• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • snuttisen3
    spattanjansson skrev 2011-09-09 13:47:33 följande:

Haha..alltså förlåt att jag skrattar men vilken puckad sjukgymnast :)

Snuttisen: vilken sötnos.. Hur stor var han??

Busunganrnas mamma: gud va härligt!!!

EGO: Idag har vi varit hos läkaren. Det gick sådär. Helt huxflux hade jag lite högt blodtryck, 132/90. Dom tog det 3 gånger. Så nu ska jag till BM på måndag el tisdag och ta om det igen.
    Hon tyckte även att det var dax att sluta jobba men när jag förklarade att jag kan jobba hemma en hel del och vila mycket så gav hon med sig. Dock ska jag höra av mig om det blir för mycket OCH om blodtrycket fortsätter vara högt så är det slut på jobbet direkt sa hon....
    Har bokat in en tid hos BM på måndag morgon så då ska vi ta om provet och se ifall det sjunkt. I helgen är jag beodrad vila :)  Inte mig emot.!

Hon vägde 2715 g när hon kom i v. 39+4 så då var 50/56 stort som sagt. Så det blir väl samma sak nu om overallen inte är större den här gången nu när man väntar 2 st. Men bättre att det är lite stort och man kan vika upp det lite än att det är precis.
    snuttisen1 v.30+3
  • spattanjansson
    snuttisen3 skrev 2011-09-09 13:50:48 följande:
    Hon vägde 2715 g när hon kom i v. 39+4 så då var 50/56 stort som sagt. Så det blir väl samma sak nu om overallen inte är större den här gången nu när man väntar 2 st. Men bättre att det är lite stort och man kan vika upp det lite än att det är precis.
    ja jag har fundeart på det där med overall. Någon rekomkenderade mig att köpa åkpåsar istället till vagnen..
    Känns onödigt att köpa 50 om dom inte kan ha det så länge....men om man köper 56 kanske dom drunknar i dom...O andra sidan ska dom ju typ bara ligga i vagnen så jag vet inte om det gör nått att det är lite stort....jobbigt det där...
  • Busan10
    knyttenasmamma skrev 2011-09-09 13:23:12 följande:
    näe, börjar lessna nu på sjukhus... bara liksom snabbmakaroner å pesto låter som en lyxmåltid (allt som inte är microvärmd färdigmat är liksom det), idag v.27+4, så närmar mig nästa magiska gräns om v.28 m stormsteg! :)

näe, sjukgymnasten igår var ett totalt bottennapp... hon sa att hon kunde komma tillbaka innan jag skrevs hem, när hon visste lite mer förhållningsregler från läkaren... men jag tänkte (You wish.... knappast...) fick verkligen kämpa för att inte slänga ut henne från rummet i förväg....  
    Får du micromat på sjukhuset? fy fan, är det så illa alltså?
    När jag legat inne förut så har det inte varit så illa med maten, allt kanske inte faller i smaken men kvaliteten har ändå varit bra, men helt utan salt dock så mannen har fått länsat närmaste McDonalds på saltpåsar =) (har dock klarat mig från att lega inlagd hittills, men räknar med en hel del tid på neo sen..)

Fy vilken hemsk sjukgymnast. Men du, ta en långpromenad på EN timme istället för två då ;P snacka om noll koll!
  • knyttenasmamma

jepp här på Karolinska i solna kan jag meddela så serveras micrad färdigmat som har det ironiska namnet "SO FRESH".... känns så lagom fresh kan jag meddela... man får in en liten bricka på rummet med en vit plastlåda med plastfilmsöverdrag på. behöver dock inte länsa McDonalds på salt, för det brukar komma med små salt å pepparpåsar. (alltid nått liksom...) fick besök av sambons bror förra helgen och han hade med sig hemmagjord gulash i mängder så den har jag liksom ätit till middag sön-torsdag iaf. även om det är enformigt så har det iaf smak... får besök på söndag som jag hoppas kan ta med lite mer hemmagjord mat oxå... men vi får se...

m.tanke på att tappen enbart är 6mm idag så tror jag det blir en 30 min-promenad istället för 1-timme Busan ;) näe... helt absurt. å så var hon duktig på att framhålla att jag skulle kontakta henne i god tid innan utskrivning för man kunde minsann inte räkna med att hon kunde komma på en halvtimme inte... (observera att jag frågade BM efter sjukgymnast redan i måndags och hon kom på torsdagen... så jag vet inte varför hon trodde att jag skulle tro att det går snabbare att få kontakt med henne innan en ev. hemgång...)

