• Anonym (Kalla mig Kalle)

Frågor om onani

Hallå alla tjejer!
    Läste just (och svarade på) frågor om manlig onani i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m52945358.html 
    och tänkte att jag skulle vilja veta detsamma om tjejers onanivanor.
    Så med risk för att bli kallad för snuskgubbe för all framtid kopierar jag hennes frågor nästan rakt av. Hoppas det är OK med dig Anonym(Sissi)
    Jag försökte att inte ändra frågorna för mycket p.g.a. mina fördommar om manlig respektive kvinnlig sexualitet så en del frågor kan verka lite udda.

Hur ofta onanerar ni?
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin?
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?
    Smyger ni med er onani eller vet han om det?
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten?
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? 
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna.
    Onanerar du ute i naturen?
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Onanerar ni på jobbet?
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar?
    Sexchattar ni när ni onanerar?
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta?
    Vaknar ni och är kåta ibland?
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män?
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? 
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd?
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 11:32
    Jag lägger till Anonyms två extrafrågoor här också om ni svara på dem och inte hittar dem i tråden:

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement?
    Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc?

• Svar på tråden Frågor om onani
  • Anonym
    Anonym (Singeltjej) skrev 2011-07-03 02:41:04 följande:
    Hur ofta onanerar ni?
    i snitt 1-3 ggr i månaden, men det kan bli oftare också

Oftast med

Vet ej. Kanske mer eftersom sexlivet då blir mer aktivt förhoppningsvis

Vid datorn, i soffan, i sängen

olika
    Nej.

Nej

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Ja, b la på en buss

Onanerar ni på jobbet?
    har hänt på flera arbetsplater

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    endast partner
    olika
    Nej

Då brukar kåtheten gå över rätt snabbt

Det händer

Det vill jag!

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Alltid trevligare att vara två

Partner såklart

Det har jag aldrig provat och tänker inte prova heller.tanken tilltalar mig inte alls.

?
    ?

Ja, fast inte pga männen, utan pga av min egen nakenhet bland folk.

Nej.
    Solar du naken?
  • lasrom
    Nillan skrev 2011-07-02 09:42:01 följande:
    Intressant tråd;)

På vilket sätt menar du att det är intressant?
  • Anonym

Hur ofta onanerar ni?det går i vågor

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin?ofta noveller

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?nej

Smyger ni med er onani eller vet han om det?han vet

Var onanerar ni? Sängen, toaletten?sängen, soffan, toan, bilen..

Är du helt eller delvis naken när du onanerar? från helt naken till helt påklädd

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna.japp

Onanerar du ute i naturen?det händer

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?ja, på bussen och tåget flera gånger

Onanerar ni på jobbet?har inte gjort det

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?min man ser ofta på

Ligger ni, sitter eller står och onanerar?sitter eller ligger

Sexchattar ni när ni onanerar?nej

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta?det finns alltid möjlighet

Vaknar ni och är kåta ibland?ja

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?ja

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?ja

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?om man inte gör det själv räknas det väl inte som onani?

Njuter ni av att onanera i cam för okända män?aldrig testat

Är det skönt att gå runt och vara kåt?nej

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd?nej

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?nej, men av andra par som hånglar

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?nej

• Janice01
    lasrom skrev 2011-07-18 13:04:30 följande:
    På vilket sätt menar du att det är intressant?
    Tja, vad tror du...
    Nillan skrev 2011-07-02 09:42:01 följande:
    Intressant tråd;)

Jo, det tycker jag med. Alltid kul att veta vad folk gör när ingen ser på.
  • Burlesque

Hur ofta onanerar ni?
    Helt enkelt - när jag ber om det och får lov. Jag lever i en relation där jag är undergiven och en av mina regler är att inte leka utan tillstånd. Diskussioner om det är en annan, jag ska inte ta över tråden.

Både och, men oftast till film just nu, eller noveller, eller med "någon" i telefonen.

Mjae, det varierar onekligen, men ja, det gör jag nog, kanske som driven att göra det just nu är större.

Han vet, oh, han vet.

Sängen allt som oftast.

Oftast, mjo.

Det händer, absolut.

Har hänt enstaka gång, eller, inte lika mycket i naturen som i ett bostadsområde, heh.

Ja, på en gångväg i en söderförort och en buss.

