• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • maha

Busungarnas mamma: Härligt att få komma hemma!

Xarisaw: Tänker också på hur kroppen ska bli efter! Undrar ens om magen kommer att bli någorlunda igen!

• sofflan82

Vad roligt att få komma hem Busungarnasmamma! Bästa fredagsmyset någonsin.

Vi har köpt fleeceoveraller i strl 56 begagnat och så har mamma köpt tjockare overaller i strl 62. Till BB har jag inte tagit med några, utan tänker att det räcker med varsin varm filt när vi åker hem. Sambon får köra fram bilen till entrén på sjukhuset och så har vi en varm bil och nära till ytterdörren hemma. (ca 2-3 m)

Har ju lämnat lever och gallsyreprover idag och varit tillbaka hos bm och läkare på spec.mvc för att få provsvar. Började med att de ville ta en ctg kurva, vilket var standard. Ettan var snäll och maskinen godkände kurvan på 10min. medan vi tappade kontakt med tvåan hela tiden, så det tog säkert en 30min. att få den godkänd. Lustigt att man fick så mycket lägre hjärtljud på dem med ctg jämfört med doppler. I onsdags hos bm fick vi hjärtljuden till 150 resp. 153, och på ctg idag vart de på 143 resp. 134. Kollade bt och första kollen blev 143/95!! (hade 130/75 i onsdags), men sedan sänkte hon sängen något och då blev det 118/85 istället. Hade spår av protein i urinen (hade inget alls i onsdags) och ett av leverproverna var något förhöjt. Men det var inget av de prover som de egentligen kollade efter pga klådan. Men eftersom att det förändrats på 2 veckor, så ska jag tillbaka och ta nya prover nästa vecka. Nu verkade de inte bry sig om klådan längre (fick tavegyl) utan är mer noga med att kolla upp ev. HF.. Det är nästan alltid roligt att vara gravid med tvillingar.

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • snuttisen3
    maemae skrev 2011-09-09 15:25:28 följande:
    xarisaw: Förstår vad du menar med att man är lite orolig för hur kroppen kommer se ut sen. Man har såna dagar och de tär helt ok. Andra dagar är man bara så otroligt lycklig och tacksam över vad kroppen faktiskt klarar av. :)

(Hade själv en vissen dag igår, så då hade det inte blivit många smileysar...)

Hoppas humöret vänder, det är ju trots allt snart fredagkväll! :)  
    maemae skrev 2011-09-09 15:16:43 följande:
    Busungarnas mamma: GRATTIS, skönt att höra att allt har gått bra! Vi får lite extra ork av att höra en till som har gått i mål. :)

Knyttenasmamma: Det är KS som gäller för oss också, och jag minns att jag var så irriterad på den sunkiga maten. Man läser att man ska äta bra och nyttig mat när man ammar och under graviditeten och så får man det där. Den här gången får det nog bli mer hämtmat om jag vågar släppa iväg maken från BB eller vart vi hamnar. 
    Bra att du tar det med jämnmod ändå, det kan tien vara roligt att ligga där, men om nåt händer så är du på rätt ställe. :) 

Åkpåse till vagnen får det nog bli, men det går ju inte i babyskydden. Fast början på oktober ska ju inte vara så kallt så dom klarar sig med filtar, eller...? Små fleecisar skulle kanske vara en idé, men jag tycker storleken är svår. Förra killen var ju 53 när han kom ut, så 56 blev litet ganska snabbt.

Nu har babyskydden kommit med posten, så snart blir det stora testet... Hur får man in tre bilbarnstolar i vår peugeot eller måste det blir en ny bil.      

Vi har också en peugeot 307 och vi ska sätta tvillingarna bak och vår 3-åriga dotter fram på så vis slipper vi byta bil.
    snuttisen1 v.30+3
  • Ladycocos
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-09 12:45:44 följande:
    Hej tjejer!

Vet ni vad?!
    Nu sitter vi i bilen och är på väg hem

Det känns bra, och lite läskigt på samma gång.

Tror ni jag ska pussa och krama på alla mina fyra barn idag eller?
    Det blir fredagsmys på högsta nivå
    Åhh så underbart det måste kännas!!!
    Även jag kommer att tycka att det är lite läskigt att få åka hem med 2 bebisar!!
  • spattanjansson

Ligger och nojjar över havandeskapsförgiftning. Blodtrycket var ju högt, har ont i huvudet och nyss hade jag lite flimmer . Mem stressar nog upp migför det känns som spänningshuvudvärk och jag flimret kom efter att jag bnöjt mig ner.....