well well... tar det hela med jämnmod och tänker att tappen kan ju alltid bli längre igen... men vet inte längre vad jag ska tänka om sammandragningarna... de gör sällan riktigt ont, stramar mest liksom å ibland med kombination av molande i ryggslut och över äggstockarna (om de nu ligger kvar där den en gång låg liksom). har tidigar i veckan väntat ut dom lite å tyckt att läget varit lite stabilt (jag menar- 20mm tapp förra fredan var ju kanon) men, nu... vet inte riktigt hur jag ska resonera....      vet inte riktigt om det är bättre att kanske kalla in BM fler gånger å ta lite fler sprutor eller hur jag ska göra... har klockat tiderna nu i ca 1 timme å har haft ca 12 sammandragningar, och som sagt återigen, inte smärtsamma...

• Frila2
    spattanjansson skrev 2011-09-09 13:54:13 följande:
    ja jag har fundeart på det där med overall. Någon rekomkenderade mig att köpa åkpåsar istället till vagnen..
    Känns onödigt att köpa 50 om dom inte kan ha det så länge....men om man köper 56 kanske dom drunknar i dom...O andra sidan ska dom ju typ bara ligga i vagnen så jag vet inte om det gör nått att det är lite stort....jobbigt det där...
    Åkpåse till vagnen tycker jag är jättebra men inte enbart. Min upplevelse är att det blir rätt besvärligt att få barnen lagom varma. Min dotter kom hem i snöstormarnas februari och det var kallt den första månaden. Är man ute och går och barnet blir jätteledset så måste man kunde ta upp barnet. Har man då ingen overall så kan man faktiskt inte ta upp och bara trösta i famnen en stund, det blir för kallt. Om man nu tänker att det är runt +5 till -10 eller så som det är på de flesta ställen till och från under vintern. Man får då öppna sin egen jacka, få in barnet där och hålla igen jackan när man tröstar vilket innebär att det är himla svårt att köra vagnen Har man sjal och bär under sin egen jacka behövs ju ingen overall men då har du ju händerna fria.
  • Frila2
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-09 12:45:44 följande:
    Hej tjejer!

Vet ni vad?!
    Nu sitter vi i bilen och är på väg hem

Det känns bra, och lite läskigt på samma gång.

Tror ni jag ska pussa och krama på alla mina fyra barn idag eller?
    Det blir fredagsmys på högsta nivå
    Åh GRATTIS! Så härligt för er att få komma hem. Vilken underbar fredag ni kommer få
  • gellabella
    Hej tjejer!

Vet ni vad?!

Ååååh, så underbart!!! Grattis!! {#emotions_dlg.flower}
  • Mammato2
    Hej tjejer!

Vet ni vad?!

Vad härligt att ni får komma hem Glad.
    Ha så kul och mys i allt pussande och kramande.Hjärta
  • maemae
    Busungarnas mamma: GRATTIS, skönt att höra att allt har gått bra! Vi får lite extra ork av att höra en till som har gått i mål. :)

Knyttenasmamma: Det är KS som gäller för oss också, och jag minns att jag var så irriterad på den sunkiga maten. Man läser att man ska äta bra och nyttig mat när man ammar och under graviditeten och så får man det där. Den här gången får det nog bli mer hämtmat om jag vågar släppa iväg maken från BB eller vart vi hamnar. 
    Bra att du tar det med jämnmod ändå, det kan tien vara roligt att ligga där, men om nåt händer så är du på rätt ställe. :) 

Åkpåse till vagnen får det nog bli, men det går ju inte i babyskydden. Fast början på oktober ska ju inte vara så kallt så dom klarar sig med filtar, eller...? Små fleecisar skulle kanske vara en idé, men jag tycker storleken är svår. Förra killen var ju 53 när han kom ut, så 56 blev litet ganska snabbt.

Nu har babyskydden kommit med posten, så snart blir det stora testet... Hur får man in tre bilbarnstolar i vår peugeot eller måste det blir en ny bil.      

• maemae
    xarisaw: Förstår vad du menar med att man är lite orolig för hur kroppen kommer se ut sen. Man har såna dagar och de tär helt ok. Andra dagar är man bara så otroligt lycklig och tacksam över vad kroppen faktiskt klarar av. :)

(Hade själv en vissen dag igår, så då hade det inte blivit många smileysar...)

Hoppas humöret vänder, det är ju trots allt snart fredagkväll! :)  
Svar på tråden tvillingar i höst?