• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Bellas7

Busan det kommer du klara fin :) tre på em gång men du kommer att lära dig fort. Var noga med att du får tid med barnen.

Ja det är bra vi får sprutorna nu :)

• Busan10

Jag är bara i v25 än så länge, har bf runt jul egentligen men "slutdatum" mitten på november..
    vi hoppas på att komma förbi v30..

På tisdag är även första UL vi ska få vikter! det ska bli spännande, hoppas det ser bra ut!

Ja leaeva, jätte bra att vi får ta dom nu.. tror jag börjat fått sammandragningar den senaste tiden =(

Min man kom idag och sa ett förslag på ett till namn, jag säger då -ja men vi har ju bestämt namn!
    Får till svar -Ja, men till nummer fyra.....!

Hahaha, har jag nämt att jag bara ville ha ETT barn från början? och han ville ha fler, så han fick som han ville. Nu vill jag självklart ha tre jag också =) men fyra, njae....

• Mammato2
    spattanjansson skrev 2011-09-11 14:35:16 följande:
    Busan10: när är det dax för dig?!

Ego: jag funderar på att har fårskinn i vagnen. Är det någon som använt det...och isåfall var har ni köpt det?

Jag har köpt fårskinn tänkte ha skinnet under madrassen som isolering vet inte hur tjock madrassen är, sen när man tar bort liggdelen så tänkte jag att dem ska ha det i sittdelen.
  • Frila2
    Bellas7 skrev 2011-09-11 13:43:24 följande:
    Frila vi har fått information här att när barnen klarar syresätta sig och sköta värmen får vi gå hem så det kunde bli vecka 35 eller vecka 45. Det var helt upp till barnen. Vi fick ingen alls information att vi skulle utgå från v 39-40 eller någon viss vikt. Utan viktuppgång, värme och syre var det viktigast enligt dem.
    Ja, självklart är det så att man måste utgå från barnen men eftersom nästan alla gravida som riskerar prematura barn frågar hur länge de kommer behöva stanna så säger de, räkna med till v 40, allt innan är bonus. Sedan säger de också att barnens kondition såklart avgör.
  • Frila2
    Busan10 skrev 2011-09-11 14:20:51 följande:
    Va skönt att dom går upp i vikt och att ni mår bra allihopa!

Längtar tills jag blir ner bajsad =) hihi..

Jag börjar bli mer och mer nervös över att bli mamma (speciellt till tre stycken) Jag kan ju ingenting, vet ingenting och har inte koll på någonting! är glad att våra kommer födas för tidigt (dock inte för för för tidigt ;P) så vi får stanna på sjukhuset för hade jag fått åkt hem 3dagar efter födseln hade jag haft panik.

På tisdag ska jag få min första kortisonspruta och då känns det som vi kommit till ett delmål iaf!
    Ja jag har sagt flera gånger ett det enda positiva med att få barn som ligger på neonatal är att man känner barnen, deras personlighet och hur de är innan man kommer hem. Jämförde med kompisar som fått fullgångna barn och som åkt hem efter 3 dagar. DÅ hemma, själva ska de lära sig barnets signaler, hur de reagerar på olika saker mm. Jag kände Siri när vi kom hem
  • snuttisen3

Någon av er här inne på FL som har FB så man kan hålla kontakten med efter att bebisarna är födda?

snuttisen1 v.30+5
  • snuttisen3
    Jonnasmamma08 skrev 2011-09-11 16:07:47 följande:
    Japp FB här =)
    Caroline Jarlestål heter jag där =) 

Jag heter Camilla Jonsson Khan
    snuttisen1 v.30+5
  • Busan10
    Frila2 skrev 2011-09-11 15:21:20 följande:
    Ja jag har sagt flera gånger ett det enda positiva med att få barn som ligger på neonatal är att man känner barnen, deras personlighet och hur de är innan man kommer hem. Jämförde med kompisar som fått fullgångna barn och som åkt hem efter 3 dagar. DÅ hemma, själva ska de lära sig barnets signaler, hur de reagerar på olika saker mm. Jag kände Siri när vi kom hem
    Va bra att det kändes så för er iaf =) självklart vill man ju inte till neo men det går nog inte att undvika i vårt fall. Man får se det positiva i det hela :) Tror att jag behöver all hjälp jag kan få i början för att förstå de små barnen!
  • Sjejn

Jag finns också på facebook, Ellinor Tegnér heter jag.

Min mamma och syster har varit här över helgen, maken har jobbat och då behöver jag hjälp. De är hemskt nyfikna på namnen vi valt, de har försökt luska en himla massa.  

Svar på tråden tvillingar i höst?