• Anonym (Kalla mig Kalle)

Frågor om onani

Hallå alla tjejer!
    Läste just (och svarade på) frågor om manlig onani i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m52945358.html 
    och tänkte att jag skulle vilja veta detsamma om tjejers onanivanor.
    Så med risk för att bli kallad för snuskgubbe för all framtid kopierar jag hennes frågor nästan rakt av. Hoppas det är OK med dig Anonym(Sissi)
    Jag försökte att inte ändra frågorna för mycket p.g.a. mina fördommar om manlig respektive kvinnlig sexualitet så en del frågor kan verka lite udda.

Hur ofta onanerar ni?
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin?
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?
    Smyger ni med er onani eller vet han om det?
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten?
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? 
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna.
    Onanerar du ute i naturen?
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Onanerar ni på jobbet?
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar?
    Sexchattar ni när ni onanerar?
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta?
    Vaknar ni och är kåta ibland?
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män?
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? 
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd?
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 11:32
    Jag lägger till Anonyms två extrafrågoor här också om ni svara på dem och inte hittar dem i tråden:

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement?
    Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc?

• Svar på tråden Frågor om onani
  • droppen25

Får jag föreslå några nya frågor?

Hur går din snabba vardagsonani till? Den du tar till när du framförallt är ute efter en snabb orgasm. Din trygga vinst varje gång onani.

Vad gör du när du har gott om tid och vill njuta av en lång och skön stund på egen hand?

När vägen är målet.

Vad är det mest udda stället, sättet, saken du onanerat på eller med?

Vilken onanistund minns du bäst? Hetaste, busigaste eller pinsammaste.

• Anonym (Tjej 22)
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-04-05 18:40:08 följande:

Hallå alla tjejer!
    Läste just (och svarade på) frågor om manlig onani i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m52945358.html 
    och tänkte att jag skulle vilja veta detsamma om tjejers onanivanor.
    Så med risk för att bli kallad för snuskgubbe för all framtid kopierar jag hennes frågor nästan rakt av. Hoppas det är OK med dig Anonym(Sissi)
    Jag försökte att inte ändra frågorna för mycket p.g.a. mina fördommar om manlig respektive kvinnlig sexualitet så en del frågor kan verka lite udda.

Hur ofta onanerar ni?
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Onanerar ni på jobbet?
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?

Jag lägger till Anonyms två extrafrågoor här också om ni svara på dem och inte hittar dem i tråden:

Går i perioder. Just nu typ 2-3 gånger i veckan.

Kollar på sexiga bilder på tumblr ibland men oftast använder jag bara fantasin.

Jag har mitt första riktigt seriösa förhållande nu så det är svårt att säga. Vi bor inte ihop ännu och mina onanivanor har inte förändrats tror jag.

Sängen oftast.

Delvis. Brukar göra det innan jag somnar i sängen och jag sover i trosor, linne och pyjamasshorts.

Har väl hänt någon gång att jag sett någon vanlig film med någon het scen och då gjort det i soffan med kläder på.

Aldrig i naturen.

Har onanerat på ett tåg en gång i smyg men det var när jag var typ 12. Nu gör jag det inte.

Aldrig på jobbet.

Nej, det är privat för mig. OK om killen ser på men kan inte riktigt slappna av då heller.

Ligger.

Jag har sexchattat i tonåren men inte intresserad nu längre.

Det känns frustrerande, men går ju att tänka på något annat liksom.

Ja, jag vaknar kåt ibland. Och då vill jag gärna onanera om jag inte har möjlighet till sex.

Nej, det är skönare med partner.

Min kille får mer än gärna ta på mig.

Nej, gillar inte webcam.

Tycker det är frustrerande att "gå runt och vara kåt", men det kan ju vara nice att få vänta ett tag på att få sex. Blir lite som en del av förspelet, bygga upp stämningen.

Det kan man ju. Styva bröstvårtor, blick osv. Men skulle inte vilja att det var synligt för alla.

Nej, blir inte kåt av att se män på stranden. Går inte heller dit för att spana.

Jag onanerar både som ett komplement och istället för sex. Men väljer sex framför onani varje gång det går.

