Gloxi skrev 2013-03-02 08:48:57 följande:
Den här som Knytet och jag har sätter man i blöjan. Låg på tusen danska här. Sedan finns ju också de varianterna som man lägger i sängen. Vi har fått en sådan, men den funkar inte i barnvagnen pga att det finns stål i den.
Något som jag ångrar är att jag inte köpte en babynest, så att barnet kan sova tryggt bredvid en den första tiden. Finns tydligen en med andningslarm på
www.babysense.se/. Lite dyr dock och man vet ju inte om den är bra.
Tack för infon. Jag ska få ett babynest av en väninna just för att jag läste någonstans att det är lättare för dom att ligga kvar på rygg. Jag vet att jag kommer att vara skitnojjig så det är lika bra att bulla upp med det man kan hemma. Vi har hundar också, så vi kommer inte att ha liten i sängen (vi vill inte stänga ut jyckarna, för då blir det en märklig situation för dom som alltid sovit i sovrummet på golvet), men däremot ta bort en långsida på spjälsängen och fästa sängen bredvid min plats i dubbelsängen så att man har närkontakt men ändå inte behöver lägga sig på bebis och heller inte riskera att någon hund går upp i sängen på natten och väljer fel huvudkudde.
Kelsson1 skrev 2013-03-02 09:14:33 följande:
Sunseed: Första natten på BB vågade jag inte sova alls, lyssnade bara efter ljud från Jenni. Tänkte då för mig själv att så fort jag kommer hem ska jag köpa andningslarm. Det visade sig dock att vi skulle vara kvar i fem dygn på grund av mitt blodtryck. Någonstans under andra natten fick jag bara lita på att Jenni inte ska sluta andas för jag var tvungen att få sömn jag också. Så när vi väl kom hem hade största oron lagt sig men jag kontrollerade henne ofta om hon låg o sov i sin egen säng, vaknade på nätterna o lade handen på henne för att känna andetagen

Jag förstår dig verkligen. Vi får se hur vi gör med larmet, men det är himla skönt att ha fått lite länkar så att man snabbt kan beställa om man märker att man vill ha det. Jag känner redan nu en stor storm av moderskänslor så jag törs knappt föreställa mig hur det känns när han är ute...
Gloxi skrev 2013-03-02 09:52:48 följande:
Kel, jag kollar också andetagen på natten och imorse kom det fram att det gör även mannen.