• Anonym (Kalla mig Kalle)

Frågor om onani

Hallå alla tjejer!
    Läste just (och svarade på) frågor om manlig onani i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m52945358.html 
    och tänkte att jag skulle vilja veta detsamma om tjejers onanivanor.
    Så med risk för att bli kallad för snuskgubbe för all framtid kopierar jag hennes frågor nästan rakt av. Hoppas det är OK med dig Anonym(Sissi)
    Jag försökte att inte ändra frågorna för mycket p.g.a. mina fördommar om manlig respektive kvinnlig sexualitet så en del frågor kan verka lite udda.

Hur ofta onanerar ni?
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin?
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?
    Smyger ni med er onani eller vet han om det?
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten?
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? 
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna.
    Onanerar du ute i naturen?
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Onanerar ni på jobbet?
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar?
    Sexchattar ni när ni onanerar?
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta?
    Vaknar ni och är kåta ibland?
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män?
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? 
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd?
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 11:32
    Jag lägger till Anonyms två extrafrågoor här också om ni svara på dem och inte hittar dem i tråden:

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement?
    Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc?

• Svar på tråden Frågor om onani
    Nesp skrev 2011-08-07 12:31:13 följande:
    Jag förstår vad du menar men jag vet inte om jag har något bra svar.
    Visst kan det vara så att musen är igång någon gång utan att jag vet om det men som du skriver så är det inte så stor skillnad på en mus i vila och en som är lite småkåt.
    När jag rör vid henne utan sexuella motiv tar jag nästan alltid bara på utsidan och oftast med toalettpapper mellan. Ibland kan läpparna kännas lite svullna men det är inte så lätt att avgöra om hon är kåt, varm eller bara lite irriterad. 
    När musen känns svullen utan att jag är kåt brukar jag bara tänka att jag hoppas att det inte är svamp på gång.  
    Någon gång har det hänt att jag eller snarare maken rört vid henne och jag gått från noll till superkåt direkt utan att jag varit särskilt sugen på sex innan. Kanske är det detta de menar.    

Tack för svaret Nesp.
    Det är nog som du säger. Är man inte kåt så funderar man inte på om musen är igång eller inte.
    Lite svårt att sätta sig in i för oss män antar jag. Har man stånd så vet man det.
    Om jag rör vid ståndet pirrar det om jag är kåt. Är jag inte kåt känns det inte alls egentligen.

• Anonym

Hur ofta onanerar ni?  1-3 gånger i veckan kanske

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Oftast noveller. Ibland film

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Nej

Smyger ni med er onani eller vet han om det?  Berättat inte varje gång men han vet att jag gör onanerar ibland

Var onanerar ni? Sängen, toaletten?  Sängen eller soffan oftast. Ibland på toa eller i duschen

Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Helt naken eller byxor och trosor nere beroende på situation

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Kan börja så men drar alltid ner trosorna innan jag sätter igång på allvar

Onanerar du ute i naturen? Nej inte ännu i alla fall.

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Nja, lite smygsmek kanske men inte onani. Det är jag för feg för.

Onanerar ni på jobbet?  Det har hänt. När det är lugnt på jobbet och tankarna hinner vandra.

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? I fantasin kanske

Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Ligger oftast. Sitter ibland. Står i duschen.

Sexchattar ni när ni onanerar? Nej

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Jobbigt

Vaknar ni och är kåta ibland? Ja, det händer

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Ja, eller ha sex med gubben

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Det kan vara en intensivare orgasm vid onani men det är en oftast en längre och mer komplett orgasm om man är två.

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Nja, själva gnidandet på knoppen gör jag bäst själv, Gubben kan hjäpa till på annat sätt.

Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Nej, inget för mig

Är det skönt att gå runt och vara kåt? Ja, om man vet att man kommer att kunna göra något åt det snart.

