• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busan10

Spattan så tänkte jag också, när man slår ut det på tre stycken blir det ju inte så många =)

Imorgon ska dom titta tappen på mig, hoppas på en annan läkare än den idag. Är inte riktigt bekväm med att ha en 35årig kille av den snyggare varianten titta mig i musen när man inte ens ser ner själv längre! =/

• Frila2

Så jobbigt för er som kämpar med amningen. Själv kommer jag försöka men inte vara ledsen om det inte funkar. Siri har fått ersättning och aldrig ammat (fick andra mammors bröstmjölk de första 8 veckorna iof) och hon har klarat sig jättebra :) Dessutom är det väldigt skönt att kunna dela på matningen. Lite ego men att mata två barn flera gånger varje natt utan att kunna dela ansvaret känns lite övermäktigt

Ang hur länge man kommer gå så är jag rätt övertygad om att mina kommer komma inom några veckor. Jag har börjat svullna om fötterna och har högre tryck så jag tror ju att HF är på gång. Ska på kontroll på fredag och kolla tox-prover och jag tror att det blir att jag kommer få åka på kontroll på Östra. Men vi får se. Jag är rätt negativ men tror det är bra i detta läget

• Ladycocos
    Busan10 skrev 2011-09-28 19:39:01 följande:
    Imorgon ska dom titta tappen på mig, hoppas på en annan läkare än den idag. Är inte riktigt bekväm med att ha en 35årig kille av den snyggare varianten titta mig i musen när man inte ens ser ner själv längre! =/
    Jag bytte en gång naprapat eftersom jag helt enkelt inte klarade av att slappna av och fokusera, avklädd på överkroppen,  hos den enormt snygga och vältränade killen jag gick hos....   Skäms
  • Busan10

Ju mer man läser om er som kämpar med amningen så går ett litet lyse upp för mig hur jobbigt det kan bli.

Jag som hela tiden har tänkt att helamma mina tre och sen lämna in extra mjölk till neo Drömmer

• Mem3

Jag önskar att det fick vara inne i magen till vecka 37-38 men har nu på senaste veckan haft hyffsat många sd och några har gjort ont.. till och med nu är magen stenhård men inte gör det så mycket ont.... bebisarna har bökat runt lite plus att det har ilat lite så vi får väl se när det behaga komma igång... är i vecka 34+5 idag

• spattanjansson

Ja alltså rent statistiskt borde Ju en eller två av oss gå till v39-40 och för varje som redan har fått ökar ju risken/chansen att det är en själv :) eller nån ab er andra :)

• Busan10
    Ladycocos skrev 2011-09-28 20:03:10 följande:
    Jag bytte en gång naprapat eftersom jag helt enkelt inte klarade av att slappna av och fokusera, avklädd på överkroppen,  hos den enormt snygga och vältränade killen jag gick hos....   Skäms
    Haha.. skönt att jag inte är ensam =)
  • Busungarnas mamma
    sofflan82 och Zafon

Amningen har aldrig fungerat för mig med tvillingarna.
    De var såpass små när de föddes och hade då inte orken till att amma.
    Nu när de blivit större blir de mest förbannade när de ligger vid bröstet eftersom de inte får i sig mjölken tillräckligt fort.
    De suger lite, släpper bröstet, och blir arga...och så håller det på.
    Däremot funkar det ganska bra när de är trötta och bara vill ligga och snutta för att komma till ro.

Nu äter de ca 80 ml per mål var, 6 gånger om dagen, och det är mycket mer än vad jag kan pumpa ut.
    Jag skulle alltså behöva pumpa ur 960 ml per dag för att mätta dem, och jag är glad om jag får ut 300 ml per dag som det är nu.

Klart att det inte är kul, men jag kan ju inte trolla fram mer bröstmjölk, så jag får väl gilla läget helt enkelt.
    Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Ladycocos

Inte så mysigt att vakna av att man behöver kräkas....

Har jag bara gjort typ 2 ggr denna graviditet... Jag tror inte att magen uppskattade chokladbollar till efterrätt....

• Busungarnas mamma
    Ladycocos skrev 2011-09-29 00:37:44ed sig så  följande:
    Inte så mysigt att vakna av att man behöver kräkas....

Har jag bara gjort typ 2 ggr denna graviditet... Jag tror inte att magen uppskattade chokladbollar till efterrätt....

Fy, verkligen inte roligt.
    Hoppas magen lugnar ned sig så att du får sova snart igen.
    Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
Svar på tråden tvillingar i höst?