Onanerar med fingrar. Testat dildo men det är inget för mig, för plastigt.
    droppen25 skrev 2015-03-20 18:11:50 följande:

Får jag föreslå några nya frågor?

Hur går din snabba vardagsonani till? Den du tar till när du framförallt är ute efter en snabb orgasm. Din trygga vinst varje gång onani.

Vad gör du när du har gott om tid och vill njuta av en lång och skön stund på egen hand?

När vägen är målet.

Det får du gärna. Jag försökte lägga till dem som en tilläggskommentar i trådstarten men fick ett felmeddelande. Provar igen lite senare.

Under tiden kan väl ni som vill svara kopiera in dem i era svar.
  • Nesp

Jag är rätt säker på att jag svarat på de andra frågorna redan.

Hur går din snabba vardagsonani till? Den du tar till när du framförallt är ute efter en snabb orgasm.
    Vanligen händer det när jag vaknat kåt och känner att jag behöver komma för att kunna slappna av och fokusera på resten av dagen. Ner med handen i trosorna. Pek och långfinger på varsin sida om knoppen och vibrera tills jag kommer. Tar kanske en minut eller två.

Inte så vanligt nu med familj men det är underbart när det händer. Jag kanske inte är så upphetsad från början men känner att jag vill bli det och njuta länge. Läser oftast noveller till att börja med. Kanske tittar på en film. Gärna lång och inte så mycket närbilder men det ska synas att det har sex på riktigt. Brukar använda knipkulor eller en dildo för att ha något att krama om när orgasmen närmar sig. Ibland tar jag ett bad och njuter av värmen och handduschens strålar.

Oj, jag pillade nog mest överallt när jag var liten men vågade/kunde sällan komma. Av de jag minns att jag gått hela vägen på är nog ett utedass eller tågtoalletten mest udda. Det var typiska snabbisar för att kunna fokusera på annat.
    Kommer inte ihåg någon udda metod men jag har provat diverse saker från vibrerande leksaker till banan.

Hetaste var helt klart när jag visade min första kille hur jag smekte mig. Det ver min idé. eller jag hade läst att det var bra att visa varandra vad man gillar. Jag tände jättemycket på tanken att se honom runka men framför allt att han skulle titta på när jag smekte mig. Tanken på hans ögon fokuserade på min fitta gjorde att jag kom på några sekunder.
    Jag kommer inte på något som varit särskillt busigt eller pinsamt.

Nesp skrev 2015-03-21 18:17:49 följande:

Jag är rätt säker på att jag svarat på de andra frågorna redan.

Hur går din snabba vardagsonani till? Den du tar till när du framförallt är ute efter en snabb orgasm.

Vanligen händer det när jag vaknat kåt och känner att jag behöver komma för att kunna

...

...

Tack för svaren Nesp!

Hoppas att fler hittar dom här nya frågorna också. Jag lyckas inte få in dom i trådstarten. Vet inte om den är för lång eller om tråden är för gammal.

Finns det ingen mer som vill svara?

• Anonym (Fia)

Det är ju jättemånga frågor. Svarar på så många jag orkar.

Hur ofta onanerar ni?
    En gång i veckan ca
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Utan. Men om jag läser en novell eller ser på sexfilm kan det hända att jag onanerar om inget annat finns till hands
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Ja
    Smyger ni med er onani eller vet han om det? Smyger inte men onanerar inte när han finns i närheten eftersom jag hellre har honom med i så fall
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Sängen eller badrummet oftast
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Naken nertill i alla fall
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Nej. Kanske smeker lite utanpå eller i trosan innan jag bestämmer mig för att smeka på riktigt.
    Onanerar du ute i naturen? Nej
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Inte onanerat. Bara smekt lite. Liksom kliat tillbaka näär det pirrar typ.
    Onanerar ni på jobbet? Nej
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Nej Fantiserar ni om det? Nej
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Alla tre
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Jobbigt ett tag men det går över
    Vaknar ni och är kåta ibland? Det händer
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Om ingen annan finns i närheten jag har tid och inte är akut kissnödig.
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Olika typer av orgasmer
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Nja, Maken i så fall
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? Om man vet att något gott väntar
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Nej
    Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Istället för
    Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Fingrar och dusch är vanligast nu för tiden
    Hur går din snabba vardagsonani till? Antingen ligger jag i sängen också ner med trosorna och går loss me fingrarna eller så står jag i duschen och njuter av strålarna.
    Vad gör du när du har gott om tid och vill njuta av en lång och skön stund på egen hand? Tar ett bad och myser med handduschen
    Stället: Tågtoa efter ett handbollsläger med en vecka i gemensam sovsal. Annars är toaletter rejält avtändande.
    Sättet och saken: Kanske inte onani men provade att sitta på en cetrifugerande tvättmaskin i stättstugan en gång. Kom inte av det men gick upp och drog med killen in i sovrummet.
    Vilken onanistund minns du bäst? Hetaste, busigaste eller pinsammaste. Hetast och busigast: Satte igång att smeka mig medan killen kollade fotboll. Ville se hur länge det dröjde innan han upptäckte mig.
    Pinsammaste: Mamma kom in när jag höll på. Jag hade just börjat intressera mig för sex. Tog en stund innan jag vågade mig på att onanera igen.

