• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama

Ang. fårskinn o sånt... 
    Vi har ju madrasser i våra liggdelar ( har inte fårr vagnen än så jag vet itne HUR mjuka/hårda de är) men jag funderar på att sticka några gossiga åkpåsar som man kan sy på ett fleecetyg på insidan...  

Nu är första virkade mössan klar =) ska bli roligt att börja med nästa =) 

• Ellen06s mamma

Hej läser om er men har nog inte skrivit tidigare, jag väntar två äggs tjejer 15/10 och mår ganska ok faktiskt.
    Skönt att läsa att bi alla har lite samma krämpor ;)

Ang fårfällar så ska man bara ha de som är behandlade och rekomenderade för barn då de som inte är de kan ludda av sig å sedan fasta i barnens hals o bebisen kan kvävas, :(
    Det e iaf vad jag hört.

• Mammato2
    spattanjansson skrev 2011-09-11 18:53:31 följande:
    Nicosfru: var köpte du fårskinnet??

Xarizaw: jag funderade med på det, me så läste jag någonstanns att Ikea inre rekomenderade det eftersom det klassas som en matta...och lixsom inte är testade för att bar ska ligga på det...men hur farligt kan det va lixsom?

Jag köpte på ullared i sommras dem här är till barn det stod på förpackningen, jag har tvättat dem tror det tog flera dagar att torka, fick inte ligga i sol, inte i värme utan torka i rumsttemperatur. Dem sålde dem för 250kr st bra pris!

Jag har också hört det om ikea fårskinn att det är mattor inte till barn.

Hittade detta när jag sökte
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m5088084.html läs inlägg fem.

• Mem3
    snuttisen3 skrev 2011-09-11 15:38:31 följande:
    Någon av er här inne på FL som har FB så man kan hålla kontakten med efter att bebisarna är födda?
    Japp Caroline Petersson heter jag...

Idag har jag plockat upp skötbordet har sytt och pimpat det lite....hoppas att det blir bra när det blir färdigt...

Annars har jag grymt ont i höfterna idag och revbenen, blir en alvedon innan jag går och lägger mig så jag kan sova någorlunda bra iaf
  • Mammato2

Just det jag had addat några av er men jag i´hittade inte dig JohannaOMikael skumt.

Jag heter Malena Lazarevic fd Carlsson 

• Frila2

Angående fårskinn så skulle jag inte köpa Ikeas av den anledningen som ni andra skrivit, det räknas som en matta och är inte anpassad till att små barn ska ligga på dem.

Är ni intresserade att köpa fårskinn i riktigt fin kvalitet så hojta så kan jag ordna en kontakt med min släkting som säljer. De föder upp djuren som sköts helt ekologiskt och de tar hand om allt som kommer från djuren efter slakt. De vinner priser för kvalitet på både djur, kött och fällar. Tyvärr är det så att kvalitet kostar så de är inte billiga. Alls. Men otroligt fina. Går att tvätta.

• xarizaw

Hmm... Får väl ta mig en funderare ang. fårskinnet... Hade inte en aning. Min har inte fällt ngt alls, torkade fort, men vad hjälper d om det inte e bra för barnet. Skönt att jag inte använt d till honom när han va nyfödd iaf...

• mumama

mitt illamående är tillbaka.. känns precis som i början av graviditeten innan det blev för jäkligt..... Vafan liksom!
    Knaprar i mig mina odonasetron, omaprozol och samarin utan någon som helst lindring =/

Va ska man göra? 

• xarizaw
    mumama skrev 2011-09-11 21:45:50 följande:
    mitt illamående är tillbaka.. känns precis som i början av graviditeten innan det blev för jäkligt..... Vafan liksom!
    Knaprar i mig mina odonasetron, omaprozol och samarin utan någon som helst lindring =/

Va ska man göra? 

Stackare :( Hoppas att det bara e ett tillfälligt bakslag...
Svar på tråden tvillingar i höst?