mumama skrev 2011-09-27 10:03:13 följande:
finns det något sätt att få bort svullnader i ben o händer? jag vaknade i morse av pirrande i fötterna och de är stora som jag vet inte vad.... knölen på sidan av foten börjar försvinna,,,, är det nyttigt? kan man få nåt vätskedrivande? sväller ju för varenda jävla dag! *wobbel*
Frila : jag funderar på att antingen blondera mig, eller bli svarthårig. Ev. färga det åt det gråa hållet =)
Igår var vi och hämtade vagnen, och fick en skötväska på köpet =) skitnöjd är jag! men stooooor är den! hämtade även två paket från apoteksgruppen så nu har vi säkert 6 nappar ( fick med två med vagnen)
ska hiva upp lite bilder på vagn o säng om en liten stund... ska bara få ner illamåendet lite
jag hoppas att vårt badkar , som för tillfället står i v-rummet, kommer att installeras under dagen! BEHÖVER verkligen lite badande!
får jag fråga vad det var för en skötväska....har oxå som dom flesta funderat på skip hops för tvillingar men är öppen för andra alternativ :)
Ladycocos skrev 2011-09-27 09:34:41 följande:
Jag tycker också att det är otroligt märkligt att det i så mycket skiljer sig i rutinerna kring gravida mellan olika landsting. Här i tråden har vi ju tydligt märkt skillnaderna mellan hur ofta vi träffar BM, läkare, UL och TUL..
Visst är det självklart att man får olika behandling beroende på tex tidigare erfarenheter och ex komplikationer, men ändå....
Har nu varit på TUL, är idag 34+6 och Tv1 väger ca 2500 gr (-0,4%) och Tv2 väger ca 2300 gr (-11%)
Mår bättre än vad jag gjort på länge! De där konstanta sd som hindrade mig fysiskt har släppt, och jag känner mig piggare än på länge.. NU är jag redo!!
Va härligt båda bebisarna är ju stora nu :) Jag har mitt VUL om en vecka då jag är i 36. Börjar bli liiiite svagt nervös. Nu har jag börjat inbilla mig att eftersom mina sista tiden har varit väldigt rörliga och aktiva så kanske dom inte har växt så mycket eftersom dom har plats att snurra rundor som tusan ännu....ALDRIG är man lixsom riktigt nöjd :)
silverbebis skrev 2011-09-27 08:47:33 följande:
Godmorgon
maha: ja mina funderingar över skötväskor löste sig igår eftersom vi blev med barnvagn och den ingick; halva priset på den barnvagnen jag tänkt- använd 5 månader, rätt färg med mjukliftar och skötväska...
mumama: Liten peppning när vi köpte barnvagn igår så fick vi titta på 2 fina tvillingar så söta och charmiga och vilka leenden...nu minns jag vad jag strävar efter...de där fantastiska leendena av de små...så smälter man som smör...
Ladycocos: inte långt kvar till bebisar , härligt

Vad var det för en skötväska??