• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-04-06 21:46:16 följande:
    Sunseed, vet du vad?! Jag tror inte att TUL kan diffa på ett kilo. Några gram hit eller dit spelar ingen roll. Nästa gång de kommer med dumma kommentarer, så säg bara att du blir omhändertagen av professionell personal och inte klåpare... Håller med om att det viktigaste är att han följer sin kurva. Härligt att han är igång igen. Min flicka hade också en lugn natt c:a 6 veckor innan BF. Åkte in på kontroll för jag fick inte igång henne ordentligt. Vet inte varför de gör så, men bäst att kolla att allt är ok.
    Tack Gloxi. Så känner jag också, att TUL faktiskt fungerar, allra helst när man gör så många kontroller i rad och matar in så att det blir en riktig kurva. Jag raderar idiotiska kommentarer numera.

Visst blir det nojigt när dom plötsligt är lugnare. Min lillskit verkar kännas mindre när han lägger sig i säte, vilket verkar vara hans favoritposition just nu.  
  • Kelsson1

Sunseed: Skönt att han är igång igen, de kan skrämmas de små bra att åka in på kontroll när man är det minsta osäker.

Gloxi: Stämmer det där med 6månader men har man en bebis som börjar småvägra bröst vid 3månader så kan det vara bra att börja introducera gröt vid 4månader för att vara säker på att man hinner göra det innan bebisen ratar brösten helt . Jenni tog inte brösten mer när hon var 5månader så var tur att jag började med introduktionen vid 4månader

• Gloxi

Kel, ok. Än så länge är hon väldigt glad för bröstet.

Ett under skedde nyss. Min bebis somnade själv i sin spjälsäng!!! Hon vaknade när jag lade henne och jag lät henne ligga kvar. Hörde lite gnälljoller och efter en liten stund blev det tyst. Hon sov bara 5-10 min, men hon hade inte fått sin kvällsflaska. Det viktiga är att hon kan somna själv. Skall bli bättre på att lägga henne på dagen också och inte låta henne sova på mig. Vill ju gärna kunna vänja henne gradvis av med att somna/sova på oss (mest mig).

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-04-07 21:26:04 följande:
    Kel, ok. Än så länge är hon väldigt glad för bröstet.

Ett under skedde nyss. Min bebis somnade själv i sin spjälsäng!!! Hon vaknade när jag lade henne och jag lät henne ligga kvar. Hörde lite gnälljoller och efter en liten stund blev det tyst. Hon sov bara 5-10 min, men hon hade inte fått sin kvällsflaska. Det viktiga är att hon kan somna själv. Skall bli bättre på att lägga henne på dagen också och inte låta henne sova på mig. Vill ju gärna kunna vänja henne gradvis av med att somna/sova på oss (mest mig).
    Vilken härlig känsla! Solig
  • Kelsson1

Gloxi: Gullunge! Förstår att du vill vänja av henne från att sova på dig men nu när jenni är hela 16 månader o sällan har tid för gos saknar jag tiden när hon sov på mig på dagarna

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-04-08 07:28:33 följande:
    Gloxi: Gullunge! Förstår att du vill vänja av henne från att sova på dig men nu när jenni är hela 16 månader o sällan har tid för gos saknar jag tiden när hon sov på mig på dagarna
    Åh fy fasen vad jag längtar nu... Det är ju en evighet kvar. Baby
  • Kelsson1

Sunseed: Det enda jag kan säga är att man kan INTE gosa för mycket med sin bebis! Jag låg i soffan med Jenni i famnen de två första månaderna och ändå tänker jag tillbaka o önskar att jag fick tillbaka den tiden . Lägenheten såg ut som hej kom o hjälp mig men det sket både jag o maken i. Vi städade under helgerna när båda var hemma o den ena kunde ha Jenni när den andra städade .
    Kan lova att man inte tänker tillbaka på bebistiden och önskar att man hade damsugit en extra gång! 

• Najje79

Håller med Kelsson, tror inte jag kommer tänka på alla gånger jag struntade i att dammsuga, däremot de (få) gånger jag prioriterade bort gos/lek tid till förmån för tex disk eller städ

• Sunseed
    Aurora1979 skrev 2013-04-08 09:24:05 följande:
    Känner som dig Kelsson.... saknar min gosiga unge som gärna sov på mig och som låg där jag la honom haha... Nu har han inte tid att gosa (förutom med sin pappa!).
    Kelsson1 skrev 2013-04-08 11:53:49 följande:
    Sunseed: Det enda jag kan säga är att man kan INTE gosa för mycket med sin bebis! Jag låg i soffan med Jenni i famnen de två första månaderna och ändå tänker jag tillbaka o önskar att jag fick tillbaka den tiden . Lägenheten såg ut som hej kom o hjälp mig men det sket både jag o maken i. Vi städade under helgerna när båda var hemma o den ena kunde ha Jenni när den andra städade .
    Kan lova att man inte tänker tillbaka på bebistiden och önskar att man hade damsugit en extra gång! 
    Najje79 skrev 2013-04-08 16:55:48 följande:
    Håller med Kelsson, tror inte jag kommer tänka på alla gånger jag struntade i att dammsuga, däremot de (få) gånger jag prioriterade bort gos/lek tid till förmån för tex disk eller städ
    Jag är så priviligierad som kan få lite fina tips av er som ligger steget före. Jag ska se till att njuta ordentligt av gos-tiden. Jag är tacksam över att det är vår/sommar för då kan jag blunda helt för hur det ser ut inne och hålla mig på mina favoritplatser utomhus istället. T ex i min baden-baden-stol med liten på bröstet. Solig

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011