• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • xarizaw
    Jonnasmamma08 skrev 2011-09-11 11:54:07 följande:
    Har nu kommit till v.35+0 så är ju inte jättelång tid kvar nu =)

Skulle det ske minsta lilla förändring igen så ska jag ringa igen.
    Fick inget mot värkarna utan dom sa att jag skulle åka hem, ta värktablett och försöka sova...Ja men tack så mycket, och så mycket blev det med den sömnen.

Undersöktes med VUL, tappen var som den va sist men huvudet hade klart sjunkit längre ner.
    Hade inte börjat öppna mig.

Natten har varit hemsk, värkarna består och har precis tagit en ny värktablett och blir väl ett ljummet bad senare.

Läkaren trodde att något var på gång att hända pga den färska bldningen jag fick tidigare under gårdagen så vi får väl se och hoppas på att det stämmer.
    För nu orkar jag verkligen inte detta längre.            
    Du va det sista jag tänkte på å det första i morse. Skönt å höra att du kollade upp det! Det verkar ju som att ngt e på G ganska snart iaf :) Förstår verkligen känslan av att inte vilja mer. Hoppas att det ska hända ngt här snart så det e över ngn gång.
    Mammato2 skrev 2011-09-11 12:29:55 följande:
    Idag vägdes tvilingarna Alexander väger nu1905 gram och har gått upp 75 gram och Vincent väger nu 1890 gram och har gått upp 85 gram, det är så skönt att de går upp i vikt. Ser fram emot vägningen som är varannan dag. 

Roligt å höra att det går bra för er! Vet ni på ett ungefär hur länge ni kommer vara inlagda?
    Xarizaw 35+3
  • xarizaw
    spattanjansson skrev 2011-09-11 14:35:16 följande:
    Busan10: när är det dax för dig?!

Ego: jag funderar på att har fårskinn i vagnen. Är det någon som använt det...och isåfall var har ni köpt det?

Har inte haft det i liggvagn men i sittvagn, köpte et grått (de korthåriga, inte de vita) på IKEA, skar ett hål för "bandt" barnet har mellan benen, Funkat jättebra o e dessutom tvättbart. Kollade aldrig i barnaffärer, tänkte väl att det säkert e dyrare där men det vet jag ju egentligen inget om...
    Xarizaw 35+3
  • xarizaw
    snuttisen3 skrev 2011-09-11 15:38:31 följande:
    Någon av er här inne på FL som har FB så man kan hålla kontakten med efter att bebisarna är födda?

Japp finns på FB :) Sara Follin
  • spattanjansson

Nicosfru: var köpte du fårskinnet??

Xarizaw: jag funderade med på det, me så läste jag någonstanns att Ikea inre rekomenderade det eftersom det klassas som en matta...och lixsom inte är testade för att bar ska ligga på det...men hur farligt kan det va lixsom?

• maha
    snuttisen3 skrev 2011-09-11 15:38:31 följande:
    Någon av er här inne på FL som har FB så man kan hålla kontakten med efter att bebisarna är födda?
    Finns också på facebook: Marlene Hagström

Nicosfru: Så skönt att allt går bra! Byta blöja minnen är så roliga! Man glömmer dom inte! Härligt!

Quizziz:: Stort grattis! Skönt att det har gått bra!
  • xarizaw
    spattanjansson skrev 2011-09-11 18:53:31 följande:
    Nicosfru: var köpte du fårskinnet??

Xarizaw: jag funderade med på det, me så läste jag någonstanns att Ikea inre rekomenderade det eftersom det klassas som en matta...och lixsom inte är testade för att bar ska ligga på det...men hur farligt kan det va lixsom?

Har inte läst det men kan mkt väl vara så att de inte rekommenderar det. Har tvättat mitt ett par gånger, använt det i 3 år, vid behov.( Har typ haft det i vagnen hela tiden nästan) Ok, inte använt det nätr han var spädis, e född på våren så köpte det framåt hösten. Deras skinn hittar man ju överallt, i fåtöljer, på sängar, golv, ser ju skin i barnvagnar överallt å någon mer än jag måste ju  köpt på IKEA... Kan det vara behandlat m ngt? Har iaf inte märkt ngt på sonen.

Var d inte ngn här som jobbar på IKEA??? Tycker mig minnas det...  
    Xarizaw 35+3
  • spattanjansson

Xarizaw: jag jobbar på Ikea :) dock inte på nått varuhus utan på Ikeas it avdelning :)
    Jag ha hört att fårskinn ärsååååå bra för det håller värmen på vintern och kyler på sommaren....tyckte även botten i vår vagn kändes lite hård....

• xarizaw
    spattanjansson skrev 2011-09-11 19:07:35 följande:
    Xarizaw: jag jobbar på Ikea :) dock inte på nått varuhus utan på Ikeas it avdelning :)
    Jag ha hört att fårskinn ärsååååå bra för det håller värmen på vintern och kyler på sommaren....tyckte även botten i vår vagn kändes lite hård....

Oooops! Skrattande Ja, jag visste väl att det va ngn hihi... Har skitsvårt å hålla ordning på alla. Ja, IT-avd... kanske inte hjälper så mkt i den här frågan hehe...
    Jag visste faktiskt inte det där om sommsren när jag köpte skinnet, pinsamt nog. Men använt det alla årstider. Har köpt åkpåsar till vagnen denna gången, så får se om det blir skinn oxå men väntar lite, kommer definitivt ha det i sittdelarna sen! (Troligtvis IKEAs, om ingen ka komma med ett riktigt bra argument till varförjag inte ska ha det)
Svar på tråden tvillingar i höst?