En sista puff innan jag dödförklarar den här tråden

• Nesp

Tråkigt Rynkar på näsan
    jag tycker det var kul att läsa alla svaren.
    Men det verkar inte vara samma drag på forumet här längre.

• Anonym (onanera mera)

Hur ofta onanerar ni?

Beror på tid och framförallt allt lust, men allt ifrån nån gång i veckan till ett par gånger om dagen.

Oftast bara fantasin men ibland kan jag kolla på nåt klipp för att boosta känslan

Lever ensam. Onanerade mindre när jag hade ett bra och givande sexliv.

När jag var gift visste han att jag gjorde det men inte hur ofta.

Ja Och i soffan, duschen/badet.

Både och. Beror på tillfället

Det har hänt nån gång

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång?

Ja

Smekt lite eller hela vägen till orgasm?

Smekt. Eller korsat benen hårt och gungat liksom

Onanerar ni på jobbet?

Ja det har hänt

Vill i bland. Den person som jag är tänd på .Ingen okänd.

Ligger eller halvligger helst.

I bland

Frustrerande

Jaaa

Ja!

Oftast är orgasm vid onani skönare rent fysiskt tycker jag

Nej, har inte träffat någon som gör det lika skönt som jag själv. Men självklart smek, gnugg och pull som en del av sexet!

Njae. Har hänt att jag filmat i Kik med män jag chattat med en tid. Inte för okända helt random!

Ja ibland

Nej

När jag solar kan jag bli det ja. Inte på grund av männen...

Nej

Nu är jag singel och onanerar i stället för att ha sex. I en relation gör jag det som komplement

Olika. Oftast med bara fingrar och ibland med vibrator /dildo som komplement. Duschen i bland.

[quote=75039312][quote-nick]droppen25 skrev 2015-03-20 18:11:50 följande:[/quote-nick]Får jag föreslå några nya frågor?

Ligger i sängen och gnuggar snabbt precis is så som jag vet behövs

Väljer ett par leksaker, kollllar på lite sköna klipp, smeker mig själv långsamt på kroppen och bygger upp lust. Kan komma flera gånger och även få intensiva fontänorgasmer om jag har tid och är i rätt stämning.

När vägen är målet. Se ovan

Vet inte.... har smekt på bussen och vid skrivbordet på jobbet när jag jobbade i kontorslandskap.

Min första fontänorgasm!

• workoutbabe

Hur ofta onanerar ni? 4-8 ggr i veckan
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Alla alternativen :)
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Ja något mindre
    Smyger ni med er onani eller vet han om det? Nej han vet
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Överallt
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Både och
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Påklädd ja, aldrig utanpå kläderna
    Onanerar du ute i naturen? Ja, helskönt
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Ja
    Onanerar ni på jobbet? Ja
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Min kille kollar ibland
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Alla alternativen
    Sexchattar ni när ni onanerar? Det händer
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Förfärligt
    Vaknar ni och är kåta ibland? Ofta
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Ja
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Ja men annorlunda
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Jag eller min kille
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Nej
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? Ja
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Det kan ett tränat öga
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Om det finns ögongodis
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Ja

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Både och
    Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Alla alternativen

Hur är det med det historiska perspektivet?
    Har onanin förändrats på nio år ;)

• Anonym (Queenofhearts)

Hur ofta onanerar ni? 3-4 ggr/veckan

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Porrfilm.

