• Anonym (Kalla mig Kalle)

Frågor om onani

Hallå alla tjejer!
    Läste just (och svarade på) frågor om manlig onani i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m52945358.html 
    och tänkte att jag skulle vilja veta detsamma om tjejers onanivanor.
    Så med risk för att bli kallad för snuskgubbe för all framtid kopierar jag hennes frågor nästan rakt av. Hoppas det är OK med dig Anonym(Sissi)
    Jag försökte att inte ändra frågorna för mycket p.g.a. mina fördommar om manlig respektive kvinnlig sexualitet så en del frågor kan verka lite udda.

Hur ofta onanerar ni?
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin?
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?
    Smyger ni med er onani eller vet han om det?
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten?
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? 
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna.
    Onanerar du ute i naturen?
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Onanerar ni på jobbet?
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar?
    Sexchattar ni när ni onanerar?
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta?
    Vaknar ni och är kåta ibland?
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män?
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? 
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd?
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 11:32
    Jag lägger till Anonyms två extrafrågoor här också om ni svara på dem och inte hittar dem i tråden:

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement?
    Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc?

• Svar på tråden Frågor om onani
  • Anonym (Vasser)
    Janice01 skrev 2011-05-05 08:09:08 följande:
    Ja det stämmer rätt bra tyvärr! Vet flera väninnor som hatar att deras killar runkar också för den delen.
    Har du själv blivit åkommen då du "smygonanerat"?
    mm..tror det beror på okunskap och osäkerhet :
    Att de tror att man onanerar/runkar för att partnern inte räcker till sexuellt, me så är det ju inte för de flesta :D
    Sen är ju ofta porr inblandat i bilden då kvinnor ogillar att männen runkar, de ogillar då även själva grejen att killen ser på porr :<

Ja, det har hänt.
    Men min pojkvän nu är gansa respektfull och sådär, då han själv vill vara ifred när han gör sitt.
    Men iblan gör man det tillsammans. Älskr att de på när han runkar tex. Men var sak har sin tid och plats ;)
    Kan ibland säga "nu går jag och onanerar" eller "nu har jag onanerat", ibland blir han nyfiken och ställer frågor, frågar om jag vill ha hjälp/sex osv om han blir sugen. Är lite olika. Men "påkommen" blir jag ju aldrig eftersom jag inte är hemlig om det.

Men ett ex kom på mig med att ha en dildo i duschen och det blev et jäkla liv- det gillades inte! :)
    Men samma perosn hatade även om jag texxmekte över klitris medan vi körde doggystyle- han såg det som tecken på att vara otillräcklig- istället för att bara ta det för vad det är- njutning -_-
  • Janice01
    Anonym (Vasser) skrev 2011-05-05 15:05:23 följande:
    mm..tror det beror på okunskap och osäkerhet :
    Att de tror att man onanerar/runkar för att partnern inte räcker till sexuellt, me så är det ju inte för de flesta :D
    Sen är ju ofta porr inblandat i bilden då kvinnor ogillar att männen runkar, de ogillar då även själva grejen att killen ser på porr :<

Ja, det har hänt.
    Men min pojkvän nu är gansa respektfull och sådär, då han själv vill vara ifred när han gör sitt.
    Men iblan gör man det tillsammans. Älskr att de på när han runkar tex. Men var sak har sin tid och plats ;)
    Kan ibland säga "nu går jag och onanerar" eller "nu har jag onanerat", ibland blir han nyfiken och ställer frågor, frågar om jag vill ha hjälp/sex osv om han blir sugen. Är lite olika. Men "påkommen" blir jag ju aldrig eftersom jag inte är hemlig om det.

