• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Sjejn

Jag har drömt att förlossningen satt igång i två nätter i rad nu. Båda gångerna har det börjat med en blödning av något slag, inte mycket , men liksom lite blod på papperet. I drömmarna väver jag liksom in sammandragningarna och ligament- och fogsmärtorna jag har också, så jag vaknar till och vet inte om jag är på förlossningen eller hemma...

Känns ju fint att mitt undermedvetna uppenbarligen försöker sig på lite förberedelse i alla fall.Flört  Jag undrar bara varför det ska starta just med en blödning, det är en variant jag aldrig provat förut. 

• Ladycocos
    mumama skrev 2011-09-28 08:39:27 följande:
    ååh rutiner! 
    Här har ALLA rutiner försvunnit dels pga sommaren och därefter renoveringen. Sen att jag inte orkar, så här äts det frukost framför tvn =) 
    maken har ju nu varit hemma med oss i 3 månader, och första tiden hade vi "soft semester", men insåg rätt snabbt att ingen av oss mådde toppen om dagarna bara flöt ihop..

Så jag väcker killarna med frukostskrammel vid 7, sen åker någon av oss nästan alltid till öppna förskolan med sonen på förmiddagarna, lunch vid 12.30 middag vid 18 osv osv osv
  • Mem3
    Frila2 skrev 2011-09-27 13:26:15 följande:
    Nej, ge inte upp. Min tvåa vände sig i förra veckan och har vänt sig två gånger sedan dess Idag kunde BM inte riktigt bedöma hur han ligger. Avvaktar UL i nästa vecka.
    Hoppas att ettan växt jättefint och att allt ser bra ut.
    Saken hör till att jag vill ah kejsarsnitt för min dotter fastnade äben om detta kan gå jätte bra så har jag blivit mer och mer rädd att det inte kommer gå, för jag har röngat mig och det visade att jag hade ett litet bäckenmått så ett litet barn kan gå...men ska man verkligen våga chansa min bm, ultraljuds "tant" och barnmorskan vi träffade i måndags tyckte inte det iaf...

Så på ett sätt vill jag att det ska bli planerat snitt
  • Mem3
    Ladycocos skrev 2011-09-27 11:28:39 följande:
    Inte ge upp hoppet! Min 2a vände sig ju så sent som i söndagskväll... du och jag har ju bara ett par dagar mellan oss, så mirakel kan inträffa.. 
    Jag vill ha snitt då mitt första barn fastnade så på ett sätt önskar jag att det ligger kvar som det gör
  • mumama

NU Frila har jag pratat med min bm! Hon verkade inte särskilt oroad men jag ska komma dit imorgon kl 10 och ta med mig urinprov. Får hoppas att det inte blir värre under dagen =)

Så, tycker alla att jag varit duktig?Flört 

• Mem3
    mumama skrev 2011-09-28 09:42:43 följande:
    NU Frila har jag pratat med min bm! Hon verkade inte särskilt oroad men jag ska komma dit imorgon kl 10 och ta med mig urinprov. Får hoppas att det inte blir värre under dagen =)

Så, tycker alla att jag varit duktig?Flört 
    Ja hehe
  • Busan10

När kom era bristningar?
    Än så länge har jag klarat mig med enbart min gamla navel piercing som blivit röd mellan hålen ca 1 cm..

• spattanjansson
    Busan10 skrev 2011-09-28 10:49:51 följande:
    När kom era bristningar?
    Än så länge har jag klarat mig med enbart min gamla navel piercing som blivit röd mellan hålen ca 1 cm..
    Mina kom för några veckor sedan...OCH dom kommer från 2 ärr som jag har på magen från en operation jag gjort...TRIST men ändå en bagatell tycker jag.
Svar på tråden tvillingar i höst?