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Ja.

Smyger ni med er onani eller vet han om det? Han vet.

Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Sängen, duschen, soffan

Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Olika

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Handen i byxorna, inga trosor

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Ja (hela vägen)

Onanerar ni på jobbet? Har hänt

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Han brukar se på.

Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Ligger eller sitter

Sexchattar ni när ni onanerar? Har hänt

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Frustrerande.

Vaknar ni och är kåta ibland? Ja

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Vill ju ha mannen då, annars en kaffe först

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Väldigt olika

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? En man.

Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Aldrig testat

Är det skönt att gå runt och vara kåt? Njae, kan jag inte påstå

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Det märks på hur jag för mig och hela min kropp

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nej

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Komplement

Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Ja på alla tre.

Jag såg att någon hade blåst liv i tråden som triggade den här en gång för länge sedan. Kanske dags att damma av den om kvinnors onani också.

• Anonym (Helena)

Hur ofta onanerar ni? 1-2 gånger i veckan

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Oftast fokuserar jag bara på känslan under själva onanin. Men om jag vill onanera kan jag använda fantasi eller ett filmklipp för att komma i stämning.

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Ungefär samma

Smyger ni med er onani eller vet han om det? Smyger inte men är han i närheten kanske jag inte behöver onanera Kyss

Var onanerar ni? Sängen, toaletten?  Oftast i sängen

Är du helt eller delvis naken när du onanerar?  Vanligen drar jag bara av trosorna och behåller nattlinnet på

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Nja, skulle inte kalla det onani men jag kanske pillar lite genom kläderna om jag har tights eller ner med handen om jag har jeans till exempel.

Onanerar du ute i naturen? Har hänt när jag var ung, kåt och ensam i skogen

Har du onanerat i smyg bland folk någon gång? Inte onanerat men hållit glöden vid liv till jag fått chans att göra något åt det

Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Inte till orgasm 

Onanerar ni på jobbet? Har hänt men inte ofta

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Nej, inte i verkligheten. I fantasin är jag mer exhibitionistisk

Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Ligger helst om möjlighet finns 

Sexchattar ni när ni onanerar? Nej

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Jobbigt

Vaknar ni och är kåta ibland? Javisst

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Ja! Eller kissa först. Det brukar vara mer akut 

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Det är väldigt olika orgasmer men båda är lika sköna

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Nej, om man inte räknar smek i samband med sex

Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Har aldrig gjort det och vill inte prova

Är det skönt att gå runt och vara kåt?  Absolut! Kåthet är en av dom bästa känslorna 

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Nej, jag flyger gärna under radarn. Log gärna åt en ung man som kämpade för att dölja sin bula utan att han anade att jag kände likadant ;)

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nej

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej 

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Som ett komplement. Är makens stake tillgänglig tar jag hellre den

Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Oftast fingrarna. Har provat leksaker, dusch och lite olika vardagsprylar men fingrarna duger gott och finns alltid tillhands.

Hur går din snabba vardagsonani till? Den du tar till när du framförallt är ute efter en snabb orgasm. Din trygga vinst varje gång onani. Jag ligger i sängen och känner att hon där nere vill ha uppmärksamhet. Ner med handen i trosan och ?kliar? lite. När jag känner kåtheten komma igång på allvar tar jag av trosorna och bresar lite för att komma åt ordentligt. Fingrarna på höger hand smeker knoppen medan vänster hand växlar mellan att massera läpparna och reta i slidöppningen

Vad gör du när du har gott om tid och vill njuta av en lång och skön stund på egen hand?  När vägen är målet. Det hände inte så ofta men har jag några timmar för mig själv och är kåt nog att prioritera min egen njutning kanske jag tar en dusch, letar fram något att leka med och sätter på en porrfilm. 

Vad är det mest udda stället, sättet, saken du onanerat på eller med? Nu kommer jag att motsäga mycket av det jag svarat ovan. Men det jag ska berätta här hände för många år sedan. I en annan ålder med mindre saker att ta hänsyn till, mer tid och mer hormoner.