Onanerar ni på jobbet?
    Nej, det har inte hänt. Än.

Leker för min partner då och då. Och jag är rätt exhibitionistisk av mig, heh.

Ligger absolut oftast.

Sexsmsar, händer ibland. Eller telefonsex.

Det är frustrerande och skitjobbigt men är det för att jag inte har tillåtelse en annan sorts tillfredsställelse, som jag inte alls tänker på just då för då vill jag bara komma - men i det långa loppet - onekligen en annan sorts tillfredsställelse.

Ja.

Ja.

Absolut inte, får mycket kraftigare och intensivare orgasmer med min fasta partner. Med andra partners varierar det såklart.

Vill och vill, vill jag onanera så gör jag det, men jag föredrar 99,9% att ha "någon annan" med.

Aldrig provar för direkt okända, mer eller mindre kända.

Frustrerande oftast, men det beror på varifrån kåtheten kommer och när/om en kan göra något åt det.

En KAN se, den där blicken i ögonen, det går allt att se.

Haha, nej.

Nej.

• Anonym (Lily)
    Hur ofta onanerar ni? En gång per dag om inte mer
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Antingen porrfilm eller tankar
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Nej, ungefär lika mycket som innan
    Smyger ni med er onani eller vet han om det? Han vet om det och jag berättar ibland hur jag gör, ibland gör vi det tillsammans också.
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Sängen oftast, eller i soffan
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Delvis oftast, ibland helt naken
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Handen i trosorna om jag inte är helt naken
    Onanerar du ute i naturen? Har hänt, ja ;)
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Ja, det har jag. Hela vägen till orgasm
    Onanerar ni på jobbet? Har hänt, på toan.
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Ibland har jag velat det, men oftast inte.
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Ligger, eller sitter bakåtlutad
    Sexchattar ni när ni onanerar? Har gjort det, men händer inte ofta.
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Bra, då vet man att man kan göra det senare.
    Vaknar ni och är kåta ibland? Ja, varje morgon ungefär
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Ja, eller så väcker jag killen.
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Ja, oftast. Men det är som en annan känsla.
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Ja gärna, min kille.
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Nej.
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? Ja, världens bästa känsla enligt mig.
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? JA! Verkligen.
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nej inte direkt.
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nja
  • prospicientia
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-07-01 07:28:24 följande:
    Angående frågan om kåtheten syns på kvinnan som mannens stånd.
    Det brukar sägas ibland att kvinnor inte alltid själva märker att de är kåta rent fysisktkt.
    Att musen blir vår och läppar och knopp svullnar utan att de själva är medvetna om det.
    Jag har framför allt hört detta om undersökningar där kvinnor sett på porrfilm och sagt sig vara avtända eller opåverkade av filmen medan kroppen förberett sig på sex.

Har ni någon erfarenhet av detta?
    Det är självklart svårt att veta om man varit kåt utan att märka det men har ni någon gång upptäckt att musen varit i full gång utan att ni trodde det?

Jag har märkt detta på en tidigare flickvän några gånger. Hon sa att hon är trött och ointresserad av sex men hennes sköte var tydligen av en annan åsikt. Det har också hänt att vi sett en porrfilm som hon sagt inte påverkat henne alls men i trosan var det sjöblött.