Men ett ex kom på mig med att ha en dildo i duschen och det blev et jäkla liv- det gillades inte! :)
    Men samma perosn hatade även om jag texxmekte över klitris medan vi körde doggystyle- han såg det som tecken på att vara otillräcklig- istället för att bara ta det för vad det är- njutning -_-
    Haha hände det någon gång att han inte brydde sej när du sa att nu går jag och onanerar?
  • Anonym (Vasser)
    Janice01 skrev 2011-05-06 09:28:51 följande:
    Haha hände det någon gång att han inte brydde sej när du sa att nu går jag och onanerar?
    Min nuv bryr sig inte,  eller ja."bryr sig" i positiv bemärkelse gör han. Det stör aldrig honom.
    Mitt ex, ja. Så med honom smög jag ju ;) Blir ju tyvärr oftast så om man inskränker på sin partners "privatliv" att man då gör det i smyg istället, och det känns trist.
  • Janice01
    Anonym (Vasser) skrev 2011-05-06 10:41:56 följande:
    Min nuv bryr sig inte,  eller ja."bryr sig" i positiv bemärkelse gör han. Det stör aldrig honom.
    Mitt ex, ja. Så med honom smög jag ju ;) Blir ju tyvärr oftast så om man inskränker på sin partners "privatliv" att man då gör det i smyg istället, och det känns trist.
    Bryr sej inte???? Så du går in och onanerar i tex sängkammaren och han sitter kvar i soffan och kommer inte efter?
  • Anonym (Vasser)
    Janice01 skrev 2011-05-06 10:51:42 följande:
    Bryr sej inte???? Så du går in och onanerar i tex sängkammaren och han sitter kvar i soffan och kommer inte efter?
    Precis. Men jag vill ju inte att han ska va där när jag vill onanera :S
    Sex är sex, onani är onani, men ibland får han vara med, men inte alltid. Och han är inte en som tjatar sig tills ex eller tjurar ;) Är väldigt nöjd med honom på det sättet. Vrit i relationer där killent jatat sig till sex, eller man själv behövt tjata för att få sex ...det är bara jobbigt och sänker en.
  • Janice01
    Anonym (Vasser) skrev 2011-05-06 13:34:06 följande:
    Precis. Men jag vill ju inte att han ska va där när jag vill onanera :S
    Sex är sex, onani är onani, men ibland får han vara med, men inte alltid. Och han är inte en som tjatar sig tills ex eller tjurar ;) Är väldigt nöjd med honom på det sättet. Vrit i relationer där killent jatat sig till sex, eller man själv behövt tjata för att få sex ...det är bara jobbigt och sänker en.
    Min kille skulle bli tokig av kåtslag om jag sa till honom innan jag onanerar. Då skulle jag aldrig fått vara själv. 
  • Anonym (Alice28)

Hur ofta onanerar ni? 4 gånger i veckan, ibland mer det beror på hur mkt sex jag har
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? klarar mig med min fantasi och sexleksaker
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? något mindre
    Smyger ni med er onani eller vet han om det? är singel nu men jag har aldrig smugit med det
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Sängen mest, ibland duschen eller i soffan
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? olika
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Ja det händer
    Onanerar du ute i naturen? Aldrig gjort hittills förutom när jag varit med andra ute i naturen
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Smekt lite :)
    Onanerar ni på jobbet? Några enstaka gånger
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Trevligt ibland :)
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar? ligger oftast
    Sexchattar ni när ni onanerar? har hänt men det är sällan
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? det finns alltid möjlighet...
    Vaknar ni och är kåta ibland? JA!
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Ja
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Ibland skönare ibland mindre skönt
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? En lämplig man funkar
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Aldrig provat
    Är det skönt att gå runt och vara kåt?  JA!
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Ja :)
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Om de är snygga kanske, njuter mer av att bli tittad på...
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej

• Platypus
    Hur ofta onanerar ni?
    Varierar, biland flera gånger på en dag, ibland kan det gå veckor mellan gångerna

Både och. Låser eller tittar gärna men kan fantisera i huvudet också.

Ungefär samma

Vet att jag onanerar men inget jag gör framför honom

Sängen, duschen, datorn är väl de vanligaste ställena

Underlättar ju om man inte är välklädd åtminstone Och i duschen är jag ju oftast naken

Det händer, men inte speciellt ofta.

Gärna

Har du onanerat i smyg bland folk någon gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Japp hela vägen.

Onanerar ni på jobbet?
    Inträffar ibland om jag jobbar sent

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Fantiserar, ja. I verkligheten tror jag inte det.

Ja Läge beroende på situation.

Det händer ganska ofta.

Mycket frustrerande

Ofta

Helst

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensama som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Nä, men det får duga.

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i så fall?
    Det är alltid skönt att bli smekt.

Har aldrig provat.

Nä, mest frustrerande

Njae, hade varit bra för att skapa uppmärksamhet hos folk runt omkring, men ganska skönt att kunna gömma det också.

Nä.

Nä. Jag går til stranden för att sola och bada.
  • Lykkorus
    Hur ofta onanerar ni?
    Varje dag, mer eller mindre.
    Fantasi, eller en kort filmsnutt.
    Nej
    Han vet om det
    Där det är lämpligast för stunden
    Oftast helt, men olika beroende på vilken tid det är på dagen
    Handen i trosorna
    Nej
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Yes, hela vägen till orgasm. En mästare på att va tyst.
    Onanerar ni på jobbet?
    Ja, ibland.
    Nej.
    Ligger.
    Nej.
    Lite jobbigt.
    Ja
    Ja
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Bättre med partner
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?
    Nej tack, blir aldrig lika bra
    Nej gud nej
    Ja
    Nej
    Nej
    Nej
  • Lykkorus
    Nesp skrev 2011-05-02 09:41:33 följande:
    Jag har hört att vissa tjejer kan få orgasm genom att gnida sig mot sömmen i jeansen eller till och med genom att bara knipa och slappna av med musklerna men jag har i alla fall aldrig lyckats. Men jag brukar aldrig bli sugen på platser där jag inte får vara i fred och kan dra ner trosorna heller.
    Ja, genom att spänna, slappna av, spänna, slappna av osv... Går ju att göra överallt, utan att det märks Skrattande
Svar på tråden Frågor om onani