• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Jonnasmamma08
    Frila2 skrev 2011-09-10 17:58:40 följande:
    Jonnasmamma: Om man räknar upp de symtom du upplevt under de senaste två dagarna. Onda värkar med molvärk och ont i ryggen och magen, misstänkt slempropp, lite färskt blod och nu vad som låter som fostervattensläckage så finns det inte så mycket mer att säga än att du ska ringa in till förlossningen för det verkar som att din förlossning startat med besked. Häftigt!
    Ring in! Jag kan inte tänka mig annat än att du snart kommer ombedas åka in på kontroll. Ta med dig BB-väskan
    har vetat att det kan hände när som helst i tio veckors tid, men nu gjorde du mig nervös :/

på tisdag är det 3 veckor sen tappen mättes sist och då va den ju inte mer än 2-4 mm och mjuk så vad tror ni, tror ni den finns kvar överhuvudtaget?

för någon dag sen då jag stod i duschen så tänkte jag att jag skulle försöka känna mig till tappen men hittade inte den utan det jag kände var 1:ans huvud...riktigt läskigt så hon ligger ju verkligen långt ner med huvudet nu...
  • Frila2
    Jonnasmamma08 skrev 2011-09-10 18:08:38 följande:
    har vetat att det kan hände när som helst i tio veckors tid, men nu gjorde du mig nervös :/

på tisdag är det 3 veckor sen tappen mättes sist och då va den ju inte mer än 2-4 mm och mjuk så vad tror ni, tror ni den finns kvar överhuvudtaget?

för någon dag sen då jag stod i duschen så tänkte jag att jag skulle försöka känna mig till tappen men hittade inte den utan det jag kände var 1:ans huvud...riktigt läskigt så hon ligger ju verkligen långt ner med huvudet nu...
    Om du har värkar som känns och det gör ont i både rygg och nedre delen av magen samt något som mycket väl kan vara läckage av fostervatten, du inte känner tappen alls och du kan känna ettans huvud så skulle jag säga att ring in till förlossning nu!!!  Skulle inte tro att något av tappen finns kvar. Du kanske tom har öppnat dig lite.

Klart du är nervös. Jag blir förvånad om det inte är dags nu RING IN!
  • Jonnasmamma08

Men nu har dom inte varit regelbundna alls idag...
    Men är väl en ca 20 st i timmen kanske...
    ska i och för sig träffa en läkare på torsdag men kanske inte är värt att vänta så länge?

• Frila2
    Jonnasmamma08 skrev 2011-09-10 18:21:59 följande:
    Men nu har dom inte varit regelbundna alls idag...
    Men är väl en ca 20 st i timmen kanske...
    ska i och för sig träffa en läkare på torsdag men kanske inte är värt att vänta så länge?

Fast 20 i timmen innebär ju i snitt var tredje minut.
    Jag skulle inte vilja föda tvillingar i v 35 hemma, så kan jag säga. Det skadar aldrig att ringa in. Det värsta de kan säga är att du ska avvakta.
  • Jonnasmamma08

okej men då är det nog inte riktigt 20 men det är många..är inte bara 3 eller 5...
    och precis alla känns och nej du det vill inte jag heller...
    blir nog att jag ringer upp tror jag...
    så jobbigt när man är stammis där uppe bara....   

• Ladycocos
    Jonnasmamma08 skrev 2011-09-10 18:31:46 följande:
    okej men då är det nog inte riktigt 20 men det är många..är inte bara 3 eller 5...
    och precis alla känns och nej du det vill inte jag heller...
    blir nog att jag ringer upp tror jag...
    så jobbigt när man är stammis där uppe bara....   
    RING och hör vad de säger!!!
  • Mammato2
    Jonnasmamma08 skrev 2011-09-10 15:23:24 följande:
    är det någon som märkt om slemproppen gått?

nu när jag va på  toa såhade jag i trosskyddet en tjock gul/grön tjock flytning med färskt blod i.
    Kan detta vara slemproppen eller bör jag ringa upp och rådfråga?  
    Jag ycker du ska ringa in och berätta, näe jag läckte foster vatten sa dem tillmig byter det färg från gulaktigt till rött, ros eller grönt skulle jag säga till,samt grönt är inte det att bebisen bajsat i fostervattnet??

Ring in, jag blev nervös när du skriver, hoppas allt är bra {#emotions_dlg.flower} men ring Hjärta 
  • Busungarnas mamma

Jonnasmamma08

Såklart att du ska ringa in, låter som du ska föda snart...

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • Jonnasmamma08

så fostervatten kan vara grönaktigt?
    nu blev jag orolig...i trosskyddet är det grönaktikgt och har varit det ett par dagar, men aldrig tänkt på att det skulle kunna vara fostervatten.... 

• knyttenasmamma

Jonnasmamma: tycker verkligen du borde ringa oxå! strunta i om de mot all förmodan skulle tycka att du är sjåpig!RING!

själv hade jag oxå sammandragningar å molvärk i rygg och nedredelen av magen i natt. i vanliga fall brukar jag kunna somna ifrån sånt, men inte inatt. natten inleddes med bricanylspruta, sedan två alvedon, två-tre värmekuddar, å på morgonkvisten avrundade jag med ny spruta bricanyl, ctg, gynundersökning och en ny spruta bricanyl- allt innan lunch! receptet på en lyckad dag va....

till råga på allt är min sambo inte med mig på sjukhuset den här helgen (han hade sedan länge en planerad grabbgängsresa som jag övertygade honom att han skulle åka på medan möjlighet fortfarande finns)....

har dock fått besök av en kompis idag på em, så har inte varit helt ensam å imorgon kommer svärföräldrarna med lunch (och förhoppningsvis så det räcker till luncher läängre fram i veckan så jag slipper micromaten) å ytterligare en kompis på em. sen nångång på kvällen kommer sambon hem. (eller ja... hem och hem... tlllbaka till mig på sjukhuset iaf)

planer för kvällen?- nån/ några dvdfilmer samt en spruta bricanyl till tror jag... fantastisk dag det här...!           

Svar på tråden tvillingar i höst?