• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-28 07:58:46 följande:
    Sunseed: Tyckte jag hade hört det någonstans innan att IVF kunde vara en faktor till blodpropp, i artikeln får man bekräftelse. Konstigt att de inte följer upp det där närmare. Tror inte att jag fick en enda fråga om blodproppar när vi försökte eller hade blivit gravida...
    Eller hur! Hade man vetat kanske man inte hade väntat så länge med att söka akut för sina symptom heller. Jag var så säker på att det var en förkylning med efterföljande gravidastma så jag hade ingen tanke på att det kunde vara allvarligt. Man blir mörkrädd när man inser hur lite information man får om allting. 
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-02-28 08:33:29 följande:
    Sunseed, läste artikeln. Vilken tur att du fick hjälp i tid! Har beställt en räkmacka till dig för resten av tiden.

Kel, jag kan inte heller minnas att jag fick frågor om blodpropp. Under en behandling hade jag t o m flimmermigrän, men IVF läkaren kommenterade inte ens det när jag sade det till honom...

Miss Cat, beklagar verkligen din svärfar. Hoppas att ni kan njuta av dagen trots att han inte kan vara närvarande mer än i era tankar. Du är så duktig som orkar stå i med allt trots en liten bebis. Själv är jag för slö ens för att ta mig ut alla dagar.

7879, hoppas den lilla kryar på sig snart. Hur går det med amningen? Här är det status quo, dvs ersättning 1 gng om dagen ibland 2.
    Tack för räkmackan!
    Man borde åtminstone informeras om att OM man får respiratoriska känningar eller andra symptom som tyder på propp så ska man söka akut. Det är sånt som jag i så fall tycker att IVF-klinikerna ska ge information om när man kör igång med hormonbehandlingar. Det är tragiskt att man ska behöva googla fram allting själv.
  • Gloxi

Eller hur, Sunseed?! Efter alla svängar så har jag inte så stort förtroende för läkare längre. Det är rätt ofta min husläkare säger samma sak, som jag har läst på nätet... Skönt att du mår bättre!

• Kelsson1

Sunseed & Gloxi: Jag hade under senare delen av graviditeten ibland svårt för att andas, höll på att svimma i t-banan en morgon. Tog upp det med BM men hon tyckte inte att det var något att oroa sig över, trodde att det bara var bebis som tryckte mot lungorna. Kan mycket väl varit så men hade jag vetat om riskerna hade jag åtminstone velat få en undersökning...

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-28 09:59:42 följande:
    Sunseed & Gloxi: Jag hade under senare delen av graviditeten ibland svårt för att andas, höll på att svimma i t-banan en morgon. Tog upp det med BM men hon tyckte inte att det var något att oroa sig över, trodde att det bara var bebis som tryckte mot lungorna. Kan mycket väl varit så men hade jag vetat om riskerna hade jag åtminstone velat få en undersökning...
    Exakt! Demon
  • Sunseed
    Knytet skrev 2013-02-28 12:24:53 följande:

Hej tjejer, här kommer äntligen en bild på vår lilla Ludvig Skrattande

Men ÅH vad söt han är!! Jag blir alldeles bebissjuk!
    Och så ligger jag bland en massa nyförlösta mammor här också! Jag är så GLAD för er skull! 
  • 7879

Sunseed: ja jag önskar att du får räkmacka sen jag med! Förstår att du blir bebissjuk när du ligger bland dem! Läskigt med att det var en propp ändå! Men skönt att du är i goda händer. Gloxy: ingen skillnad här heller, ammar och ger 100 ml efter varje gång. Däremot har hon börjat dissa brösten ibland, speciellt vid sextiden på kvällen. Nu har hon haft en extrem magknip och varit hård i magen så varit lite jobbigt. MissCat: åh vad jobbigt med din svärfar! Vilken kämpe du är och så vettigt du resonerar. Vad duktig du är som ska sy in klänningar själv. Hur hinner du och orkar allt? Kanske bra iof. För att inte tänka så mycket på det jobbiga. När är det dags för bröllop och dop? Hoppas det blir som ni vill. Hur är Ludwig? Stor bamsekram till dig! Träffar dig gärna och tar erfarenhet av din upplevelse av din sjuka svärfar, så hemskt när våra köra dör.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011