Stället: En vindskupa på jobbet. Jag var jättekåt och dörren knarrade ljudligt så jag skulle lätt höra om någon kom. Jag stod med handen innanför kjol och trosor och smekte mig till en underbar orgasm medan jag tittade på staden genom det lilla vindsfönstret.

Sättet: Jag åkte en bullrig gammal båt med min dåvarande kille. Efter en stund märkte jag att om jag vred isär låren och sjönk ner med skötet mot sättet fortplantades vibrationerna på ett bra sätt. Tänkte bara bygga upp kåtheten lite och överaska killen när vi var framme men när jag balanserade på orgasmens rand råkade jag trilla över kanten. Jag kom så hårt att killen stannade och frågade hur det var med mig. När han förstod vad som hänt fick han bråttom att hitta en skyddad vik?

Saken: Nu för tiden nöjer jag mig oftast med fingrarna men som ung och kåt provade jag det mesta som hade en intressant form eller kunde vibrera. Pennor, handtag på köksredskap och verktyg, frukt och grönt, diverse saker ur badrumsskåpet. Men mest udda var väl ändå båten i stycket ovan.

Vilken onanistund minns du bäst? Hetaste, busigaste eller pinsammaste. Det får nog bli stunden i vindsförrådet jag skrev om i förra frågan. Det var lite lagom förbjudet och pirrigt och väldigt skönt.

Anonym (Helena) skrev 2023-08-26 01:30:28 följande:
    Kul att du hittat den här gamla tråden och tack för att du svarat på alla frågorna Glad
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2023-09-07 15:51:15 följande:
    Kul att du hittat den här gamla tråden och tack för att du svarat på alla frågorna Glad
    Tack
    Det är kul att tänka tillbaka på saker man gjort
  • Anonym (Undersökning onanivanor)
    Hur ofta onanerar ni? Det varierar, i genomsnitt ett par gånger i veckan.

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Läser noveller ibland, annars fantiserar jag ofta om saker jag varit med om och killar som jag har haft skönt sex med

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Mindre, men mer regelbundet

Smyger ni med er onani eller vet han om det? Inte smygit då han har vetat att jag gör det då och då, men bara gjort det när jag varit själv hemma och sugen.

Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Sängen, badrummet, ståendes framför spegeln i sovrummet, soffan

Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Gärna helt naken, eller fullt påklädd bara uppknäppta byxor om jag känner för att komma snabbt

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Med kläder på ibland ja, men i så fall med handen innanför trosorna, skönast så

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Nej

Onanerar ni på jobbet? Nej

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Fantiserar ofta om att någon kille närvarar, kan vara en partner, föredetta sexpartner, någon jag är förälskad i eller varit betuttad i. Eller någon fantasifull kombo, typ som har ögon som den killen, men smeker som den andra killen och har kuk som den tredje killen

Står gärna, ligger om jag är lat och använder effektiva leksaker. Gillar även att stå i dogy style och fantisera om att där är någon bakom mig.

Sexchattar ni när ni onanerar? Sexchattar aldrig, men gjorde när jag var yngre.

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Jag blir sällan vrålkåt och när det hänt så har det alltid varit i situationer där jag har någon att ligga med. Ett mer vanligt förekommande problem är killar runt mig som blir kåta fast att jag inte är sugen.

Vaknar ni och är kåta ibland? Ja, det kan hända

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Ja, har vaknat medan jag haft fingrarna där nere också

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Nej, skönare. Jag vet exakt var rätt punkt sitter.

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Jag kallar det inte onani i så fall, men han får gärna röra vid min fitta med sina fingrar, blir dock ännu hellre slickad om jag får välja

Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Det är inget som lockar mig alls

Är det skönt att gå runt och vara kåt? Ja, det kan det vara, men det kan också vara frusterande.

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Jag ser inte behovet, jag visar gärna om jag är sugen

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nej, tänder mer på att kolla på män som anstränger sig fysiskt än som ligger helt stilla, hur mycket kläder de har på sig är inte så avgörande

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Som singel är det istället för sex, när jag varit i förhållande är det som ett komplement

Helst fingrar och något att sticka in i fittan samtidigt. Vill jag att det ska gå snabbt så satisfyer eller bara fingrar
Svar på tråden Frågor om onani