Har ni några liknande erfarenheter?
    Det där tror jag att du både missförstår och banaliserar och förenklar. I verkligheten är det inte så enkelt. Om jag känner stark sympati med en kvinna och ger mig hän åt känslan en stund så kan det hända att mitt ollon fuktas utan att jag fördenskull alls tänker på sex och jag för absolut inte erektion av det. Å andra sidan kan min kropp reagera på samma sätt om jag tänker på att tillfredställa en kvinna, men jag behöver inte ha erektion för det men kan känna mig ganska kåt för det. Och om en tanke eggar mig och jag börjar få lite erektion så behöver det inte alls betyda att jag är kåt, än mindre att jag är upplagd för sexuell retning. Kroppen kan reagera på yttre saker hos både killar och tjejer, men det behöver inte betyda att man är kåt eller ens har varit kåt. Jag tror inte alls på vad du säger. Du får det nästan att låta som att tjejens kropp i exemplet du erinrar dig "egentligen" ville ha sex, fast att "hon" inte ville! Eeeh??
    prospicientia skrev 2011-08-03 22:51:57 följande:
    Det där tror jag att du både missförstår och banaliserar och förenklar. I verkligheten är det inte så enkelt. Om jag känner stark sympati med en kvinna och ger mig hän åt känslan en stund så kan det hända att mitt ollon fuktas utan att jag fördenskull alls tänker på sex och jag för absolut inte erektion av det. Å andra sidan kan min kropp reagera på samma sätt om jag tänker på att tillfredställa en kvinna, men jag behöver inte ha erektion för det men kan känna mig ganska kåt för det. Och om en tanke eggar mig och jag börjar få lite erektion så behöver det inte alls betyda att jag är kåt, än mindre att jag är upplagd för sexuell retning. Kroppen kan reagera på yttre saker hos både killar och tjejer, men det behöver inte betyda att man är kåt eller ens har varit kåt. Jag tror inte alls på vad du säger. Du får det nästan att låta som att tjejens kropp i exemplet du erinrar dig "egentligen" ville ha sex, fast att "hon" inte ville! Eeeh??
    Du läser in väldigt mycket i det jag skrev.
    Jag menar att en man vet när hans kön reagerar eftersom det är svårt att missa att man har stånd.
    Visst det behöver inte alltid vara så att man är kåt bara för att man har stånd men det påstod jag väl inte heller.

Enligt populärvetenskapliga sexprogram i bland annat engelsk tv lär kvinnor ha lubrikation, som rfsu kallar kvinnans motsvarighet till stånd, lika ofta som män har stånd men eftersom det inte känns lika tydligt vet de inte alltid om det själva.

Min erfarenhet är att det inte alltid finns en koppling mellan hjärna och kön eftersom jag ibland kan smeka en kvinna (min fru) och få gensvar från hennes kropp trots att hon inte tänder mentalt. Därmed inte sagt att hon är kåt utan att veta om det. Det är bara lite överraskande för mig som inte kan läsa hennes tankar att hon inte är kåt när kroppen reagerar som om hon var det.

Min fråga är helt enkelt om det finns fler som har upplevt något liknande.
    Om det ligger någon sanning i påståendena i sexprogrammen.

Hoppas att jag är tydligare den här gången.
  • Nesp
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-08-04 19:08:32 följande:
    Du läser in väldigt mycket i det jag skrev.
    Jag menar att en man vet när hans kön reagerar eftersom det är svårt att missa att man har stånd.
    Visst det behöver inte alltid vara så att man är kåt bara för att man har stånd men det påstod jag väl inte heller.

Enligt populärvetenskapliga sexprogram i bland annat engelsk tv lär kvinnor ha lubrikation, som rfsu kallar kvinnans motsvarighet till stånd, lika ofta som män har stånd men eftersom det inte känns lika tydligt vet de inte alltid om det själva.

Min erfarenhet är att det inte alltid finns en koppling mellan hjärna och kön eftersom jag ibland kan smeka en kvinna (min fru) och få gensvar från hennes kropp trots att hon inte tänder mentalt. Därmed inte sagt att hon är kåt utan att veta om det. Det är bara lite överraskande för mig som inte kan läsa hennes tankar att hon inte är kåt när kroppen reagerar som om hon var det.

Min fråga är helt enkelt om det finns fler som har upplevt något liknande.
    Om det ligger någon sanning i påståendena i sexprogrammen.

Hoppas att jag är tydligare den här gången.
    Jag förstår vad du menar men jag vet inte om jag har något bra svar.
    Visst kan det vara så att musen är igång någon gång utan att jag vet om det men som du skriver så är det inte så stor skillnad på en mus i vila och en som är lite småkåt.
    När jag rör vid henne utan sexuella motiv tar jag nästan alltid bara på utsidan och oftast med toalettpapper mellan. Ibland kan läpparna kännas lite svullna men det är inte så lätt att avgöra om hon är kåt, varm eller bara lite irriterad. 
    När musen känns svullen utan att jag är kåt brukar jag bara tänka att jag hoppas att det inte är svamp på gång.  
    Någon gång har det hänt att jag eller snarare maken rört vid henne och jag gått från noll till superkåt direkt utan att jag varit särskilt sugen på sex innan. Kanske är det detta de menar.    

Svar på tråden Frågor om onani