• Mem3

När ni pratar om flimmer är det typ att det kommer små "stjärnor" och flyger eller prickar liknar det väl mer... det har jag fått ganska ofta men va hos bm i  onsdgas och då va alla värden bra.... jag har ganska lågt blodtryck så jag vet inte om det är därför jag får såna prickas som flyger händer ofta när jag böjer mig ner och sen reser mig igen

• Mem3
    JohannaOMikael skrev 2011-09-09 18:57:56 följande:
    Poopcorn; jag hade som små maskar som kröp. Haha eller hur man ska beskriva det!!
    ja det är ju lite svårt att beskriva hehe
  • xarizaw

maemae skrev 2011-09-09 15:25:28 följande:
    xarisaw: Förstår vad du menar med att man är lite orolig för hur kroppen kommer se ut sen. Man har såna dagar och de tär helt ok. Andra dagar är man bara så otroligt lycklig och tacksam över vad kroppen faktiskt klarar av. :)

(Hade själv en vissen dag igår, så då hade det inte blivit många smileysar...)

Hoppas humöret vänder, det är ju trots allt snart fredagkväll! :)  

maha skrev 2011-09-09 15:35:56 följande:

Xarisaw: Tänker också på hur kroppen ska bli efter! Undrar ens om magen kommer att bli någorlunda igen!
    Tycker d e rätt häftigt att kroppen kan "tillverka" en helt nu individ ...eller två :) Jag vet ju att kroppen aldrig kommer bli sig lik men just idag e d svårt å tänka posotivt, ser magen å bristningarna.... Älskar min man men hur gör man om man äcklas av sin egen kropp, hur ska han vilja ta i mig igen om inte jag står ut, å hur ska jag känna mig bekväm,, kunna låta honom ta i mig... Kanske e jag tramsig men har fått nån jävla fix ide på detta idag :( Blir nog bättre i morgon...

Jag har dagliga diskutioner eller vad man ska kalla det  m mig själv... Jag vill ju bara att bebisarna ska komma ut, typ nu!!! Vill inte vara gravid längre. Å så får jag en sammandragning å tänker, vill jag verkligen att de ska komma nu, de kanske borde stanna där inne 2 veckor till iaf...

Usch, vilken dyserkvist jag e... Lovar positivare inläg i morgon Skäms       
    35+1
  • Prezzo
    xarizaw skrev 2011-09-09 21:26:39 följande:

maha skrev 2011-09-09 15:35:56 följande:

Tycker d e rätt häftigt att kroppen kan "tillverka" en helt nu individ ...eller två :) Jag vet ju att kroppen aldrig kommer bli sig lik men just idag e d svårt å tänka posotivt, ser magen å bristningarna.... Älskar min man men hur gör man om man äcklas av sin egen kropp, hur ska han vilja ta i mig igen om inte jag står ut, å hur ska jag känna mig bekväm,, kunna låta honom ta i mig... Kanske e jag tramsig men har fått nån jävla fix ide på detta idag :( Blir nog bättre i morgon...

Jag har dagliga diskutioner eller vad man ska kalla det  m mig själv... Jag vill ju bara att bebisarna ska komma ut, typ nu!!! Vill inte vara gravid längre. Å så får jag en sammandragning å tänker, vill jag verkligen att de ska komma nu, de kanske borde stanna där inne 2 veckor till iaf...

Usch, vilken dyserkvist jag e... Lovar positivare inläg i morgon Skäms       
    Känns som allt förstärks när kroppen just nu inte är speciellt funktionell heller...Jag menar att man inte kan göra det man man vill och känner sig svag i kroppen. När barnen kommit och man hunnit med några barnvagnspromenader och kroppen blir starkare, starkare och piggare och piggare för varje vecka tror jag det kommer att kännas lite annorlunda.

Jag var på badhuset idag och låg i en varm bassäng och det var så skönt, det gick att ligga skönt i vattnet iallafall (såg roligt ut också när magen stack upp som ett bergsmassiv över ytan). Så badhuset är ett tips ifall ni vill avlasta kroppen lite .

Zafon 35+0    
Svar på tråden tvillingar i höst?