• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Gloxi

Sunseed, tack! Gulligt namn. Förstår att du längtar. Du har en helt underbar tid framför dig.

• Gloxi

7879, skönt att höra att ni har börjat prata. Hoppas så att det löser sig för er.

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-03-28 21:39:16 följande:
    Sunseed, tack! Gulligt namn. Förstår att du längtar. Du har en helt underbar tid framför dig.
    Tack! Hjärta 
  • Kelsson1

Gloxi: Är vagnen ni funderar på vändbar (vi funderar också på att köpa en )?

7879: Stor Kram!

Sunseed: Fint namn! 

• Aurora1979

Gloxi och ni andra som funderar på resevagnar. Tipsar er om att faktiskt testa hur dem sitter/ligger i vagnarna. Jag var 99% inne på att köpa en Chicco Liteway till Alexander, men så testade vi den i en affär och hans huvud var nästan över "ryggstödet" redan och då var han bara 8 månader! :/ Så fick tänka om helt.

• Gloxi

Aurora, fan att jag inte läste här innan. Har precis köpt Chiccon på nätet... Är Alexander stor? Min flicka är c:a 60 cm nu vid 3,5 mån, så hon är nog inte så stor för sin ålder. Nåja, vi får väl skicka tillbaka den om den inte är bra. Hon måste kunna sova i den i liggläget. Har ni köpt en annan resevagn?

Vi hade ju korkat nog tänkt att lära liten att somna själv. Enligt alla s k "experter" skall det ta 2-3 dagar och man får räkna med att sitta hos barnet (man skall ta upp barnet när det gråter) i typ en timme. Det gick ju djävligt bra. Vi gjorde ett försök igår och det tog 4 timmar innan bebisen somnade för sin eftermiddagslur och stackaren sov i bara 30 min!!!! Hon hade bara sovit 1 timme på förmiddagen, så hon var skittrött. Det var bara att lägga ner skiten. BVC sköterskan kommer i nästa vecka och då skall hon få höra att de metoder de förespråkar är helt värdelösa och inhumana. Vårt barn kan man inte lägga i sin säng om hon inte sover djupt. Vi får gilla läget. Jag skall dock försöka vänja av henne att ammas till sömns.

• MissCat

Hej tjejer, hoppas ni haft en skön helg! Vi bor just nu i ett flyttkaos, mindre kul. Här går det fort fram för Ludwig. Han har nu som längst sovit 7, 5 timme i sträck på natten. Dessvärrekunde man ju inte utnyttjat tiden till att sova eftersom det inte är rutin. Vi har iaf fått kvällsrutiner och Ludwig nattas runt 21. Han äter fortfarande var 3-4 timme ibland bara en gång per natt men slocknar då fort i min famn igen. Tänkte på dig Gloxi. Han skulle aldrig somna om jag bara la ner han utan han måste få ligga på min bröstkorg fortfarande men det är ju bara mysigt och jag slipper problem senare med att han vaknar.

• Aurora1979

Gloxi: Alexander är nu 16 månader och somnar definitivt inte själv i sin säng än. ;)

Vad synd att ni inte hann testa vagnen... Ja Alexander är över medel i längt och vikt. Så förhoppningsvis kan hon ha den länge. ;) Vi köpte en ny vagn som från början kanske var tänkt mer som en sommarvagn men vi har haft den hela vintern med utan problem. Det är är en Babyjobbger Citi Mini 4. Älskar den. ;) Dyrare än vi hade tänkt oss men så värt varenda krona... eller pund kanske (beställde från England). Vagnen klarar barn upp till 30kg (istället för 15kg som de flesta resvagnar) så han kan ha den längre. 

• Gloxi

Miss Cat, min bebis har också börjat sova längre pass i sträck på natten. Max har varit 9 timmar natten innan vi "övade" med henne. Inatt sov hon 7,5 timmar. Jag vaknar dock för att kolla henne regelbundet.

Sover Ludwig på dig hela natten? Jag lägger min i hennes spjälsäng bredvid vår säng när hon sover djupt. BVC sköterskan hävdar att om de vaknar på ett annat ställe än de somnar på, så känns det som att vakna på golvet. Då borde väl bebisen gråta när hon vaknar, eller? Min ligger och tittar på morgonen. Efter en stund kan vi inte låta bli att ta upp henne för att gosa.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011