• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • xarizaw
    Prezzo skrev 2011-09-09 22:26:06 följande:
    Känns som allt förstärks när kroppen just nu inte är speciellt funktionell heller...Jag menar att man inte kan göra det man man vill och känner sig svag i kroppen. När barnen kommit och man hunnit med några barnvagnspromenader och kroppen blir starkare, starkare och piggare och piggare för varje vecka tror jag det kommer att kännas lite annorlunda.

Jag var på badhuset idag och låg i en varm bassäng och det var så skönt, det gick att ligga skönt i vattnet iallafall (såg roligt ut också när magen stack upp som ett bergsmassiv över ytan). Så badhuset är ett tips ifall ni vill avlasta kroppen lite .

Zafon 35+0    

Du har säkert rätt :) Tack... Låter sönt m badet!
    Ser att vi e nästan exakt lika långt gångna, skiljer bara 1 dag! 
    Xarizaw 35+1
  • Sjejn

Jag har insett att jag verkligen inte på något sätt är redo för att de ska komma än på ett tag... I morse gick lite av slemproppen och jag är på tredje dagen med lite omgångar av sammandragningar som känns en del, inte farligt mycket, men sådär så att man börjar fundera lite på att blir de tätare så ska det nog kollas upp. Och hela jag liksom bara skriker att "men NU kan de ju inte komma, jag är inte beredd!" 

...och så några timmar senare när allt är lugnt igen, så känner jag bara hur tungt det är och hur mycket jag längtar efter att  slippa tro att det är någon liten elak jäkel som envisas med att sticka knivar i mig så fort jag rör mig, och då känns det som en väldigt bra idé att föda typ i morgon.Tungan ute 

Det är skönt att se att man inte är ensam om sådana funderingar. Flört 

• Busungarnas mamma

Tack så mycket alla!

Jag blir så glad när ni är glada med mig Hjärta

Nu sitter jag och sondar Iris.
    Hon åt 25 ml på flaskan och nu tar vi de sista 25 ml via sonden eftersom hon blev för trött för att äta upp allt på flaskan.

När Iris är färdig är det Alice tur Glad

Sambon ligger som däckad och sover, han ska mata vid 03.

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • Ladycocos

Åhh vilka fina ungar du har Busungarnas mamma!!
    Bilderna fick mig verkligen att längta så det svider efter mina!!

• Frila2

Sjejn: Inte konstigt alls. Jag känner likadant. Jag är inte ens nästan redo för dem att titta ut, samtidigt längtar jag så det gör ont. Det är en underbar känsla att  få längta efter att barnen ska födas. Jag har aldrig känt så innan, hann liksom aldrig längta förra gången.
    Hoppas du slipper mer sammandragningar innan det verkligen är dags.

Busungarnas mamma: Ja, bilderna är otroligt fina och jag vill se mina små nu också. Skönt att det går så bra för dem också. Har ni hemsjukvård nu när de har sonderna kvar?

• Ja3

38+0 och13 dagar kvar till bf =)

Skall dock träffa läkare på måndag för samtal kring ev. igångsättning om bebisarna inte dyker upp nu i helgen! Jag längtar så efter dem!!

• Ja3
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-10 00:15:22 följande:
    Tack så mycket alla!

Jag blir så glad när ni är glada med mig Hjärta

Nu sitter jag och sondar Iris.
    Hon åt 25 ml på flaskan och nu tar vi de sista 25 ml via sonden eftersom hon blev för trött för att äta upp allt på flaskan.

När Iris är färdig är det Alice tur Glad

Sambon ligger som däckad och sover, han ska mata vid 03.

Välkomna hem,vilken lycka!
  • maha

Ikväll har vi barnvakt, så det blir bio och middag ute för oss. Känns som detta är sista gången på väldigt länge vi gör något bara vi två utan barn!Flört

• Ja3
    maha skrev 2011-09-10 08:52:32 följande:
    Ikväll har vi barnvakt, så det blir bio och middag ute för oss. Känns som detta är sista gången på väldigt länge vi gör något bara vi två utan barn!Flört
    Låter som en riktigt bra kväll. Njut och koppla av ihop!
  • spattanjansson
    maha skrev 2011-09-10 08:52:32 följande:
    Låter härligt! Njut av kvällen..hoppas du hittar en skön biofotölj :)
Svar på tråden tvillingar i höst?