Aurora, fan att jag inte läste här innan. Har precis köpt Chiccon på nätet... Är Alexander stor? Min flicka är c:a 60 cm nu vid 3,5 mån, så hon är nog inte så stor för sin ålder. Nåja, vi får väl skicka tillbaka den om den inte är bra. Hon måste kunna sova i den i liggläget. Har ni köpt en annan resevagn?
Vi hade ju korkat nog tänkt att lära liten att somna själv. Enligt alla s k "experter" skall det ta 2-3 dagar och man får räkna med att sitta hos barnet (man skall ta upp barnet när det gråter) i typ en timme. Det gick ju djävligt bra. Vi gjorde ett försök igår och det tog 4 timmar innan bebisen somnade för sin eftermiddagslur och stackaren sov i bara 30 min!!!! Hon hade bara sovit 1 timme på förmiddagen, så hon var skittrött. Det var bara att lägga ner skiten. BVC sköterskan kommer i nästa vecka och då skall hon få höra att de metoder de förespråkar är helt värdelösa och inhumana. Vårt barn kan man inte lägga i sin säng om hon inte sover djupt. Vi får gilla läget. Jag skall dock försöka vänja av henne att ammas till sömns.