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Nej, det tror jag inte. Men det skulle vara kull att prova att vara man någon gång. Även på det sättet

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nej

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej 

• Medlem

Hur ofta onanerar ni?
    Svårt att svara på går i perioder, förra helgen onanerade jag 7ggr på en dag. Nu har jag inte onanerat på 3 dagar.
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? både och
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? ja
    Smyger ni med er onani eller vet han om det? smyger
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten? sängen
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar?  oftast bara neddragna kläder
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. nej
    Onanerar du ute i naturen? nej
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? ja när jag var yngre
    Onanerar ni på jobbet? har hänt när jag var yngre
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? ja partner
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar? ligger
    Sexchattar ni när ni onanerar? nej
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? frustrerande
    Vaknar ni och är kåta ibland? ja
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?ja
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? nej
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? ja partner 
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män? nej
    Är det skönt att gå runt och vara kåt?  ja
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? ja
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?nej snarare tvärtom
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? nope

Ni som onanerat i smyg. Hur lyckas ni dölja det? 

• Anonym (MrsX)
    Hur ofta onanerar ni?
    Tillsammans med min man så gott som dagligen. Själv, kanske knappt en gång varanna vecka.
    Med porrklipp på nätet eller fantasi.
    Hmm..ja jag onanerar mer själv utan partner, men mer totalt med parnter eftersom jag älskar att onanera tillsammans så det är ett stort inslag i vårt sexliv.
    Näe jag smyger inte, men jag berättar ju kanske inte heller precis.
    Helst sängen ibland soffan
    Jag brukar bara stoppa in handen innanför trosorna och behålla kläderna på.
    Ja nästan alltid med handen innanför trosorna och andra handen under tröjan på brösten.
    Ja, det är himla mysigt men finns inte så mycket tillfälle till det.
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Det har hänt, men det är länge länge sen, på buss och tåg och på toabås på badhuset.
    Onanerar ni på jobbet?
    Nej, det har nog bara hänt nån enstaka gång.
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Ja det är helt ok om nån ser på, men grejen för mig är inte att nån tittar på mig utan att jag tittar på dom.
    Ligger på rygg
    Det har hänt, men jag tycker det är himla jobbigt då man måste avbryta för att skriva.
    Jag blir rastlös och frustrerad
    Ja, får jag ligga kvar i sängen och inte stressa upp direkt är jag oftast morgonkåt.
    Ja, hemskt gärna! Tyvärr hatar min man sex på morgonen och vi har en lite bebis som vill upp.
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Orgasmen är inte bättre eller sämre beroende på det men jag blir mer upphetsad och kommer fortare om jag onanerar med partner. Svårare vid samlag
    Om jag hade hittat någon som kunde göra det så bra att jag kom hade det varut supernajs!!
    Nej, inte precis, kan vara en liten egobooster men inte så sexuellt njutningsbart igentligen.
    Ja, ett litet tag om man kan göra nått åt det sen. 
    Inför en sexeullpartner hade det varit läckert men inte ute bland folk hur som helst.
    Inte av männen i sig men jag kan bli extrakåt av att känna solljuset mot underlivet.
    Nej, det har aldrig hänt.
  • Anonym
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-08-16 14:52:57 följande:
    Ni som onanerat i smyg. Hur lyckas ni dölja det? 
    Lite lätt onani kan man väl alltid få till utan att de omkring märker om man t.ex sitter på bussen eller tåget med jackan i knät. Det går till och med att smeka sig lite i smyg på ett jobbmöte eller under en middag.
