• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Ladycocos
    Busan10 skrev 2011-09-25 21:38:13 följande:
    Kappahls strl 44 tycker jag verkar väldigt stora, mamma har köpt pyjamasar där till våra och dom ser ut som strl 50 i min mening..
    =)
    Kappahl är väldigt stora i storlekarna även för större barn!!
  • Ladycocos

Lycka till Zafon!!

Igår kväll gjorde jag mig redo att åka in och föda... Hade i 4 timmar så pass ordentliga sammandragningar att jag var tvungen att andas igenom dem, kändes i ryggen och med tryck nedåt.
    Sen blev det helt plötsligt KAOS på bebisarna och jag är rätt övertygad om att tv2 vände huvudet nedåt. Efter det inte en enda sd eller kraftig rörelse från bebisarna...
    SKUMT!!!

(och inte fasiken packade jag under tiden klart BBväskan, utan såg till att jag betalade alla räkningarna och fixade med några Traderaauktioner som jag behöver posta

• Lady Grace
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-25 23:32:03 följande:
    Lady Grace skrev 2011-09-25 23:05:53 följande:
    Vad kostar stödstrumpor på apoteket ich vad är det i för matrial? Kan man löpa på något annat stället?

Börjat innse att jag nog behöver ett par, mina fötter är dubbelt så sotra mot vad dom brukar vara och det har börjatvärka i dom, så jag får nog försöka mig på att använda stödstrumpor..
    Jag hittade detta från apoteket www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn...

och detta när jag googlade stödstrumpor
    www.butik21.com/
    Busan10 skrev 2011-09-25 23:31:32 följande:
    Ok, inga PoP kläder. -check! =) (har faktiskt inte hittat nå kläder där alls som jag gillar, dom har ju typ bara fyra plagg för pojkar på nyföddshyllan, iaf på den butiken jag varit..)

Ja nu börjar jag mer och mer tro på att jag ska bli 3barns förälder! astma besvär är ju ingenting, det är i min mening utan men =)

Sjejn håller tummarna för imorgon, visst ska det gå bra!!

Lady grace tror jag betala 120:- paret på apoteket.. vet inte om det finns någon annanstans.
    MCT79 skrev 2011-09-26 01:07:43 följande:
    Lady grace jag och mina kollegor brukar handla från pahne medical. Googla det. Lite roligare strumpor med färg! :)
    Tack för tipsen, ska kolla
  • Lady Grace
    Ladycocos skrev 2011-09-26 06:46:00 följande:
    Lycka till Zafon!!

Igår kväll gjorde jag mig redo att åka in och föda... Hade i 4 timmar så pass ordentliga sammandragningar att jag var tvungen att andas igenom dem, kändes i ryggen och med tryck nedåt.
    Sen blev det helt plötsligt KAOS på bebisarna och jag är rätt övertygad om att tv2 vände huvudet nedåt. Efter det inte en enda sd eller kraftig rörelse från bebisarna...
    SKUMT!!!

(och inte fasiken packade jag under tiden klart BBväskan, utan såg till att jag betalade alla räkningarna och fixade med några Traderaauktioner som jag behöver posta
    Oj så spännande, kanske är du på förlossningen nu då
    Prezzo skrev 2011-09-26 00:00:28 följande:
    Tjoho, är nu desinficerad och har ätit och druckit världens största kvällsfika. Min fasta börjar nu inför snittet imorrn . jag längtar så mycket efter de små! Får väl se när jag kan återkomma med rapport . Ha det så bra alla!
    Hoppas allt går bra och smidigt
  • Lady Grace

Jag börjar bli orolig för förlossningen nu, eller i bland i alla fall.
    Funderar ofta på NÄR det är dax, jag törs knappt planera kvällen eller morgondagen. Hehe.

Jag har köpt en del kläder i storlek 50 men behöver mera men tänkte vänta till efter förlossningen,
    när jag vet vilken storlek jag ska.. Jag har ju så jag kan packa BB väskan och lite ombyten

I bland är jag rädd att dom ska vara för små när dom fötts och i bland "för" stora med tanke på vad tul visar så tycks det vara två välvxäxta bebisar!

På fredag har jag inplanerat tul ska bli intressant och se vad det visar om man kommer så långt

• mumama

fy vilken natt jag har haft!! 

Ont som TUSAN i magen och överallt i hela kroppen. Barnen har inte rört sig nämnvärt men värkt har det gjort..... Lite sammandragningar men inte så att jag dör.... fattar inte vad min kropp gör Rynkar på näsan 

Är det någon annan som börjar känna mindre rörelser? Att barnen är lugnare?

• Frila2
    MCT79 skrev 2011-09-26 01:07:43 följande:
    Lady grace jag och mina kollegor brukar handla från pahne medical. Googla det. Lite roligare strumpor med färg! :)
    Samma här! Har köpt därifrån flera gånger, senast för någon vecka sedan och jag är alltid lika nöjd. Det finns olika sorter och de är olika hur bra de sitter på mig, då jag har mycket breda vader. Dessa sitter väldigt bra på mig:  www.pahnemedic.com/product.php , precis som dessa: www.pahnemedic.com/product.php
    Några som de flesta på jobbet älskar men som är lite i minsta laget för mina vader är: www.pahnemedic.com/product.php
    Snabb leverans
  • Frila2
    Prezzo skrev 2011-09-26 00:00:28 följande:
    Tjoho, är nu desinficerad och har ätit och druckit världens största kvällsfika. Min fasta börjar nu inför snittet imorrn . jag längtar så mycket efter de små! Får väl se när jag kan återkomma med rapport . Ha det så bra alla!
    Åh så spännande! Stort lycka till idag!
  • Frila2
    mumama skrev 2011-09-26 08:26:05 följande:
    fy vilken natt jag har haft!! 

Ont som TUSAN i magen och överallt i hela kroppen. Barnen har inte rört sig nämnvärt men värkt har det gjort..... Lite sammandragningar men inte så att jag dör.... fattar inte vad min kropp gör Rynkar på näsan 

Är det någon annan som börjar känna mindre rörelser? Att barnen är lugnare?
    På vilket sätt har det gjort ont i magen då? Ilar? Värker? Molar? Brännande? Långt ner, högt upp?
    Mina är jättelugna vissa dagar, oftast när de dagarna innan har haft riktiga röjdagar. Sedan är det lugnt en dag eller två och så startar det igen. Framförallt tvåan. Ettan är liksom där han är men tvåan byter håll och snurrar mest hela tiden. Sparkar känner jag men mestadels förflyttningar, de dagar de håller igång. Innan jag gick upp i morse gjorde tvåan en jätterörelse så jag antar att jag kommer känna av honom mindre idag och imorgon.
  • Sjejn

Tack snälla Hjärta. Är fortfarande lika nervös för TULet (två timmar kvar), men natten har varit ok, även om det inte blir så mycket sömn men det blir det ju liksom inte nu för tiden.

Zafon: Stort lycka till idag, så spännande!! 

Svar på tråden tvillingar i höst?