Grattis Zafon!!
Idag har jag i alla fall tagit itu med att kolla igenom och tvätta kläderna i strl 50 och 56 och kan bara konstatera att det fortfarande är lite på villovägar... Men jag tror vi har så vi klarar oss hyfsat i de storlekarna ändå. Jag ska tjata lite på maken om att vi faktiskt måste hitta och köpa de där två spjälsängarna vi behöver till dagsömn också, uppdelningen är att jag letar på blocket och han ringer och sköter hämtningen.
Förresten sade jag åt honom att det ju hade varit praktiskt om bebisarna kom nu innan månadsskiftet så vi får barnbidrag redan från slutet av oktober, så han har föreslagit dagliga färdknäppar fram till helgen.*s* Han ändrade sig lite när jag påminde om den där lilla detaljen med neovistelse och sådant dock.
Annars funderar jag på om det kanske inte vore bättre att leva utan bäcken helt och hållet efter att jag inte kunde ta mig från matbordet till diskbänken för att duka av för de förbaskade fogarna.... Undrar om jag kan hitta en läkare som går med på en sådan operation?
Nu börjar jag förresten tycka att det är lite smånervöst när maken åker på träning om kvällarna... Han har visserligen med sig två av barnen, men jag är fortfarande själv med äldsta ikväll om något skulle dra igång bara pang bom... Men visst, han har telefonen på och är bara en halvtimme bort, men ändå. Torsdagskvällarna när han annars brukat åka själv efter att barnen somnat ska han strunta i från och med nu i alla fall, så att jag inte är helt själv med dem alla tre.
Lyckan12 skrev 2011-09-27 16:58:25 följande:
Äckelvarning! Är det någon här som fått geleaktiga flytningar? Jag har haft det de senaste dagarna, kan det vara slemproppen? Såg aldrig något av den vid min förra grav, vattnet bara gick. Dem ser ut som manetbitar. Är 34+0 idag och hoppas på flera veckor.
Manetbitar var ju en kanonbeskrivning! Jag bryr mig inte så mycket om lossnade slemproppsbitar så länge det inte är blodstrimmor i, för mig betyder det nämligen förlossning då - det var första tecknet för mig att min dotter var på väg.
...och så hoppas jag att det inte är HF på gång vare sig för
spattanjansson,
mumama eller
frila2 utan bara ögonflimmer, svullnad och blodtryck som spökar apropå ingenting.