• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • MissCat

Måste berätta en kul sak i allt elände..... vi blev ju sjuka vi med så jag bad min äldsta dotter gå köpa blöjor. Vi har ju avancerat till strl 4 på libero. Så när jag öppnar paketet ser jag att det är up and go haha i strl 4 så rätt strl men fel blöjor men nu hade jag redan plockat ut en blöja så det blev inte att lämna tillbaka för det fungerar ju med de blöjorna med det roliga dock är ju att mannen inte sett eller vet hur man gör med dessa blöjorbså när jag skulle visa att man bara river av vid sidan av blöjan när man skall ta av den så säger han att han hade tagit saxen och klippt i sidorna hahahahaha alla sätt är bra utan de dåliga.

• 7879

Sundeed: jag använder också lamlullsfäll året runt.

MissCat: ja haha så roligt. Ang. Blöjstl. Så har jag märkt att mina stl. 2 börjar bli för små och jag köpte 2 pkt. I förra veckan, men har inte kvittot kvar undrar om det går att byta ändå?

• Gloxi

Sunseed, usch vad jobbigt du verkar ha det. Hoppas allt släpper när lillen har kommit. Jag har en madrass i barnvagnen, som jag köpte på nätet. Istället för kudde (var noga med vad det är för kudde du har. Spädbarn skall inte ha kudde egentligen, så den måste vara specialanpassad) har jag en Surpreme Sleep mot platt huvud. Den går ner över kroppen och har sidokuddar så barnet håller sig på rygg. Ungens huvud är som det skall vara, så jag är jättenöjd.

Miss Cat, det går bra här. Dock har hon börjat bli pigg vid okristliga tider, dvs 05-06. Mottager gärna tips om hur man får bort de dumheterna! Hemma hos oss skall man sova minst till 7 gärna längre. Annat nytt är att man har börjat leka med maten, dvs bröstet. Hon vänder sig mot mig och ler mitt i och låtsas ta bröstet sedan. Så kan hon hålla på en stund... Hur är det med Ludwig?

Oj, min flicka väger runt 5 kg och hon är 14 veckor nu. Vi har börjat ge en extra omgång ersättning för att få henne att öka lite mer. Men, hon har lite babyhull och är försigkommen, så jag tror inte att det finns anledning att stressa.

Krya på er till alla sjuklingar!

• Kelsson1

MissCat: , lite omständigt att behöva klippa med sax

7879: Man tycker inte att det ska vara problem att byta om de är oöppnade, ta med de till affären o fråga.

Gloxi: Vi hade en "vanlig" kudde från babyaffären men såg alltid till att Jenni låg med axlarna på kudden så inte bara under huvudet...
    Låter som en vettig inställning att inte stressa upp sig över vikten om hon är aktiv o pigg annars, håller ändå tummarna att ni får upp vikten  

• Gloxi

Kel, tackar. Hon gick upp 200 g på bara några dagar när vi ökade mängden ersättning, så det är nog ingen fara.

• 7879

Kel: ja fråga skadar ju inte. Annars får jag ge min syster dem. Min stora är fortfarande förkyld så det blev en helvecka för oss, men de går bra. Känner mig dock lite instängd då vädret inte varit det bästa att gå ut i och hon inte velat heller. Har känt mig lite deppig, mycket tjafs med mannen, men nu känner jag mig bättre igen. Gloxi: vad skönt att du Inge känner dig stressad med maten utan tittar efter hur hon mår. Min väger över fem kg. Nio veckor gammal, men tror första gjorde det först vid tolv, är ju så olika från barn till barn! Det där med lek med bröstet kan min tjej också göra ibland, troligtvis när hon inte är hungrig,, utan jag misstolkat henne. Håller med om det där med morgonen, fem är alldeles för tidigt. Själv har vi problemet att vi aldrig får någon egentlig på kvällarna längre då minsta vill vara uppe tills vi lägger oss, hoppas det vänder så vi kan lägga henne vid åtta iallafall! Angående tios på längre morgnar så vaknade min stora vid fyra, fem vid en tid där runt tre månader. Jag ignorerade då henne om det gick,försökte få henne att leka själv och tillslut så lekte hon själv ett tag, låg och jollra och lekte och somnade sedan om själv efter ett tag. Tacksam över det för hon kan leka själv en stund än idag på morgonen.

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-03-21 06:57:06 följande:
    Sunseed, usch vad jobbigt du verkar ha det. Hoppas allt släpper när lillen har kommit. Jag har en madrass i barnvagnen, som jag köpte på nätet. Istället för kudde (var noga med vad det är för kudde du har. Spädbarn skall inte ha kudde egentligen, så den måste vara specialanpassad) har jag en Surpreme Sleep mot platt huvud. Den går ner över kroppen och har sidokuddar så barnet håller sig på rygg. Ungens huvud är som det skall vara, så jag är jättenöjd.
    Kudden är köpt som babykudde till mina brorsbarn så den ska vara okej. :) Jag har googlat och googlat och läst på sedan igår kväll och den här är såpass platt men ändå mjuk så den blir nog perfekt.
  • Sunseed

Tack för alla tips om lammskinnsfäll. Jag la ut en förfrågan på Facebook om någon av mina vänner känner någon fårbonde och det har vällt in tips, så jag har gått från ett dyrt pris till nästan gratis snart. Jag väntar någon dag till så kanske det är någon som kastar ett på mig.

Gloxi: Tack för omtanken. Det är bara för mig att gilla läget. Men jag längtar väldigt efter lite vårsol för jag behöver ladda batterierna. Jag blir inte friskare av att sitta i mitt "fängelse" och inte kunna gå ut och sladda på isen. Läkaren förbjöd mig att gå ut och gå så länge det är is, trots att jag har broddar.

Kel: Bra tips där om axlarna på kudde också. På socialstyrelsens hemsida hittade jag en broschyr om just spädbarn och kuddar och så länge den är platt ska det vara helt okej som jag förstår det.
    www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/9566/2006-114-40_200611440.pdf

MissCat: Ja! Alla sätt är bra utom dom dåliga!  

7879: Jag förstår verkligen din känsla om instängdhet, och oftast är det ju då man inte blir att må så bra, så blir det lätt konflikter. Så nu får vi slå våra kloka huvuden ihop och kräva lite vårsol här! 

• Kelsson1

Gloxi: Skönt, du ser det ordnar sig alltid

7879: Håller tummarna att du får byta

Sunseed: Vi köpte nya kuddar, syrran sa att hon hade några men de blir lätt knöliga efter några tvättar  o de kostar inte så mycket (tror att vi betalade under 150kr st) så vi passade på att köpa nytt, kan vara bra att ha ett par. En i vagnen, en i vaggan/spjälsängen, en i skötbordet så kan man ta någon av de andra om en blir nerspydd  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011