    Om det pirrar lite där nere lägger man helt oskyldigt händerna i knät och smeker lite utanpå kläderna med jackan eller bordet som skydd. Oftast helt utan andra planer än att hålla kåtheten igång till jag kommer hem.
    Även om jag vill har jag svårt att slappna av och smeka vidare till orgasm om det är folk omkring men det har hänt några gånger. Bland annat på en längre bussresa sent på kvällen när alla omkring somnat. Jag höll på att bli tokig av de lätta smekningar jag fick till genom kläderna och var så kåt att jag kom efter bara några sekunder när jag väl vågat smyga in handen under byxor och trosor. Min kille som satt och sov bredvid mig blev både upphettsad och lite småsur att jag inte väckt honom när jag berättade för honom efter vi kommit hem.
    En gång har jag t.o.m smekt mig till orgsasm på mitt kontor med glasvägg mot korridoren.
    Jag hade åkt in på helgen för att fixa en sak som skulle vara klar till måndagen. Jag var ensam i hela huset och när jobbet var klart ville jag busa lite så jag smög ner handen innanför kjol och trosor och smekte mig till en snabb orgasm medan jag lyssnade efter om någon skulle öppna dörren till min korridor.  Fast det var inte så vågat som det kanske låter. Glasväggen till kontoren var till stora delar var täckt av en trave kartonger och mitt kontor låg så långt in i en korridor med kodlås att det skulle ta minst 15 sekunder från klicket i dörren tills någon kunde se mig.
  • Platypus
    Anonym skrev 2011-08-20 12:44:42 följande:
    Lite lätt onani kan man väl alltid få till utan att de omkring märker om man t.ex sitter på bussen eller tåget med jackan i knät. Det går till och med att smeka sig lite i smyg på ett jobbmöte eller under en middag.
    Om det pirrar lite där nere lägger man helt oskyldigt händerna i knät och smeker lite utanpå kläderna med jackan eller bordet som skydd. Oftast helt utan andra planer än att hålla kåtheten igång till jag kommer hem.
    Även om jag vill har jag svårt att slappna av och smeka vidare till orgasm om det är folk omkring men det har hänt några gånger. Bland annat på en längre bussresa sent på kvällen när alla omkring somnat. Jag höll på att bli tokig av de lätta smekningar jag fick till genom kläderna och var så kåt att jag kom efter bara några sekunder när jag väl vågat smyga in handen under byxor och trosor. Min kille som satt och sov bredvid mig blev både upphettsad och lite småsur att jag inte väckt honom när jag berättade för honom efter vi kommit hem.
    En gång har jag t.o.m smekt mig till orgsasm på mitt kontor med glasvägg mot korridoren.
    Jag hade åkt in på helgen för att fixa en sak som skulle vara klar till måndagen. Jag var ensam i hela huset och när jobbet var klart ville jag busa lite så jag smög ner handen innanför kjol och trosor och smekte mig till en snabb orgasm medan jag lyssnade efter om någon skulle öppna dörren till min korridor.  Fast det var inte så vågat som det kanske låter. Glasväggen till kontoren var till stora delar var täckt av en trave kartonger och mitt kontor låg så långt in i en korridor med kodlås att det skulle ta minst 15 sekunder från klicket i dörren tills någon kunde se mig.
    Förstår att pojkvännen blev sur

Har gjort liknande saker på mitt jobb, det gäller bara att hitta rätt tillfälle.
  • Elisasun

Hur ofta onanerar ni?
    Varje dag

Beror på

Nej

Han vet att jag onanerar men inte i vilken utsträckning och hur det går till

Sängen, framför datorn

Delvis naken oftast

Ja, utanpå trosorna

Nej

Ja, men så att folk inte ser

Onanerar ni på jobbet?
    Nej

Ja, cammar mycket

Ligger eller sitter

Ja

Bygger upp känslan, orgasmen blir så mycket skönare om jag väntar ett tag

Mer eller mindre varje dag

Ja helst

Olika sorters orgasm

Mina webälskare

Ja, det tänder mig grymt mycket

Ja, jag vill njuta av känslan

Ja ibland. Och ibland syns det faktiskt, rodnad på kind o.s.v.

Nej

Nej

• Anonym
    annaboo skrev 2011-08-20 17:33:47 följande:
    Du glömde skriva något.....
Svar på tråden Frågor om onani