och vi är supernöjda med bilen! Rymlig men ändå inte för stor och dyr i drift. Tips till er som behöver lite större än en kombi! Men det där är makens område. Tungan ute Ska bara ta oss till barnvagnsaffärerna och testa att pula in ett tvillingchassi så vi vet vad som gäller.......
  • spattanjansson

Busungarnas mamma: tiden får utvisa vAd det blir...spelar ju egentligen ingen roll :)

Gellah: vi får nog hitta en gigantisk takbox som sväljer mycket..vi har ingen minibuss idag eftersom vi inte ha några barn men vi köpte vår nya bil för bara typ 2 månader sen och vi vill inte byta!

• maha
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-10 16:12:34 följande:
    Ultraljudet gick jättebra Solig
    De är exakt lika stora, våra... FLICKOR Hjärta Hjärta
    Grattis! Så roligt att allt var bra och att ni kunde se att det var flickor!

Fick tiden för rul idag, 15 juni, som jag längtar! Tur att vi fick det då och inte en vecka senare då vi är på semester.
  • mumama

är det bara jag som har rul i slutet av juni? 22 juni är det planerat för oss, men innan dess, KUB idag! håll nu alla tummar och tår att de mår som de ska och att jag får veta exakt hur långt jag är gången ( ett gissel d där eftersom jagh ar kortare menscykel) 

• Busungarnas mamma

spattanjansson

Nej, det spelar ingen roll...
    Först och främst vill man bara veta att allt är bra med båda

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
Svar på tråden tvillingar i höst?